Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Yaşadığımız çağa uyumlanmanın önemini; kullanıcı, marka ve izleyici gözünden ele aldığımız Vogue Leaders serisinin üçüncüsü olan Dijital Dönüşüm panelini, Debora Zakuto moderatörlüğünde ve alanında uzman konuşmacıların katılımıyla gerçekleştiriyor, iş dünyasındaki kadınlara ilham olmayı hedefliyoruz.
“Evren hareketi alkışlar.”
Hepimizin en az bir kez duyduğu bu söz; harekete geçmenin, ivmelenmenin ve dönüşümün önemini vurguluyor. Dijital dünyada geleceğin alternatif evrenlerini inşa ederken bu döngü içerisinde attığımız her adım da yeni deneyimlerin hareketini hazırlıyor. İşletmelerdeki operasyonlardan ürün satın alma deneyimine, dünyayla iletişim kurmaktan değer üretmeye dijitalleşme hayatın her alanında bizlere yeni var olma alanları sunuyor.
Pandeminin de körüklediği bir hızla e-ticaretin toplam ticaret içerisindeki hacmi giderek artıyor. İşletmeler kendi e-ticaret çözümlerini üretiyor ya da var olan pazaryeri içerisinde konumlanarak pazardaki paylarını büyütmeye çalışıyor. Geleneksel iş modellerini artı değer yaratan, çağa uyumlu bir versiyona dönüştürmek için girişimcilerin farkında olması gereken detaylara odaklanıyoruz.
Girişimciler için E-Dönüşüm’ün konuşulduğu ilk oturumda Türkiye İş Bankası KOBİ ve İşletme Bankacılığı Pazarlama Bölümü Birim Müdürü Nazlı Coşkun, Wellbees kurucusu Melis Abacıoğlu, Rimuut kurucu ortağı Esen Bulut ve jobtogo kurucu ortağı Begüm Karslıoğlu ile birlikteyiz.
Nazlı Coşkun, Türkiye’deki KOBİ’lerin geleneksel yöntemlerle çalışma alışkanlığının değişmesi gerektiğinin ve gelecekteki başarıları için yeni iş modellerine adaptasyonlarının önemine değiniyor. Esen Bulut ise kurumların artık çalışanlarını sadece maaşla tutamayacağını ve farklı çözümler sunması gerektiğini ifade ediyor. Kurumsallaşma sürecinde şirketlerin organizasyon yapılarını şişirmeden alan yaratması da Begüm Karslıoğlu’nun dikkat çektiği bir diğer konu. Melis Abacıoğlu ise hayat ve iş entegrasyonunun arttığı dönemde çalışan esenliğine özellikle dikkat edilmesi gerektiğini söylüyor.
Sonsuzluk belki de hiç olmadığı kadar yakın. İnsanlık ölümsüz bir evren formu yaratırken tüm deneyimleri içerisinde barındırıp daha fazlasını sunmaya odaklanan Metaverse, pazarlama faaliyetlerinin de alanlarından biri hâline geliyor. Dijital Pazarlama ve Metaverse konulu ikinci oturumda Unilever dijital pazarlama direktörü Eda Kırali ve Toros and Partners, Backyard Workhub kurucusu Derya Toros ile konuşuyoruz.
Eda Kırali’nin deyimiyle “fiziksel dünyanın dengi bir sanal dünya”, çevremizi ve onu algılayış biçimimizi dönüştürmeye devam ediyor. Fiziksel kurallardan bağımsız mekanlar kurgulamak üzerine çalışma pratikleri geliştiren Derya Toros ise bu gelişmeler ışığında yaratıcılığın etrafındaki duvarların kalkmasına ve farklı deneyim boyutlarının mümkün olmasına dair heyecanını dile getiriyor. Markalar da sınırların değiştiği bu evrende, hedef kitlelerine ulaşmak için yaratıcı ve yenilikçi yollar aramaya devam ediyor. Markaların konumlanması konusunda her sektör ve pazarın burada nasıl yer alacağı konusunda kafa yorması gerektiğini söylüyor Kırali, deneme-yanılma yöntemiyle de olsa risk almaktan kaçınılmaması gerektiğini ekliyor.
Vogue Leaders’ın üçüncü panelinin son oturumunda ise değişen dünyanın alternatifler sunduğu Yeni Nesil Çalışma Modelleri ve Alanları konusuna odaklanıyoruz. Happy Work Studio işyeri dönüşüm küratörü Mine Dedekoca ve İstanbul Bilgi Üniversitesi, Psikososyal Risk Yönetim Enstitüsü’nden Doç. Dr. İdil Işık bu oturumda düşüncelerini paylaşıyor.
Zamanla yarışarak maksimum üretim için çalışma modeli devam ederken bir yandan da insanın tükenmesi, tartışılan konulardan biri hâline gelmeye devam ediyor. Çalışan esenliği de burada devreye giren iyileşme çözümlerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Dijitalleşme ise, bu anlamda en çok alan sağlayan yönelimlerden biri. Özellikle pandeminin başlangıcıyla alternatif çalışma ihtimalleri, ihtimal olmaktan çıkıp zorunluluk arz edince çalışma yapısının değişmeye başladığını görüyoruz. Zamanla iş ve özel hayatın karışması, çalışanların yan haklara verdiği önemin artması, çalışan esenliği konusunda bir bilinç oluşmasını da sağlıyor. Dedekoca, birlikte çalışmanın uzaktan da mümkün olduğu teknolojilerin çalışma hayatına avantajlar kazandırdığını ifade ederken paylaşım ekonomisini destekleyen yaklaşımın yükselişe geçtiğini söylüyor. Çalışanlara verilen esneklik ve esenliğe ek olarak ancak anlamlı bulduğu bir organizasyon içerisinde var olmanın mutluluğu beraberinde getirdiğini söylüyor Işık.
Vogue Leaders serisinde geleceği şekillendiren kadınlarla ve yaratıcı vizyonlarıyla bir araya gelerek farklı konularda konuşmaya devam edeceğiz. Çünkü kadınlar olarak, birlikte daha güçlüyüz.
Video: Faruk Emin Kaba
Fotoğraf: Berat Soner Çapin
Dijital Direktör: Bahar Ergel
Proje Yönetmeni: Melis Akcan
Prodüksiyon: Bihter Neymen
Proje Uzmanı: İpek Elbeyli
Video Asistanı: Alper Özdemir
Ses: Levent Menekay
Makyaj: Özge Taş Özmen