27 Temmuz 2019

Cilt Dostu Beslenme için 3 İpucu

YAZI: DİLARA KOÇAK

 sebze,tüketimi,cilt,problemi

Fotoğraf: Instagram/@styleheroine

Cildinizi dışarıdan beslediğiniz kadar içeriden de beslemeye ne dersiniz? Eminim siz de sağlıklı, güzel ve parlak bir cilde sahip olmayı istiyorsunuzdur. Evet, cilt için genetik faktörler çok büyük önem taşıyor ama çevresel faktörlerle de birçok şeyi değiştirebildiğimizi biliyoruz. Sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz, yeterli su tüketimi, stresten uzak durmak cildiniz için yapabileceğiniz şeyler arasında. Ben de bugün size cilt dostu beslenme için önemsediğim 3 beslenme önerisinden bahsedeceğim.

 

Yağlı tohumları ara öğünlerinize ekleyin

Badem, fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar cilt dostu besinler arasındalar. İçerdikleri bakır ile kolajen yapımını desteklerler. Ceviz, cildin elastikiyetinin gelişmesini sağlayan, Omega-3 yağ asitleri içerir. Onların yanı sıra ayçiçeği çekirdeği de, E vitaminin önemli bir kaynağıdır ve cildinizin en üst tabakasını güneşten koruyucu etki gösterir. Cilde sıkılık kazandıran bir protein olan kolajen üretimini harekete geçirmeye yardımcı olur. Ama miktara dikkat etmekte fayda var, günde 1 avuç tüketebilirsiniz.

 sebze,tüketimi,cilt,problemi

Fotoğraf: Instagram/@styleheroine

Haftada 2 kez balık tüketin

Somon gibi doğal Omega-3 yağları içeren deniz ürünleri vücuttaki mikroplarla savaşan anti-inflamatuar bileşiklerinin artmasını sağlar. Balık içerdiği Omega-3 ile aynı zamanda kolajen üretimini de destekler ve böylece cildin esnek ve nemli kalmasına yardımcı olur. Norveç somonu gibi yüksek Omega-3 içeren balıklar kırışıklık, ince çizgiler ve kuru cilt gibi yaşlanma belirtilerini önlemek için gereklidir. Deniz ürünleri kolajen gibi mikro besinler içerdiği için ölü hücrelerin yenilenmesinde, egzama ve sedef gibi cilt rahatsızlıklarını önlemede de yardımcıdır. Aynı zamanda deniz ürünleri içinde bulunan doğal yağlar, UV ışınlarının zararlı etkilerinden korur. Yapılan bazı araştırmalar, ilk dokuz aylık dönemde deniz ürünleri tüketen bebeklerin egzama geçirme risklerinin daha düşük olduğunu gösteriyor.

Somon benim en sevdiğim ve tüketilmesini önemsediğim balıklar arasında. Çok çabuk pişiyor, pratik ve de sağlıklı. Norveç somonu gibi, düşük derecelerde yetişen balıklar daha yavaş gelişiyor ve sıcak sulardakilere göre daha büyük boyutlara ulaşıyor. Norveç gibi, soğuk sulardan gelen deniz ürünleri ayrıca sağlıklı doymamış yağ asidi bakımından da zengindir. 

sebze, tüketimi,cilt 

Fotoğraf: Instagram/@styleheroine

Mevsiminde sebze tüketimini önemseyin

Vitamin, mineral ve antioksidan içerikleriyle, cilt dostu beslenmenin en önemli maddelerinden biri de yeterli sebze ve meyve tüketimi. Yapılan araştırmalar  yeşil ve sarı renkli sebzeleri düzenli olarak tüketen bireylerin özellikle göz çevresinde daha az kırışıklığı olduğunu gösteriyor. Ayrıca, yeşil ve turuncu sebzelerde bulunan karotenlerin, cildin güneşe karşı hassasiyetini azalttığı da biliniyor.

Sebzelerin yanı sıra her gün 2-3 porsiyon taze meyve tüketmeyi de ihmal etmeyin. Her meyvenin kendine özel vitamin mineral ve antioksidan içeriği vardır. Özellikle antioksidan bir vitamin olan C vitamininden zengin meyveler, cildinizi serbest radikallerin ve güneş ışınlarının yarattığı tahribattan korunmaya yardımcı olur. 

ETİKETLER: DİLARA KOÇAK , SAĞLIK , KOLAJEN , OMEGA-3