16 Aralık 2013

Okuldan sonra yemekten önce

Eğer çocuğunuz yeterli bir öğle yemeği yemişse, akşam da geç yemiyorsa okul dönüşü fazla doyurucu yemek vermeye, boşuna tıkamaya gerek yok. En sağlıklı ve pratik olan meyve ve havuç, biber gibi çiğ yenebilen sebzeler. Yine de zaman zaman farklı seçeneklere ihtiyaç duyuyor insan. Önemli olan, hazır satılan alternatifler yerine atıştırmalıkları mümkün olabildiğince evde yapmak. Malzeme seçerken de çeşitlilik ve mevsimselliğe dikkat etmek.

 
Fotoğraf Dinçer Dinç
 
MUZLU KEK
Muzlu tatlı sevmem diyenler bile bayılacak. Çok dayanıklı, birkaç gün bozulmaz. Tabii kalırsa. Tarif 25 cm. çapındaki kek kalıbı için ama istediğiniz büyüklükteki bir kapta kek yapıp, kalan harcı muffin kabında değerlendirebilirsiniz. Yalnız unutmayın, muffinler daha kısa sürede pişer. İsteyen içine ceviz de ekleyebilir.
 
MALZEMELER:
250gr.un  1⁄2 tatlı kaşığı kabartma tozu  3⁄4 tatlı kaşığı karbonat  1⁄2 tatlı kaşığı tuz  100 gr. tereyağ- oda sıcaklığında  2 adet yumurta- oda sıcaklığında  200 gr. toz şeker  60 gr. yoğurt  2 adet olgun muz
 
HAZIRLANIŞI:
Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın. 25 cm. çapındaki kek kalıbınızı hafifçe yağlayın. Bir kapta kuru malzemeleri elekten geçirip karıştırın. Başka bir kapta, çırptığınız tereyağına sırayla şekeri ve yumurtaları ekleyin ve iyice karıştırın. Bir kasenin içinde muzları çatal yardımıyla ezin. Üzerine yoğurdu ekleyin. Dönüşümlü olarak unlu karışımı ve yoğurtlu muzu yağlı karışıma yedirin. Üç safhada hepsi birbirine karışmış olsun. Yağladığınız kek kalıbının içine dökün. 40 dakika sonra muzlu kekiniz hazır.
 
 
BOYALI CİPS
Cips yemek hiç bu kadar sağlıklı olmamıştı! Çocuğunuz ev yapımı cipsleri farklı renkteki soslara banıp renk karışımları yaparken çok eğlenecek. Sos çeşitleri konusunda çocuğunuzun içindeki sanatçı ruhtan yararlanabilirsiniz.
 
MALZEMELER:
Cips için: Közlenmiş biber ve bezelye sosları için:  4-5 adet lavaş  Kırmızı ya da sarı dolmalık biber  Zeytinyağı, deniz tuzu,1 adet domates  100 gr. bezelye, bir tutam taze nane
 
HAZIRLANIŞI:
Fırınınızı ızgara ayarına getirin. Fırın tepsilerinize pişirme kağıdı serin. Lavaşları üçgen şeklinde kesin. Tepsilere dizin. Üzerlerine hafifçe zeytinyağı ve tuz gezdirin. Bu esnada istediğiniz başka baharatları da kullanabilirsiniz. Fırında yaklaşık 5 dakika, renk değiştirinceye kadar pişirin. Cipslerinizi ayrı bir kaba alıp soğumaya bırakın. Biberlerin çekirdeklerini çıkardıktan sonra 3 parmak kalınlığında kesin ve kabukları üste gelecek şekilde fırın tepsisine dizin. Üzerlerine zeytinyağı ve tuz gezdirin. Fırına verip közlenmelerini bekleyin. Fırından çıkarın ve bir kaseye alıp üzerini streçle kapatın. Kasenin içine hapsettiğiniz buhar kabukların çok kolay soyulmasını sağlayacak. 5 dakika bekledikten sonra biberlerin kabuklarını alın. Soyup doğradığınız domatesle birlikte blender’dan geçirin. İçine gerekirse biraz zeytinyağ ekleyebilirsiniz. Kırmızı “boya” hazır. Ufak
bir tencerede bezelyeleri yumuşayıncaya kadar haşlayın. Taze nane yapraklarıyla birlikte blender’dan geçirip koyu bir püre haline getirin. Biraz zeytinyağı eklemeniz gerekebilir. Tuzunu unutmayın. Yeşil “boya” da hazır. Beyaz sos için süzme yoğurt, farklı renkler için havuç, balkabağı, mercimek, bakla, avakado gibi sebzeler kullanabilirsiniz.
 
 
ÇİKOLATALI KURU MEYVELİ
KURABİYE PASTASI
Bu kurabiye tarifi hem lezzetli hem de yulaf, pekmez ve kuru meyvelerle yapıldığı için sağlıklı. Fazla pişirmeyin, içi yumuşacık kalsın. Kek kalıbınıza çok gelirse artan harçtan minik kurabiyeler de yapabilirsiniz.
 
MALZEMELER: 
250gr.un 250gr.yulaf 1tatlıkaşığıkabartmatozu  1tatlıkaşığıkarbonat, 1⁄4tatlı kaşığı tuz, 200 gr. tereyağ – oda sıcaklığında  200 gr. toz şeker 4çorbakaşığı üzüm pekmezi, 2yumurta-oda sıcaklığında istediğiniz kadar çikolata parçası,küçük doğradığınız kurukayısı, üzüm, incir, ceviz.
 
