Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Teknoloji devi Samsung, Asya'nın moda endüstrisinde öncü bir role sahip.
Samsung C&T Şirketi'nin Moda Grubu Başkanı ve CEO'su Seohyun Lee, Lüks Konferansı'nda teknoloji devinin moda dünyasına nasıl girdiğini anlattı.
Fotoğraf: InDigital
Birçok insan için, Samsung denildiğinde akla elektronik aletler gelir ama markanın Kore'de büyük bir etki alanına sahip bir moda bölümü de var. Şaşırdınız mı? Sadece bununla kalmıyor...
Saohyun Lee, "Samsung, kumaş işine 1950'lerde, teknoloji işine girmeden bile önce girdi," diyor. Şirketin hızlı moda markası olan 8 Seconds'ın artık dünyaya açılacağının da haberini veriyor.
Seoul doğumlu Lee, bu pozisyon için biçilmiş kaftan. Güney Kore'nin moda endüstrisini geliştirmek kadar onun küresel potansiyelini desteklemek konusunda da tutkulu olması, markayı dünyaya açmak için uygun biri olduğunu kanıtlıyor.
Samsung'un finansal olarak desteklediği Juun.J, Floransa'daki Pitti Uomo'da defile yapması için davet edilen ilk Güney Koreli tasarımcı.
Fotoğraf: Pitti Imagine
Lee, "Büyük tasarım okullarında, ülkelere göre baktığımızda en fazla öğrenci Güney Kore'den. Ben okula giderken de böyleydi, bugün de böyle. Parsons, Central Saint Martins ve the Royal Academy of Fine Arts gibi okullarda Koreli öğrencilerin oranı %15-%30 arasında. Peki o zaman, neden moda haftalarında daha fazla Koreli yok? Yakın bir tarihe kadar sadece küresel trendleri izliyor ve tüketiyorduk ama şimdi kendimize özgü bir stilimiz ve hikayemiz var," diyor.
Kendisi, sadece Samsung'un Sanat ve Tasarım Enstitüsü'ndeki yeni filizlenen yetenekleri ve onların yaratıcılıklarını desteklemekle kalmıyor, aynı zamanda onları hedefledikleri müşteri tipi konusunda gerçekçi olmaya teşvik ediyor.
"Geleneksel lüks ürünler, eskiden 'baby boomers'* olarak adlandırdığımız kuşak tarafından satın alınırdı. Ama şimdiki hedef müşteri kitlemiz, Y kuşağı. Yani, dijital kuşağa geçiş yaptık," diyerek sanal gerçeklik, 5G internet bağlantısı, yapay zeka gibi yeni kavramları da dikkate almak gerektiğini belirtiyor. Y Kuşağı hakkında, "Onlar eski kuşaktan daha bağımsızlar ama bir yandan da internet yoluyla her şeye bağlılar aslında, bu da moda şirketlerini, pazarlama stratejilerini değiştirmek zorunda bıraktı. Bir başka değişiklik ise Asya'nın lüks ürünler için en büyük pazar haline gelmesi. Endüstri, gelişim için yüzünü Uzak Doğu'ya çevirmiş durumda, çok heyecanlı bir dönüm noktasındayız," diyor.
Yani Samsung geleceğin LMVH'si olabilir mi?
"Kore'nin yeni LMVH'si olabilir miyiz bilmiyorum ama Samsung'un moda kolunu önümüzdeki 10 yıllık süreçte Asya dışında da geliştirmek gibi bir vizyonum var. Öte yandan, bu işi modern bir yol izleyerek yürütmeye niyetliyim; müşterilerin ne istediğini bulup hızlı bir biçimde hareket etmeliyiz. Yeni yeteneklere destek olmaya devam edeceğiz ve Kore'nin moda endüstrisine yatırımlar yapacağız. Böylece endüstri de bizimle büyüsün istiyoruz," diye yanıtlıyor.
*Baby boomers: İkinci Dünya Savaşı sonrasında nüfus arttırma stratejisiyle çocuk yapmaya teşvik edilen kuşak. Bunun sonucunda Amerika'da büyük bir nüfus patlaması yaşandı.
Yazı: Scarlett Conlon