01 Haziran 2019

Bayramda Dikkat Etmeniz Gereken 5 Madde

YAZI: DİLARA KOÇAK

bayram

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Bayram denilince sizin de gözünüzün önünden çeşit çeşit börekler, çörekler, baklavalar geçiyor değil mi? Korkmayın, yalnız değilsiniz. Hele bir de Ramazan ayından çıkınca birçok insanda kontrol etmesi güç yeme isteği ortaya çıkıyor ki bayramda belki de en çok zorlanan onlar. "Zaten bir aydır istediğimi yiyemiyorum bari şimdi yiyeyim" diyenleriniz vardır eminim. Unutmayın ki işin sırrı yine dengede. Eğer bayram sonu tartıda sürpriz kilolarla karşılaşmak istemiyorsanız işte size bayramda dikkat etmeniz gereken 5 madde.


1. Bayramda Diyet vs Porsiyon Kontrolü

"Bayramda diyet yapın" demeyeceğim elbette, zaten özel günler ve tatillerde kilo vermek gerçekçi bir hedef olmayacaktır, amacınız kilonuzu ve sağlığınızı korumak olsun yeter. Bunun için de aslında çözüm çok kolay porsiyon kontrolü yaparak yemek, her şeyi bir günde yemeyip, günlere dağıtmak ve dengelemeyi başarmak burada mühim.

 

2. Küçük Bir Tabak Yapın

Bayramların klasiği uzun ve kocaman masalar... Tabağınızı alıp masanın başına geldiğinizde hangisinden alsam kararsızlığı yaşayacağınızı biliyorum. Elinize aldığınız tabağın büyüklüğü bile normalden daha fazla almanıza sebep olup besin seçiminizi etkiliyor. O yüzden küçük bir tabak alın ve ilk önce gözünüzü doyurun. Ayrıca masadaki tüm yemek çeşitlerinden atıştırmak yerine, tabağa alıp onları bitirmeye çalışmak, ne miktarda yediğinizin farkına varmanızı sağlar.

 

3. Şerbetli Tatlı vs Sütlü Tatlı

Genel olarak bayramlarda, yılın hiçbir döneminde olmadığı kadar çok miktarda çikolata ve tatlı tüketimi olmaktadır. O nedenle, tatlıları takip eden öğünlerin hafif ama sağlıklı yemeklerden oluşması önem kazanıyor. Öncelikle bayram boyunca her gün tatlı tüketmemeniz oldukça önemli. Bir diğer önemli konu ise tüketeceğiniz tatlının sütlü mü yoksa şerbetli mi tatlı olacağı. Şerbetli tatlılardan vazgeçemiyorsanız, bayram süresince mümkün olduğu kadar arzuladığınız miktarın yarısını yer sevdiklerinizle de diğer yarısını paylaşırsanız hem isteğiniz doğrultusunda yemiş hem de daha az kalori almış olursunuz.

 

4. Gün İçinde Aktif olun

Bayramı sevdiklerini ziyaretlerle geçirenler olduğu kadar bu ünleri evde dinlenerek veya tatil yaparak geçirenlerin de olduğunu biliyorum. Fiziksel aktivite her zaman hayatınızda olsun ama özel günlerde özellikle aktif olmakta fayda var. Çünkü normalden daha fazla yiyebilirsiniz ve bunu bir şekilde dengelemek gerekiyor. Bu noktada açık havada sevdiklerinizle yapacağınız yürüyüşler, bisiklet turları ve açık hava planları kurtarıcınız olabilir.

 

5. Su Tüketiminizi Artırın

Sıvı tüketimi her zaman önemli, fakat özellikle sıvı tüketiminin azaldığı ramazan ayından sonra ve yüksek miktarda hayvansal protein alınan bayram günlerinde daha da önem taşıyor. Su toksinlerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlıyor. Bu sebeple gün için de 2-2,5 litre su içmeye özen gösterin. Ayrıca bayram nedeniyle, çay, kahve, soda gibi normal günlerden fazla tüketilen sıvıların yanında, su tüketimini dengelemeyi hatırlamak da faydalı olacaktır.

Herkese sevdikleriyle beraber olacağı iyi bir bayram diliyorum.

ETİKETLER: BAYRAM SOFRASI , DİLARA KOÇAK , SAĞLIKLI BESLENME