Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Oscar Töreni'nin hemen ardından Actors Studio’nun sanat yönetmeni, Al Pacino’nun çalışma arkadaşı, bu yıl Bradley Cooper’ın American Sniper’daki oyuncu koçu Elizabeth Kemp’in evine 87. Akademi Ödülleri'ni konuşmak üzere Skype ile bağlandık.
Fotoğraf: Matthu Placek gözünden Elizabeth Kemp
James Dean, Robert De Niro, Marilyn Monroe ve daha birçok ünlü oyuncunun yıllar boyu ders aldığı Actors Studio Oyunculuk Okulu, Elizabeth’in evi ile karşı karşıya. Ki Elizabeth tam 20 senedir o kapıdan ders vermek için girip çıkıyor, Studio’nun sanat yönetmenliği onun sorumluluğunda. Onun dairesi adeta Oscar Töreni'nin kendisi gibi. İçerisi hem oyunculuğa dair her şey ile hem de Elizabeth’in moda tutkusu ile dolu. Versace tekstillerle dolu salonunu, Tennessee Williams’ın ona hediye ettiği biblolarla yan yana görünce ister istemez kendinizi Oscar Töreni'nin ihtişamında buluyorsunuz.
Fotoğraf: Marilyn Monroe Actor Studio'nun kapısının önünde
Elizabeth, Oscar performansı nedir, Oscar’ı alan kim olmalıdır?
Chekhov’un bir sözü var. ‘Oyunculuk reenkarnasyona en yakın şeydir’. Oyunculuk tamamiyle bir değişimle alakalı, ses olarak, fiziksel olarak, ruh olarak. Bu aynı zamanda da gerçekten çok büyük bir sorumluluk. Dünyaya bir bebek getirmek gibi bir şey. Ben eğer karşımda bütünüyle değişime uğramış bir oyuncu görüyorsam o ana Oscar derim.
87. Akademi Ödülleri'nin özelliği neydi senin için? Neyi farklıydı, bütün filmlere baktığında neydi dikkatini çeken?
Benim için karakterlerin iç yaşamlarının derinliği çok önemliydi. Ve de bunun kadar önemli olan şey oyuncuların o farklı iç yaşamları öylesine farklı yollarla keşfedebilmeleriydi. Bu sene aday filmlere baktığınızda, çok katmanlı iç yaşamları olan, bir sürü sorunla başa çıkması gereken, derinliği olduğu için çok güçlü karakterler görüyorsunuz. Mesela Still Alice ve Julianne Moore, ne kadar güçlü bir yol yaratmış karaktere. Oscar’lara aday değildi ancak Cake filmi de çok değerliydi. Jennifer Aniston’ı daha önce o şekilde hiç görmemiştim.
Ve Bradley sanırım, onun heyecanı da seninleydi?
Bradley’nin aday olması benim için çok önemliydi evet ama bu noktada yaşadığım mutluluk onun benimle çalışması değil, çok çalışmasıydı. O gerçekten çok ‘tam’ bir oyuncu, çok donanımlı bir aktör. Ve aynı zamanda oynadığı karakter ve filmin kendisi de çok heyecan verici. American Sniper ve Bradley’nin oynadığı karakter tamamen kişisel bir hikayeyle ilgili. Politik değil. Benim babam da askerdi ve 30 yıl boyunca savaştı, bu anlamda da benim için farklı bir yerdeydi film.
Fotoğraf: Bill Phelps'in objektifinden Elizabeth Kemp
Karaktere hazırlanırken karşınıza çıkan zorluklar oldu mu?
Bradley ile çalışırken hiçbir zaman zorluk olmuyor, o çünkü gerçekten iyi bir oyuncu.
Elizabeth belki de bu senin de iyi bir oyuncu koçu olmandan kaynaklanıyordur?
Biliyorsun ben sadece bir aracıyım. Arzu Tramvayı’nda (A Streetcar Named Desire) Blanche Dubois’nın dediği gibi; sadece olmasına tanıklık ediyorum. Dün gece Bradley de aynı şeyi söyledi, ben de bir aracıyım dedi. O da karaktere aracılık ettiğine inanıyor. Onunla aynı şeyleri söyleyip tekrar etmemek adına o zaman şöyle diyeyim: Ben bir kalp doktoruyum, yaratıcı bir kalp cerrahı. (Kahkahalar)
Peki son olarak kırmızı halı. Senin favorin kimdi hangi tasarımcı, hangi elbise?
Biliyor musun Jennifer Lawrence’ı çok beğeniyorum, özellikle 2013 ve 2014’deki elbiselerini. Ama favorilerime gelirsek Dior ve Givenchy’ler hep en sevdiklerim