23 Kasım 2019

Egzersizi Yaşamınıza Dahil Etmenin 10 Yolu

YAZI: DİLARA KOÇAK

egzersiz,aktivite

Fotoğraf: Instagram/@natasupernova

Egzersiz yapmak istiyor fakat nereden başlayacağınızı bilemiyor musunuz? Birçok aktiviteyi deneyip deneyip süreklilik sağlayamamaktan mı şikayetçisiniz? Bu durumun birçok sebebi olabilir. Ama genellikle tecrübelerim bu durumun sebebinin sevdiğiniz egzersiz türünü bulamamanızdan kaynaklandığını gösteriyor.

Egzersiz türü, şiddeti, yoğunluğu ve ortamı egzersiz motivasyonunuzu etkileyebiliyor. Egzersiz türleri bireylerde aynı oranda tatmin yaratmayabilir. O yüzden egzersiz türünüzde veya ortamınızda farklılık yaratmak işinize yarabilir. Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması’nın yayımlanmamış ön raporuna göre; 12 yaş ve üzeri bireylerin; %71.9’ u egzersiz yapmıyor, % 9.7’si haftada 1-2 kez ve  % 10.8’i her gün egzersiz yapıyor. Egzersiz yapmayanların sayısı oldukça yüksek. Bu yüzden önce size en uygun olan egzersiz türüne karar vermek egzersizi yaşamınıza dahil etmeniz için gereken ilk adımlardan.

 

Gençler için Fiziksel Aktive Rehberine göre:

1. Dayanıklılık aktivitelerini, bisiklet sürme, koşma, yüzme, dans etme, tenis, masa tenisi, futbol, voleybol, basketbol gibi takım sporları ve açık alan oyunları olarak düşünebilirsiniz.

2. Kuvvet aktivitelerini, ağırlık kaldırma, şınav, mekik, barfiks çekme, dağa tırmanma aktiviteleri olarak düşünebilirsiniz.

3. Esneklik aktivitelerini, yoga, pilates, esneme-germe hareketleri olarak düşünebilirsiniz.

Caroline,daur

Fotoğraf: Instagram/@carodaur

Siz hangisisiniz?

1. Eğer günlük yaşamınızda çok aktif değilseniz işe ilk sevdiğiniz aktiviteyi bularak başlamalısınız. Size iyi gelecek aktiviteyi keşfedin.

2. “Sabahları kendimi daha enerjik hissetmek istiyorum” diyenlerdenseniz, güne esneme- gerinme hareketleriyle ya da meditasyon yaparak başlayabilirsiniz.

3. “Ben kendi kendime yeterim" diyenlerdenseniz, illa ki takım sporlarına ihtiyacınız yok. Kendi başınıza temiz havada yürüyüş yapabilir, bisiklete binebilir veya dans edebilirsiniz.

4. “Tek başına egzersiz yapmaktan keyif almıyorum” diyenlerdenseniz, takım sporları tam size göre. Futbol, voleybol, basketbol, tenis veya golf yapabileceğiniz aktiviteler arasında.

5. “Hem aktivitemi artırayım hem de sosyalleşeyim" diyenlerdenseniz, dans kurslarına yazılabilir, ilginizi çeken bir alana yönelip sosyalleşebilirsiniz.

6. “Küçük çocuğum var evden çıkamıyorum" diyenlerdenseniz, evde de aktivitenizi artırabilirsiniz, Leslie Sansone’nun videolarından yararlanabilirsiniz.

7. “İşten eve, evden işe gidiyorum vakit yok” diyenlerdenseniz, asansör yerine merdivenleri, otobüste ineceğiniz duraktan 2-3 durak önce inmeyi, araba kullanmak yerine toplu taşımayı tercih edebilirsiniz.

8. “Hem hobi gibi olsun hem de farklı bir spor dalı olsun” diyenlerdenseniz at binmeyi deneyebilirsiniz.

9. “Evcil hayvanım var onunla uğraşıyorum" diyenlerdenseniz bu durumu avantaja çevirebilirsiniz. Onların ihtiyaçlarını karşılamak adına beraber dışarı çıkıp yürüyüş parkurunda yürüyebilirsiniz.

10. “Hiçbir şeye vaktim yok" diyenlerdenseniz artık bahaneleri bir kenara bırakmanın vakti çoktan gelmiş demektir. Çünkü egzersiz yapmak hem bedeni hem de ruhunu besleyen bir gıdadır ve vücudumuzun besinlere ihtiyacı olduğu kadar harekete de ihtiyacı vardır.

ETİKETLER: DİLARA KOÇAK , EGZERSİZ , SPOR , YÜRÜYÜŞ , SAĞLIKLI YAŞAM