Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Kalıpları yıkma hedefiyle yola çıkan Imesmeri, alışılmışın dışında formlar eşliğinde hayat bulan çantalarını, farklılığı arayan kadınların beğenisine sunuyor. Detaylarını ise markanın kurucusu İrem Soydan Öztopaloğlu anlatıyor.
Oldukça genç bir marka olan Imesmeri, kadınların olmazsa olmaz aksesuarlarından çantalara pastel tonlar eşliğinde farklı bir dokunuş katıyor. Ortaya çıkan modeller ise fonksiyonel olduğu kadar yaratıcı. Şimdi, markanın dünyasını kurucusu ve kreatif direktörü İrem Soydan Öztopaloğlu’yla keşfediyoruz.
Imesmeri’nin ortaya çıkış hikayesinden biraz bahsedebilir misiniz?
Son çalıştığım iş yerimde bir arkadaşımın kendi yaptığı cüzdanı görmemle başladı aslında her şey. Çok ilgimi çekmişti. Deri ürün kullanmayı çok severim, bu yüzden denemek istedim. Sonra workshoplar araştırdım. 1 ay süren bir workshop un sonunda daha ciddi bir eğitim alıp kendi markamı kurmak istedim. Vakko Esmod’ta çanta tasarımı ve üretimi üzerine 1 senelik eğitim aldım. Eğitim bittikten sonra mevcut işimden ayrıldım ve koleksiyonumu tamamlayıp Imesmeri’yi hayata geçirdim.
İsmini nerden alıyor?
Markamı hayata geçirirken eşimin bana çok desteği oldu. Tasarım ve pazarlama kısmını tamamen ben yönetiyorum fakat bunun dışında özellikle üretim takibi aşamasında eşim çok yardımcı oluyor. Tekstil mühendisliği mezunu ve çalıştığı iş yerinde üretim takibi de yapıyor. Bu yüzden bu konularda inanılmaz donanımlı. Böyle olunca marka isminde de ikimizden bir şeyler olsun istedik. Markamızın ismini ikimizin isminin tersten okunuşu olarak yapmaya karar verdik.
Imesmeri dünyasını nasıl tanımlarsınız?
Imesmeri’yi hayata geçirirken amacımız kalıpları yıkmaktı. Bu yüzden hedef kitlemiz de özgüveni yüksek, cesur ve yeni şeyler denemekten keyif alan kadınlar oldu. Dikkat çekmekten korkmayan ve farklı olmak isteyen kadınlar… Tasarımlarımızda da alışılagelmişin dışında formlar kullanarak bunu gösterdiğimizi düşünüyorum.
Yaratım sürecinde sizi neler besler?
İlk koleksiyonda mimariden etkilendim. Beni çokça heyecanlandıran ve besleyen bir alan. Onun dışında gezdiğim gördüğüm yerler, günlük hayattaki tecrübelerim ve tabii ki müzik bana ilham kaynağı oluyor.
Tasarım süreciniz nasıl ilerliyor peki?
Dönem dönem ilgi alanlarım ve odak noktam çok değişiyor. Önce bolca üzerine düşünme ve hayal etme süreci oluyor. Bu sürede kağıda döktüğüm herhangi bir şey olmuyor. Hepsi önce kafamda şekilleniyor. Her şeyden emin olduğumda da çizimini yapıyorum ve en son maketini yapıp işlevselliğini kontrol ediyorum.
Tasarımlarınızda daha çok pastel tonlar ön planda. Bunun belirli bir sebebi var mı?
Aslında özel bir sebebi yok. Tabii ki sezonda trend olan renkleri araştırarak ilerliyoruz aynı zamanda. Renklere karar verirken en önemli kısım bu.
Tasarımlarınız şekil itibariyle de farklılık gösteriyor. Bu noktada sizi yönlendiren şey ne oldu?
İlk koleksiyonun ilham kaynağı New York mimarisiydi. Çantaları inceleyen çoğu kişi bunu anlayabiliyor. Şehrin dinamiği ve heyecanı da koleksiyona ayrı şeyler kattı.
Tercih ettiğiniz materyaller ne yönde?
Imesmeri dünyasına girmek isteyenler yüksek kalitede ürünleri hak ediyor. O yüzden kullanılan materyaller de ürünlerdeki işçilik de birinci sınıf. Şimdilik sadece deri üzerinden ilerliyoruz ve ürünlerimizde birinci deri kullanıyoruz.
Sizce bir çantanın tasarımında olmazsa olmaz dediğiniz şey nedir?
Fonksiyonellik en önemli şey. Tasarım açısından ne kadar etkileyici bir şey yaparsanız yapın, rahat bir şekilde kullanamıyorsanız pek bir önemi yok. Çanta amacına hizmet edebiliyorsa olmuş demektir. Siz bunun yanında bir de tasarım olarak farklı bir şeyler katabiliyorsanız ne ala, ki günümüzde artık o da olmazsa olmaz. Mesela Pocket modelimiz hacimsel olarak küçük bir çanta. Tasarlarken yalnızca telefon, kartlık ya da anahtarın taşınabileceği bir çanta yapmak istedim. Hafif, kullanırken kişiyi özgür hissettirecek bir çanta olmalıydı. Hem tasarımı hem işlevselliği bu çantada sunduğumuzu düşünüyorum.
Bir modelin işlevselliğinin yanında trendlere de uyum sağlaması gerektiğini düşünüyor musunuz?
İkisinin de önemi var bence. Aslında hedef kitlenizle çok bağlantılı olan bir soru. Trendleri çok takip etmeyen biri için işlevsellik en önemli şey olacaktır. Senelerce kullanabileceği, klasik bir tasarım onu mutlu edecektir. Imesmeri kadını arayış içinde olan cesur bir kadın. Ona ikisini de sunmamız gerekiyor. Gerçi günümüzde işlevselliği olmayan, tasarımı kuvvetli bir çantayı da iyi bir pazarlama sayesinde satabilirsiniz. Biz yine de ikisini birden Imesmeri kadınına sağlamayı hedefliyoruz.
İlerleyen zamanlarda koleksiyonunuzda ne gibi yenilikler planlıyorsunuz?
Sürdürülebilirlik şu an dünyada en çok konuşulan ve önem verilen konu. Biz de ürünlerimizde ve markanın iç işleyişinde sürdürebilirliği ön plana çıkarmak için neler yapabiliriz bunu araştırıyoruz. Aynı zamanda farklı olacak hangi materyalleri kullanabiliriz bunun üzerine yoğunlaşıyoruz. Tasarım açısından Imesmeri kendini zaten ön plana çıkarıyor ve her yeni çıkan ürünle birlikte kendisini dünya markalarının bulunduğu basamağa çıkaracağına emin olabilirsiniz.