Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Sevil Dolmacı İstanbul’da “Love is All Around” sergisi devam eden genç sanatçı Cem Gönül ile konuştuk.
Sanatçı Cem Gönül ile geçtiğimiz yaz Sevil Dolmacı Gallery’nin Bodrum Ruins Hotel’de gerçekleşen Golden Hour sergisinde tanışmıştım. O karma sergide, yerli ve yabancı önemli sanatçılarla birlikte yer alan Gönül’ün aradan neredeyse bir sene geçtikten sonra bu kez solo sergisiyle Villa Ipranosyan’ın görkemli atmosferinde sanatseverlerin karşısına çıkması oldukça heyecan verici. Zira Gönül 1993 doğumlu bir “genç sanatçı”.
Endüstriyel Ürün Tasarımı bölümünü okuduktan sonra üç yıl boyunca merhum sanatçı Haluk Akakçe’nin solo asistanlığını yapan Cem’in işlerinde capcanlı renkler ve harikalar diyarından gelmiş gibi görünen figürler daha ilk bakışta sizi resmin içine çekiyor ve tıpkı Sevil Dolmacı İstanbul’da devam eden sergisinin adı gibi iyimser bir hisse kapılmanıza sebep oluyor: Love is all around! (Aşk her yerde.)
Fotoğraf: Dilan Saray. Eser: FunBun, 2025, 200x200cm
Aslında çocukluğumdan beri renklere ve doğadaki detaylara karşı özel bir ilgim var. Mükemmellik takıntım ve tasarıma olan ilgim sebebiyle üniversitede Endüstriyel Ürün Tasarımı bölümünü tercih ettim. Seneler içinde eskizlerimi tasarım disiplininden bağımsız düşünmeye başladığım noktada resme yöneldim. Bu süreç, kendi iç dünyamda uzun süredir süregelen bir arayışın da dışa vurumu oldu.
Hocamla geçirdiğim süre benim için bir okul gibiydi. Üç yıl boyunca onun vizyonunu, hayata ve sanata bakışını çok yakından gözlemleme şansı buldum. Kendi fantastik dünyasında çok yönlü bir insandı, hayatı kavrayış biçimiyle bana büyük ilham verdi. Onun kaybı benim için derin bir boşluk oluşturdu ama aynı zamanda rockstar ruhu ve kendine özgü karakteriyle kendi yolumda daha cesur olmam konusunda bana ışık oldu ve olmaya devam ediyor.
Let’s Go Mess Around Like We Used To, 2025, 140x100cm
Love is All Around aslında bir hatırlatma. Zor zamanlarda bile etrafımızı kuşatan, görünmez ama hissedilebilir bir enerji olduğuna inanıyorum: Sevgi. Sergi, izleyiciyi o enerjiyi fark etmeye ve hissetmeye davet ediyor. Sergimdeki bu yaklaşım, figürlerin ve renklerin yalnızca hikâye anlatmakla kalmayıp izleyiciye doğrudan bir duygusal deneyim sunduğu bir süreç.
Eserlerimin neredeyse tamamını bu sergi için ürettim. Kurduğum tema ve konsept altında sevginin verdiği enerji ve hisse odaklandım. Figürlerin ve renklerin yan yana gelişinde, geometrinin sessizliğinde hep aynı ortak titreşim var: Sevgi.
Renk benim için sadece görsel bir tercih değil; duyguların dili. Eserlerimde izleyici ile kurduğum bağın en doğrudan yolu renkler. Onlarla bir atmosfer yaratıyor, figürlerimi sonrasında yerleştiriyorum.
In My Heart It Was So Real, 2025, 120x80cm
Evet, figürlerim genellikle hayali varlıklar. Bilinçaltımdan çıkan, etkilendiğim duygu durumlarından biraz masalsı, biraz da insanın saf tarafını temsil eden karakterler. Ne tamamen insan ne tamamen yaratıklar. Belki de içimizde unuttuğumuz fantastik tarafımızdır.
Çok katı bir ritüelim yok ama genellikle uzun süre işlerime bakıyorum, çok fazla eskiz yapıp denemeler yapıyor, sonra tuvale başlıyorum. Sessizliği ve gece çalışmayı tercih ediyorum; böylelikle kendimi dış dünyadan koparıp tamamen üretime odaklanabiliyorum. Bazen arkadaşlarım ve ailemden çok figürlerimle vakit geçiriyorum.
İstanbul sürekli değişen, kaotik ama bir o kadar ilham verici bir şehir. Yaşamak bazen yorucu ama inanılmaz bir beslenme kaynağı. Renkleri, sesleri ve kültürel çeşitliliği beni çok etkiliyor ve tüm bunlar üretimime yansıyor.
Dijital imkânları özellikle yeni nesil izleyiciyle bağ kurmak açısından önemsiyorum. Ama tuval ve boya ile kurduğum fiziksel ilişki benim için çok özel. Geleneksel yöntemleri asla bırakmam; ileride hibrit denemeler yapabilirim.
Cem Gönül
Loft9’u ilk koleksiyonerim ve arkadaşım Can Topçuoğlu ile kurduk. İki farklı space’ten oluşuyor. Can klasik motosikletlerle ilgileniyor ve onları restore edip günümüze kazandırıyor. Amacımız sadece bir çalışma alanı değil, aynı zamanda üretim ve paylaşım ortamı yaratmaktı ve bunu başardık diyebilirim. Hala gelişiyoruz ve daha iyisi için çabalıyoruz.
Gece çalışmayı sevdiğim için günüm genellikle öğleden sonra başlıyor. Atölyeme gidiyor ve sabaha karşı çıkıyorum. Kendimi disipline edebilmek için ne olursa olsun her gün atölyeme gidiyorum. Çalışmanın zihinsel tarafı hiç son bulmuyor; tuvallerimle kaybolup tekrar buluyorum.
Gittikçe daha çok fırsat açıldığını görüyorum ama hâlâ yeterli değil. Genç sanatçıların daha fazla görünür olması ve desteklenmesi gerekiyor. Yine de kendi kuşağımın çok üretken ve cesur olduğunu düşünüyorum; bu da bana umut veriyor.
Love Is Where Home Is, 2025, 150x100cm
Şu sıralar içinde bulunduğum durumdan ötürü okumaya fırsat bulamıyorum, yaşıyorum.
Evet, yeni projeler üzerinde çalışıyorum. Hem yurt içinde hem yurt dışında sergi planlarımız var. Henüz detayları paylaşamıyorum ama üretim süreci devam ediyor. Önümüzdeki dönemin benim için çok daha heyecanlı olacağına inanıyorum.