LIVING
LIVING

16 Şubat 2022

Nasıl Genç Kalınır? Victoire de Taillac ve Ramdane Touhami Cevaplıyor

YAZI: CAN REMZİ ERGEN

“Diyelim ki yeni bir ilişkinin ilk ayındasınız. Ve diyelim ki bu ilk ayın her akşamı partnerini dışarıya yemeğe çıkarıyorsun. Karşındaki kişi için kendini değiştiriyor ve bu ilk ayda normal yaşamından farklı bir yaşantı sürüyorsun. Normalde her akşam dışarıda yemek yemediğin ise bir gerçek. İkinci ay restorana gitmeyi bıraktığınızda partnerinin sana söyleyeceği ilk şey belli: “Sen değiştin!”. Sen “Hayır, ilk ay bu ilişkiye emek verdim, şimdi normale döndüm” diyemezsin. İlişkilerde bir alışkanlık biçimi yarattığında o dokuyu takip etmen gerekir. Ki zamanı gelince sürpriz de yapabil diğer yandan. Ve markalar da bir ilişki gibidir.” Şimdi saat sabah saat 7:15 ve Ramdane Touhami Paris, Cafe De Flore’un terasında “genç olmak” üzerine yaptığımız sohbete bunları söyleyerek başlıyor. 

 LVMH

Victoire de Taillac ve Ramdane Touhami geçtiğimiz yıllarda Officine Universelle Bully, Cire Trudon ve Corpus gibi tarihi markaları gençleştirip yeniden doğmalarını sağladı. Victoire ve Ramdane ile genç olmayı ve gençleştirme formüllerini konuşmaya otururken stilimiz Parizyen; üçümüz de yan yana dizilmiş şekilde yüzümüz Saint-Germain bulvarına dönüğüz. Burası neredeyse Paris’e gelen her turistin içinde, önünde ve yanında fotoğraf çektirdiği meşhur kafe. Bununla birlikte Parizyenlerin söyleyişiyle “Flore”, günün belli saatleri ve haftanın belirli günlerinde hala lokal bir mekan olma özelliğini de sürdürüyor. Söyleşiyi yaptığımız yer konuştuğumuz konuya giriş yapmak için iyi bir yardımcı çünkü Cafe de Flore 1885‘den beri Paris’in kültür - sanat sahnesinin ve tarihinin bir parçası oldu. Çoğu kişiye göre de her zaman genç kaldı. Peki genç kalmayı nasıl başarıyor ve buradaki gençlik tanımımız nedir? 

 LVMH

Ramdane bir markayı gençleştirmek için gelenek ve yenilik arasındaki dengeyi bularak işe başlamak gerektiğini söylüyor ve ekliyor: “Cool olmak genç olmak değildir, sürekli cool olma yaklaşımı da bir hastalıktır. Ayrıca cool olmak uzun da sürmez. Dolayısıyla eski bir markayı yeniden hayata getirmek isterseniz cevap cool olmak değildir. 'Biz her zaman buradaydık, siz fark etmemişsiniz' demek sihirli bir formüldür. Müşterilerimize Bully’nin yeniden açılış tarihini söylemiyoruz. Gizemli olmak önemlidir ve sizinle müşterileriniz arasında etkili bir etkileşim alanı açar”. 

 LVMH

Ramdane bugün bakım ürünlerinin ötesinde bir yaşam stili markası haline dönüşen ve LVMH bünyesinde yoluna devam eden Officine Universelle Bully’nin yeniden doğma hikayesindeki başarıyı anlatmak için dikkat çekilmesi gereken bazı öğelerden bahsediyor: “Öğrenmek çok önemlidir. Öğrenmek genç tutar. Bully mağazasına geldiğinde öğreniyorsun. Dünyaya dair konuları ve farklı kültürlerden ürünleri keşfediyorsun. Bununla birlikte mağazaya geldiğinde satın aldığın ürünün üzerine özel kaligrafiler yazılarak paketlenmesi bile senin gözünün önünde yapılıyor ve her şeyi görüyorsun, 'bu insanlar benim için emek veriyor' diyorsun. Ödediğin paranın karşılığına gözlerinle tanık oluyorsun. Bully mağazsında çalışanlar senin aldığın ürüne zaman ve emek veriyor. Gözünün önünde. Ve bu da sende bir duygu yaratıyor” 

 LVMH

Victoire de Taillac sözü alıyor: “Bully 1803’te kurulan bir mağaza ve biz markayı tekrar yaratmak için yola koyulduğumuzda elimizde çok fazla referans da yoktu. Bir çerçevemiz vardı ama unutmamak gerekiyor ki 18. yüzyıldaki güzellik anlayışı bugünden farklı. Kendimize bakma biçimimiz de değişti. O zamanki Bully’den bize bir krem tarifi de kalsa bugün konuya aynı şekilde yaklaşamayız; bugün bir bakım ve güzellik ürününü satabilmek için farklı süreçlerden geçmemiz gerekiyor. Biz bugünün koşullarını gözeterek bir çalışma yaptık. Bu çalışmanın büyük bölümü ise anlamak ve inovasyon yapmak arasında bir köprü kurmaktı. ” 

 LVMH

Victoire farklı zamanların ve zamanlamaların farkında olmak gerektiğinin altını çiziyor. Zaman kavramına bakışımızın bir kadın ile bir erkek arasında da farklılık gösterebileceğini söylüyor. Ekliyor: “Ben bir kadın olarak Ramdane’dan daha farklı bakıyorum yaş alma konusuna. Burada bir sürü etken var illa ki. Bir kadının hayata bir çocuk getirebileceği yaş da bu konunun bir parçası. Ama bununla birlikte yaşlanmanın güzel bir şey olduğunu hatırlamak gerekiyor. Ve konu aynı yere geliyor, genç olmak geçen zamandan çok dünyaya nasıl baktığımızla alakalı. Yoldan mutlu olmak gerekiyor, geçtiğimiz her duraktan. Yaşlanmaya hakkımız var ve yaşlanmak güzel”.

 LVMH

Cafe de Flore’dan kalkma zamanımız gelmeye yakın Ramdane ve Victoire birbirlerinin cümlelerini devam ettirerek gençliğin tanımını bu şekilde özetliyorlar: “Eğer bir konu, yer veya durum için 'önceden her şey daha güzeldi' diyorsan orada bir sorun vardır. Çok yaşlı olan gençler ve çok genç olan yaşlılar tanıyoruz. Kimliğinde yazan yaşınla beyninin içindeki yaş farklı. Ve o yaş her gün değişebilir. İnsanın bir sürü yaşı var. Genç kalmak diyorsak söylememiz gereken bir detay var; çok konforlu olduğumuz bir noktaya geldiğimizde hemen orada bir şeyleri bozuyoruz. Çünkü sürekli meraklı olmak ve yeni bir şey deneme hevesi insanı genç tutuyor. Sonuç olarak gençlik yaşla alakalı olan bir tanım değil. Bu bir mantalite meselesi”.

lvmh

ETİKETLER: LVMH , BULLY , OFFİCİNE UNİVERSELLE BULLY , VİCTOİRE DE TAİLLAC , RAMDANE TOUHAMİ , PARİS