25 Kasım 2020

Bakış Açısı Farkı: Eller Yere, Ayaklar Yukarı!

YAZI: ESRA BEBEK

yoga pozları

Son zamanlarda, sosyal medyada takip ettiğimiz yoga gurularının hesaplarında her gün yeni bir ters duruşla karşılaşıyor ve itiraf etmeliyiz ki, kimi zaman zihnimizdeki kalıpları alt üst eden bu pozlara ulaşmayı arzuluyoruz.

Konfor alanımızın dışına adım atmaya cesaret ettiğimiz anlarda hayatımıza giren ters duruşlar; özetle başımızın kalbin altında olduğu tüm pozları işaret ediyor. 

El ve baş duruşu gibi en havalı görünen yoga pozlarını bir yana koyarsak, pratiğe yeni başlayanların ilk tanıştıkları asanalardan biri olan aşağı bakan köpek pozu ve çoğumuzun lise yıllarından hatırlayacağı mum duruşu da bize bütünsel sağlık anlamında birçok fayda sağlayan en ikonik ters duruşlardan bazıları olarak biliniyor.  Dünyaca ünlü yoga eğitmeni Iyengar’a göre; ters duruşlar, fiziksel gücümüzü artırırken, zihinsel bir dinginlik hali vaad eden şifa araçları.

Peki sosyal medyayı görsel gücüyle etkisi altına alan bu pozların sağlığımız için sunduğu faydaları hiç merak ettiniz mi?

Son yıllarda yapılan birçok çalışmaya göre, doğru teknikle, herhangi bir sağlık sorunu olmayan bireyler tarafından uygulanan ters duruşların bedenimize katkılarını şöyle sıralayabiliriz;

- Dolaşım sistemine fayda sağlayarak, beyine giden oksijen ve kan miktarını dengeleyerek hafıza ve konsantrasyonumuz üzerinde pozitif etki sunmakta.

- Toksin ve bakterilerin vücuttan atılmasını kolaylaştırarak bağışıklığımızı güçlendirmekte.

- Yer çekiminin etkisiyle beyine daha fazla kan gitmesini sağlayarak, fiziksel enerjimizi yükseltmekte.

- Ayurveda uzmanlarına göre, düzenli uygulandığında sindirime destek olmakta. 

- Daha parlak bir cilt ve daha az kırışıklık vaad etmekte.

- Dengemizi ve özgüvenimizi güçlendirmekte.

Bütünsel sağlık yaklaşımıyla bakıldığında bu pozların yukarıda belirtilen fiziksel faydaların yanı sıra; enerjiyi, yaratım gücünün merkezi olan ikinci çakra bölgesinden kalp alanına taşıyarak, içsel keşiflere ve kişisel gelişime destek olduğunu da rahatlıkla söyleyebiliriz.

Diğer bir taraftan ters duruşlar; belki de tüm fiziksel ve duygusal faydalarının ötesinde dünyaya başka bir açıdan bakmamızı mümkün kılarak, yaşamda karşılaştığımız sorunlara yepyeni çözüm yolları üretmemize yardımcı oluyor. Kısaca algımızı değiştirerek, vizyonumuzu genişletiyorlar.

Ünlü Kayropratik uzmanı Dr. Carlos M. Gonzalez’in de söylediği gibi, tüm gün yerçekimine maruz kalan bedenlerinize bir dakikalık teneffüs hakkı tanımaya ve bakış açınızı değiştirmeye hazırsanız işte size üç farklı öneri:

- Yoga pratiği başlangıç seviyesinde olanlar için önerimiz, Cihangir Yoga Youtube kanalı üzerinden Duygu Bingöl ile her seviyeye uygun Sirsasana (baş duruşuna) hazırlık temalı seri.  Pratik sonunda yer alan yunus pozu, ters duruşların faydalarını bedeninizde hissetmek için oldukça iyi ve güvenli bir başlangıç olacak.

- Dünyanın en iyi fitness uygulamalarından biri olarak seçilen ‘glo’ isimli aplikasyon üzerinden, ünlü anatomi eğitmeni Taylor Harkness’ın pratiğine ev konforunda eşlik edebilir ve oyuncu tavırlarla, kendinizi konfor alanınızın dışında izlemeyi deneyimleyebilirsiniz.

- Pratiği ileri olanlar için ise önerimiz ters duruşları bilinçli ve kontrollü tekniği ile sunan, 6 yaşından beri meditasyon ve yoga dünyasının içinde yer alan İsrailli yoga eğitmeni Talia Sutra. Tel Aviv’de yaşayan Talia’nın bu güvenli pratiğine alomoves uygulaması üzerinden ulaşabilirsiniz.

ETİKETLER: YOGA , KÖPEK DURUŞU , MUM DURUŞU