03 Aralık 2016

Avokado Nasıl Tüketilmeli?

YAZI: DİLARA KOÇAK

avokadoFotoğraf: Getty Images Turkey

Avokado son yıllarda popülerliği artan besinlerden. Salatalarda, kahvaltılarda hatta tatlılarda bile kullananlar var. Siz de avokado sevenlerdenseniz, çok şanslısınız. Çünkü avokado da sizi ve kalbinizi çok seviyor.

Kalp sağlığını koruyor

Avokado tüketiminin kalp sağlığına faydasını gösteren bilimsel çalışmalar var. Avokado tüketimi kolesterol azaltıcı orta yağ içerikli bir diyet ile kötü kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olabiliyor. Amerikan Kalp Derneği dergisinde yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, günde bir avokado tüketmek kalp sağlığının önemli bir parçasını oluşturuyor ve kolesterol azaltıcı orta yağ içerikli bir diyet kötü kolesterol seviyelerine ve obez olan bireylere iyi gelebiliyor. 

Avokado içinde tekli doymamış yağ asitlerine ek olarak, bağırsak sağlığını destekleyici lif ve kolesterol seviyesini dengeleyen fitosteroller de var.

Nasıl tüketelim?

Avokado yağ grubunu temsil ettiği için avokado kullandığınız tarifte yağı azaltmanız gerekiyor. Yarım avokado yaklaşık 1 tatlı kaşığı yağ gibi düşünülebilir. Avokadonun kabuğu yeşil, yenilen kısımları beyaz ve ortasında iri bir çekirdeği var. Ortadan ikiye bölüp çekirdeğini çıkardıktan sonra kaşık yardımı ile de yenilebilir veya elma gibi soyup daha sonra çekirdeği çıkartılabilir. Üzerine sadece limon sıkıp yemek benim çok sevdiğim yöntemlerden birisi ama pek çok salata ve sandviç içine de yakışıyor. Yaratıcı tarifler yaratmak için de uygun besinlerden birisi.

Avokadolu diyet puding tarifi (2 porsiyon)

1 avokado

1 çorba kaşığı kakao

4-5 adet hurma

1 çay bardağı kaynar su

Hindistan cevizi

Hurmalar kabukları daha kolay soyulabilmesi için sıcak suda bekletilir. Bütün malzemeler blenderdan geçirilir. Daha sonra üzeri hindistan cevizi ile süslenerek servis edilir. 1 porsiyon sadece 80 kalori.

 

Afiyet ve sevgiyle…

ETİKETLER: AVOKADO , ZEYNEP TURAN , SAĞLIK