Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Sosyal fayda sağlayan inisiyatiflerden bu ay radarımıza takılanlar: Konsantrasyonu artırmak için dünyaya gelen bir telefon, yazma eylemine stil ve motivasyon katan bir işbirliği, sürdürülebilirlik indikatörlerine meydan okumak için kurulmuş bir marka, #VOGUESosyalEtki'desiniz
Stilli Konsantrasyon
“Dikkatini dağıtan şeyleri hayatından çıkar, bağlara odaklan, dehayı ortaya çıkar. Genius Moncler Genius topluluğundaki yaratıcılar için geliştirilmiş özel bir işbirliği”. Telefonunuzdan sadece sesli görüşme yapabilecek olsaydınız işteki ve kişisel hayattaki veriminiz artar mıydı? Bugün akıllı telefonlar sayesinde neredeyse her işimizi telefonlarımız üzerinden yapabildiğimiz bir gerçek, akıllı telefonlar hayatımızı kolaylaştırdı, iş yapış biçimlerimizi bir hayli değiştirdi, peki ama getirdiği faydalar kadar telefonların çoklu özellik ve de aplikasyonlarının bizim zamanımızdan götürdükleri ne kadar? Punkt telefonları sadece arama ve de kısa mesaj özelliğine sahip olmasıyla biliniyor. Çeşitli tasarım ödülleri de almış olan bu minimal telefon, konsantrasyonu önceliklendiren birçok iş insanının ve yaratıcının da tercihi oldu. Moncler Punkt işbirliği sadece Shanghai’da gerçekleşen özel etkinlik sırasında katılımcıları kapalı bir network ile birbirine bağlamakla kalmadı, aynı zamanda da MP02 modeli ile algıyı ve de ilgiyi yaratıcılıkta tuttu. Punkt’un kurucusu Petter Neby ekliyor: “Bugünün dünyası bir bakıma teknoloji tarafından tüketiliyor ve bence gündelik yaşamlarımızda dikkatimiz çok fazla dağıtılıyor. Punkt’u bir alternatif olarak geliştirdim, bu cihaz teknolojiyi bir araç olarak kullanıp dikkati daha az dağılmış yaşamlar sürmemize yardımcı oluyor”.
Motivasyonlu Yazı
Dolce Gabbana ve Stabilo yazma eylemine motivasyon eklemek için güçlerini birleştirdi. Stabilo’nun önemli satırların üzerini çizmek veya yapılması gerekenler listesinde tamamlanan işlerin üzerine bir renk çekmek için kullanılan bu serisi yeni bir görünüm kazanıyor. “Moda her zaman sosyal etki ve de motivasyon yaratmada önemli bir araç oldu” diyen Stefano Gabbana bu yeni koleksiyonla yazma eyleminin sadece kişilerin kendi zihinsel sağlıklarında oynadığı pozitif role değil aynı zamanda da yazma ve çizme eylemlerinin yaratıcı süreçlerdeki yadsınamaz rolüne odaklanıyor. Sicilya renklerine ve ruhuna odaklanan kalemler kışa girdiğimiz bu süreçte de yazın aslında çok da uzakta olmadığına dair de bir motivasyon olacak. Ürünler Corso Venezia 19’da, Dolce Gabbana ve Stabilo websitelerinde satışta.
Yüzdeliği Geçen Sürdürülebilirlik
Mexico City’den dünyaya seslenen 101%, moda ve tekstil endüstrilerindeki her aktörün peşinde olduğu yüzde yüz başarı oranını yüzde yüzbire çıkarıp çıkaramaycağını sorguluyor. Dijital modanın karbon emisyonunu fiziksele göre yüzde 95 oranında azaltabileceğine, Econyl ve Polartec teknolojilerinin döngüsel akışa getirdiği katma değere ve de her ürünün satışından gelen gelirle yapılan bağış sistemine odaklanan 101%, kamusal alan, performans ve de mülteci krizi konularını moda inisitatiflerinin merkezine koyuyor. Nane yağından ürettiği antibakteriyel kumaşlar bakterilere karşı yüzde 99.5 oranında koruma sağlarken, her satılan üründen bir tanesi şu anda Meksika Amerika sınırında hayatta kalmaya çalışan insanlara ve de krizden etkilenen 1.6 Milyon kişinin oluşturduğu topluluğa gidiyor. Bütün ürünlerin organik kumaşlar ve de tamamen geri dönüştürülmüş materyallerden üretildiğinden bahsetmeye gerek yok, yüzde yüzü geçmeye çalışan bir moda inisiyatifinden bahdediyoruz.