09 Ocak 2015

1 Ayda Forma Sokacak 10 Tüyo

YAZI: GÖZDE ATAKOĞLU

CrossFit BlackBoard’un kurucusu ve eğitmeni Barış Yücealpan
 
1. Güne protein tüketerek başlayın.Yumurta hem en iyi proteinlerden biridir, hem de tok tutar.
2. Akşam yemeğinde karbonhidrat tüketmeyin, tüketecekseniz bu öğle saatlerinde olmalı, ayrıca yediklerinizin makarna, pilav değil, baklagiller ve sebzeler gibi akıllı karbonhidratlar olmasına dikkat edin.
 
 
 
3. Bol su içmek belki klişe bir bilgi ama gerçekten önemli. Günün belli aralıklarında bir bardak su içerek bunu bir alışkanlık haline getirmeye bakın. Mesela kahvaltı öncesi, sabah kahvesi sonrası, evden çıkmadan, ofisten çıkmadan… gibi
4. Düzenli spor yapmak gerekiyor ama rutinden kaçacaksınız. Eğer kilo vermek ve yağ yakmak istiyorsanız her gün aynı egzersizle bunu başaramazsınız.
 
 
5. Hergün 6 km koştuğunuzu düşünelim, başlangıçta vücut tepki verir ama bir zaman sonra alışır ve yağ yakımı durur. Bunun için koşu sırasında interval dediğimiz kalp ritmini yükseltip indiren bir seyir izlenmeli.
6. 20 dakika süren ama hızlanıp, yavaşlayan bir tempoyla , aynı tempoda 1 saat yapılan koşuya oranla 3 kat daha fazla yağ yakarsınız.
7. CrossFit kadın vücudunu kısa sürede toparlayan bir disipline sahip. Kadınlara daha az ağırlık çalıştırarak şişmeden forma sokmaya yardımcı. Haftada 3 gün, gün aşırı yapmanız yeterli.
 
 
8. CrossFit’de rutin yok, zaten Crossfit’in çıkış noktası da bu: Rutin düşmandır, hayat da zaten rutin değildir. Her gün değişen bir programla farklı bölgeler çalıştırılıyor. Sıkılmanıza imkan yok.
9. CrossFit’i yoga ile desteklemek vücudunuzun forma girmesini hızlandırır hem de karın-bel-kalça bölgesinin kuvvetlenmesine yardımcı olur.
10. Aslında hangi sporu yaparsanız yapın yoga tamamlayıcı olarak yapılmalı. Yoga ile kaslar esneklik kazandıkça, ‘Mobility’ denilen hareket kabiliyetinin artıyor. Bu da daha az sakatlık daha iyi performans anlamına geliyor.
 
CrossFit Blackboard: Nuripaşa Caddesi, İstanbul (0212) 299 4646
www.crossfitblackboard.com
 

ETİKETLER: SAĞLIKLI BESLENME , SPORTİF , YOGA , CROSSFİT , SPOR