LIVING
LIVING

23 Şubat 2022

Beslenme Rutininin Daha Sağlıklı Olması İçin Yapılabilecek 7 Değişiklik

YAZI: DİLRUBA KARAKÖSE

22-02/22/screenshot-wwwvoguecom-20220222-15_19_12.png

Fotoğraf: Eric Boman, Vogue Amerika, Mart 2016

Sağlıklı beslenmeye dair bir konu devreye girdiğinde, günlük hayata adapte etmenin zor olduğu kanısı oldukça yaygın. Halbuki biraz kararlı ve iradeli olmak ilk adımlardan biri olurken, küçük değişiklikler yapmak da bu aşamayı takip ediyor. Lif, protein ve vitaminler açısından zengin bir beslenme düzeni oluşturmak adına tükettiğiniz besinlere alternatif olabilecek seçenekler şöyle;

Beyaz ekmek yerine çavdar ekmeği

Beyaz undan uzak durmamız gerektiği senelerdir su götürmez bir gerçek. Ancak bunu tamamen hayatınızdan çıkartmak büyük bir boşluk yaratacaksa, yerine çavdar ekmeği koyabilirsiniz. Lif açısından çok daha zengin olması en büyük artılarından.

Doğranmış et yerine mantar

Kırmızı et, vegan ya da vejeteryan beslenenlerin listesinde büyük bir çarpıyla işaretli. Her ne kadar bu iki grubun içinde yer almıyor olsanız da, et tüketimini azaltmak istiyor olabilirsiniz; ki çevre sağlığı söz konusu olduğunda çok doğru bir yoldasınız demektir. Bu noktada kıymayla yapacağınız yemekleri mantarla deneyerek beslenme rutininizi çeşitlendirebilirsiniz.

Mayonez yerine humus

Tatları aynı olmasa bile salatalardan sandviçlere farklı tatlara renk katmak adına humus başarılı seçeneklerden biri. Humusun içinde yer alan nohut sayesinde ise protein, lif ve vitamin açısından zengin beslenmeniz mümkün.

Kruton yerine kuruyemiş

Özellikle salata ve çorbaların üstünü süsleme noktasında devreye giriyor kruton. Ancak rafine karbonhidrattan oluştuğu için herhangi bir besin değerinden söz etmek pek mümkün değil. Bunun yerine bazı kuruyemişleri tavada biraz ısıtarak kullanabilirsiniz.

Hamur pizza yerine karnabahar pizzası

Son zamanlarda pek çok tarifte alışkın olduğumuzdan farklı şekillerde kullanılıyor karnabahar. Örnek gösterebilecek tariflerin başında ise bu öne çıkan sebzeden yapılan pizza geliyor. Glütensiz, düşük karbonhidratlı ve ketojenik olan karnabahar pizzasının üstünü farklı sebzelerle süsleyerek besin kalitesini artırabilirsiniz.

Cips yerine çiğ sebzeler

Tıpkı zaman zaman gelen tatlı krizleri gibi cips için de aynı durum söz konusu. Üstelik birkaç taneyle sınırlayabilmek de son derece zor. Bu tarz krizlere yenik düşmemek için kale cipsi ya da fırınlanmış sebzelerden yardım alabilirsiniz.

Gazlı içecekler yerine kombucha

Fermente çay kombucha, bağırsak dostu bakterileri üreten fermantasyon süreci sayesinde sağlıklı beslenme rutinine eklenmesi gerekenler arasında. Kendiniz hazırlayabileceğiniz gibi hazır olarak da satın alabileceğiniz kombucha, gazlı içeceklerin yerini doldurmaya da aday.

ETİKETLER: SAĞLIKLI BESLENME , YEMEK