HAZIRLANIŞI:
Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın. 25 cm. çapındaki kek ya da tart
kalıbınızı hafifçe yağlayın. Bir kapta yulaf, elediğiniz un, kabartma tozu, karbonat ve tuzu karıştırın. Başka bir kapta yumuşak tereyağını iyice çırpın, neredeyse krema kadar hafif olsun. Yavaş yavaş şekeri ve pekmezi ekleyerek karıştırın. Yumurtaları teker teker içine kırın ve çırpmaya devam edin. Buna, unlu karışımı ekleyin. Islak ve kuru malzemelerin birbirine iyice karıştığından emin olduktan sonra kek kabınızın dibine ellerinizle ya da bir spatula yardımıyla bastırın. Yüksekliği kalıbın yarısını geçmesin. Üzerini çikolata parçaları ve kuru meyvelerle süsleyin. Kalan harçtan kurabiye yapın. Fırına koyduktan sonra kekiniz 25, kurabiyeler 15 dakikada hazır.
 
ÇOK AMAÇLI PEYNİRLİ SUFLE
Sufle ile croque-monsieur arası bir yemek. Okul sonrası için biraz doyurucu olabilir ama her zaman yapabileceğiniz kullanışlı ve pratik bir tarif.
 
MALZEMELER:
 5-6 dilim tost ekmeği  150 gr. taze kaşar peyniri  3 dilim dil peyniri  500 gr. süt  3 adet yumurta  1 çorba kaşığı çörek otu
 
HAZIRLANIŞI:
Fırınınızı 180 dereceye ayarlayın. Cam kalıbınızı hafifçe yağlayın. Tost ekmeklerinin kenarlarını kesin ve kalıbın alt yüzeyini kaplayacak şekilde yerleştirin. Peynirleri ekmeklerin üzerine rendeleyin. Yumurtaların sarı ve beyazlarını ayırın. Sarıları süt ile birlikte çırpın ve peynirin üzerine dökün. Ayrı bir kapta yumurta beyazlarını kar gibi olana kadar iyice çırpın ve peynirlerin üzerine kaşıkla söndürmeden ekleyin. Üzerine çörek otu serpin. Kekik, kırmızı biber ve muskat da bu tarife yakışan baharatlar. Fırında yaklaşık 30 dakika pişirdikten sonra yalancı ama çok lezzetli ve pratik sufleniz hazır.
 
BİR SEBZE BİR MEYVE POPSICLE
Yaz ya da kış, çocuğunuzla birlikte ev yapımı dondurma ya da sorbe yapmak kadar eğlencelisi yok. Dondurma makinesi olmayanlar için popsicle yapmak da iyi bir çözüm. Kolayla başlayın, mesela salatalık ve kavun gibi kendinden tatlı bir karışımla. Pancar ve portakal kulağa zorlama gelse de hem rengi hem lezzeti olağanüstü. Birbiriyle uyumlu tatları düşünerek kendi karışımlarınızı oluşturun.
 
MALZEMELER:
Salatalık-Kavun popsicle'ı için malzemeler:  2 adet büyük boy salatalık  Yarım kavun
Pancar- Portakal popsicle'ı için malzemeler:  3 adet pancar ? 2 adet portakal  2 çorba kaşığı bal
 
HAZIRLANIŞI:
Salatalık ve kavunu blender’dan geçirip püre haline getirin. Karışımı silikon muffin kalıplarına dökün. Buzluğa yerleştirin. Biraz donduktan sonra tam ortalarına tahta çubuk dikin. İyice donduktan sonra yemeğe hazırlar. Eğer çıkarmakta zorlanırsanız sadece altı değecek şekilde sıcak suda biraz bekletin. Pancarları küp küp kesin ve ufak bir tencerede yumuşayıncaya kadar haşlayın. Rondoda püre haline getirin. İçine bir portakalın etli kısımlarını ve bir portakalın suyunu ekleyerek tekrar çevirin. 2 çorba kaşığı balı karıştırın. Muffin kalıplarına döküp yukarıdaki gibi buzlukta donmasını bekleyin.
 
Lola’da sanat
Bu tariflerin çekimleri Emirgan’da bulunan Lola’da yapıldı. Tüm dekorasyon Lola’nın renkli, yaratıcı dünyasından. Lola aslında çocuklara yönelik bir sanat atölyesi. Binden fazla kitabın bulunduğu kütüphanesiyle İstanbul’da eşi olmayan bir merkez. İçeride beş dakika geçiren büyük küçük herkesi etkileyen, ilham veren bir enerjisi var. Çocuğunun içindeki küçük sanatçıyı ortaya çıkarmak isteyen herkese tavsiye edilir. Lola’nın çok avantajı var. Derslerin İngilizce olması, çocukların Kahlo, Chagall gibi isimlerle eğlenceli bir şekilde tanışmalarını sağlaması, 2 yaşından 12 yaşına kadar yaş gruplarına uygun çalışmalar sunması sadece birkaçı. Daha fazla bilgi için www.lotsoflovelyart.com adresine bakabilirsiniz.
 
Vogue Kids Arşiv 2012

ETİKETLER: TARİF , ÇİKOLATA , SUFLE , PASTA , MEYVE , KURABİYE , SEBZE , LOLA , EMİRGAN , POPSİCLE , PEYNİRLİ SUFLE , ÇOCUKLA YEMEK , ÇOCUKLA MUTFAK , MUZLU KEK , SAĞLIKLI CİPS