18 Mart 2013

Burberry ve teknoloji

YAZI: BEDİZ YILDIRIM

Holografik moda şovu, tweet-walk, animated gif, dijital entegre mağaza ve Christopher Bailey. Bunların hepsini bir araya getirince  dijital mecrada bir öncü olarak konumlanan,155 yıllık geçmişe sahip ve de genç bir takımla yola devam eden bir moda markası görüyoruz.

Bir moda markası ne kadar dijital olabilir?
Bunun cevabı Hd canlı yayınlar, modeller podyuma çıkmadan hemen önce atılan tweet-looklar, Instagram postları, şovlarda seçilen müzikler ve müzisyenlerin kampanya / websitesi entegrasyonları, efektif Youtube kanalı  Christopher Bailey'nin #musicmonday seçimleri'nde saklı.


Marka, hayranlarına da teşekkürü ihmal etmiyor. 1 milyon takipçisini #thanksamillion ile kutladı. Bu hashtag'le kutlamaya katılmak için tweet atan kullanıcılara kişiselleştirlmiş gif teşekkür kartları yollandı. Yeni neslin favorilerinden olan gifi sadece kartlarda kullanmakta kalmayıp bir şovunda modeller podyuma çıkmadan hemen önce animated gif olarak takipçileriyle paylaştı. Ayrıca Londra Moda Haftası'nda Christopher Bailey, markanın twitter hesabını devraldı.


İlk Dijital entegre mağazaları 2012 sonunda Londra'da Regent Street'de açıldı. Bu mağazada dev ekranlar, canlı yayın ekranları ve bu ekranlar arasında yürüyen holografik modeller görmek mümkün.


Markanın Burberry World Live projesini tanıtmak için Bailey Tayvan Taipei 101'de 360 derecelik bir silindir içinde moda filmi, müzik ve İngiliz hava durumu simülasyonunu birleştirdi ve  unutulmaz bir dijital gösteri yaptı.

En havalı dijital işerinden biri de "Radyo Frekans Kimlik Tanıma Sistemleri". Bu çipler belli kıyafetlere üretim sırasında yerleştiriliyor. Kişi deneme kabininde ya da mağazda bu çipi okutabileceği herhangi bir alandaysa o ürünün nasıl üretildiği, ne süreçlerden geçtiği defilede nasıl görüntüğü bilgisine, çipe tanımlanan bir video ile ulaşabiliyor.

Sosyal medya, kullanıcılarla birebir kişisel iletişime geçmek ve onları bir topluluğun parçası gibi hissettirmekse bu konuda Burberry öncü bir marka. Bir sonraki teknolojik adımlarını merak etmemek elde değil.

ETİKETLER: BURBERRY , CHRİSTOPHER BAİLEY , TWEETWALK , GİF , ?RFID? , BURBERRY PRORSUM