29 Ocak 2021

Vogue’un 27 edisyonu “Yaratıcılık” sayısında birleşiyor

YAZI: VOGUE

2020’nin en zorlu yıllardan biri olduğu konusunda hafızalarda hiçbir şüphe yok, ancak aynı zamanda yaratıcılığın filizlendiği bir yıl da oldu. Moda endüstrisinde tasarımcılar, doktorlar ve hemşireler için maske ve tulum üretmek için beraber çalıştı; koleksiyonlarını üretmek ve sunmak için -büyük ölçüde yüzyıldan beri değişmemiş olan- geleneksel moda formatlarını dijitalleşme, artırılmış gerçeklik, film ve Zoom yolu ile yeniden düşünerek alternatif yollar icat ettiler. Krizin ortasında, bir uyanma duygusuyla, işlerin her zaman yürütüldüğü yöntemleri sorgulama ve yıkma isteğinin yanı sıra birlikte çalışma arzusu geldi. Bu dalga modayı aşarak politikaya, bilime, popüler kültüre, kısacası her alana yayıldı.

Tarihsel olarak konuşacak olursak, geçmişte genellikle zorlu zamanlarda insanlar yeni ya da önceden karşılaştığı zorluklara yönelik yeni çözümler arayışında olduğunda, bir tür rönesansa yol açmışlar. Vogue’un Mart sayılarında, hepimiz için daha aydınlık, daha adil bir geleceğe inanan cesur sanatçıları, mucitleri ve büyük düşünürleri kutlamak için tüm global platformlarımızı kullanarak birleşmeye ve bu fikri keşfetmeye karar verdik.

Vogue Amerika genel yayın yönetmeni ve global editörlük direktörü, Condé Nast global içerik şefi Anna Wintour; “Bu sene Vogue’un 27 global edisyonu Mart sayısını yaratıcılığa adamaktan dolayı gurur duyuyor. Daha parlak bir gelecek için iyimser olmaya yönelik birçok sebepten dolayı, Vogue tüm dünyada yaratıcılara odaklanmaktan daha iyi kutlama yolu olmayacağını düşündü - Vogue'un ihtişamlı, fevkalade, kapsayıcı ve neşe dolu görselleri bugünün moda dünyasına ilham verici bir bakış sağlıyor" diyor. 

Vogue’un 21 dilde yayımlanacak, bazı ülkelerde Şubat ve Mart ayları boyunca satışta olacak 27 global Yaratıcılık sayısı, endüstrinin en büyük isimlerinin bazılarını buluşturarak günümüzde çalışan en heyecanlı yaratıcı yeteneklere bir ışık tutacak. Her bir edisyonda o ülkeye özel olarak, modanın, müziğin, sanatın ve sinemanın en parlak genç yıldızlarından oluşan bir portfolyonun yanı sıra ilham verici yazıları ve olağanüstü moda çekimleri içerecek. Bu sayılar hayata yeni bir şekilde bakmamız için bizi cesaretlendirenlerin bir kutlaması niteliğinde olacak. 

Vogue Paris’ten Emmanuelle Alt; “Moda, yaratıcı ifadenin en güzel alanlarından biri olmaya her zamandan daha çok devam ediyor” diyerek bu sayıda Pierre Cardin’den Christopher John Rogers’a, on yıllardır süren yaratıcılığı kutladıklarını ifade ediyor. Vogue İtalya’dan Emanuele Farneti ve ekibi; “dağları gerçekten yerinden oynatabilen fikirleri ve güzelliği herkese hatırlatmak” istiyor. Leslie Sun; “Vogue Tayvan için yaratıcılık hep bir adım önde olmak ve diğerlerinin henüz hayal etmediklerini hayal etmek demektir” şeklinde konuşuyor. Vogue Türkiye’den Debora Zakuto ise; “Genellikle ‘yaratıcılık’ dendiğinde insanların aklına sanat geliyor. Aslına yaratıcılığın gerçek anlamı, her alanda bir şeyleri farklı yapabilmek için hayal gücünü kullanmaktır. Mart sayımızla, insanlara daha iyi bir gelecek ve dünya yaratma konusunda ilham vermek için Vogue mirasının bir parçası olarak bu kendini ifade biçimini güçlendiriyoruz” diyor.

3D tarama kameralarıyla fotoğrafları çekilmiş modellerden, sanatçılar tarafından tasarlanmış kapaklara; vizyoner fotoğrafçılık örneklerinden kışkırtıcı makalelere, konuların dijital kanallarda ve sosyal medyada daha da irdeleneceği yaratıcılık temasıyla her bir sayı, yegane bir koleksiyon parçası niteliğinde.

Vogue İngiltere’den Edward Enninful’un belirttiği gibi: “Yeni ve işbirliği gerektiren çalışma yöntemleri bulan tasarımcılardan, olağanüstü hikayesi olan doğuştan yetenekli fotoğrafçılara; etki dalgaları yayan küratörlerden ve sanat, müzik, sinema, teknoloji ve güzellikteki bir sonraki “büyük isim”lere, son derece umut verici bir bakış” sunuyor.

#VogueGlobalCreativity

ETİKETLER: VOGUE , CREATIVE ISSUE