23 Şubat 2019

Diyet Yapmaya Vaktiniz Yok mu?

YAZI: DİLARA KOÇAK

diyet dilara koçak

 

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Danışanlarımdan, sosyal çevremden hatta sosyal medya takipçilerimden bile duyduğum cümlelerden biri ‘Diyet yapmaya vaktim yok’.  Evet zaman hepimiz için değerli ve sizi çok iyi anlıyorum, beslenme alışkanlıkların değişmesi zaman alıyor. Sağlıklı beslenebilmek için yapacağınız yemekleri düşünmek, alışveriş yapmak hatta bunları hazırlamak bile bazen zor geliyor olabilir.

Fakat gerçekten karar verdiğinizde, kilo vermeyi bir sonuç değil de sağlıklı beslenmeyi bir süreç olarak düşündüğünüzde işiniz daha da kolaylaşacak. Kolay olmadığını biliyorum ama sandığınız kadar da zor değil. Özellikle önceden hazırlığınız varsa kısa sürede kendiniz için sağlıklı birkaç alternatif hazırlayabilirsiniz. Eğer önceden hazırlığınız yoksa yine de endişelenmeyin, diyet yapmak, sağlıklı beslenmek sadece saatler alan sağlıklı yemekler hazırlamak değildir.

İşte birkaç öneri;

1. Haftalık planınızı yapın ve hafta sonundan alışverişe çıkın.

Hafta içi eve yorgun geldiğinizde, dolabınızda kısa sürede yemeğe dönüştürecek sağlıklı alternatifleriniz yoksa yoldan çıkmak kolaylaşabilir. Bu sebeple bütün hafta tüketebileceğiniz yemek listesini hazırlayıp ona uygun şekilde alışverişinizi yapmanız avantaj olacaktır.

2. Hafta sonundan hazırlık yapın.

Birkaç çeşit sebze yemeği hazırlamak, yeşilliklerinizi yıkamak, biraz tahıl haşlayıp buzdolabına atmak hafta sonu yapabileceğiniz hazırlıklardan sadece birkaçı. Bu sayede hafta içi eve geldiğinizde yemek yemek çok daha kolay hale gelecek.

3. Pratik salatalar kurtarıcınız olacak.

Dolapta haşlanmış tahıl, yıkanmış yeşillik ve köfte veya tavuk varsa salata hazırlamak sadece birkaç dakikanızı alacak. Köfteniz ya da tavuğunuz pişerken yeşilliklerinizi doğrayın ve sonrasında hafif ve doyurucu bir akşam yemeği yemenin keyfini çıkarın.

4. Yumurtayı unutmayın.

Evde en çok bulunan besinlerden biri de yumurtadır değil mi? Yumurtayı biraz ıspanak, mantar gibi biraz sebze ve peynirle çok kısa sürede sağlıklı ve diyete uygun bir yemeğe dönüştürebilirsiniz. Klasik menemenin de dışardan söyleyeceğiniz birçok yemekten çok daha fazla besleyici unutmayın.

5. Makarnadan korkmayın.

Diyette makarna yenmez efsanesi çok gerilerde kaldı, biliyorsunuz. Eğer akşam hızlı ve pratik bir öğün arıyorsanız, hızlıca pişirebileceğiniz makarna da size yardımcı olabilir. Yanına yoğurt, peynir gibi bir protein kaynağı besin eklemeyi ve kilo vermeye çalışıyorsanız makarnanın porsiyonunu kontrol etmeyi unutmayın.

6. Çorbadan vazgeçmeyin.

Diyetlerin kurtarıcısı sebze çorbaları. Biliyorum eğer akşam eve geç geliyorsanız çorbayı sıfırdan hazırlayıp pişirmeye vaktiniz olmuyor. Ama daha önce yaptığınız ve buzlukta dondurduğunuz çorbanız varsa, akşam kilo kaybına yardımcı ve doyurucu bir öğün hazırlamanız sadece 5 dakikanızı alacak. Çorbanız ısınırken yanına 1 kase yoğurt çıkarmayı da unutmayın.

ETİKETLER: SAĞLIK , DİLARA KOÇAK , DİYET