Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
İskandinav stilini temsil eden markalardan Ganni’yi 7 madde ile daha yakından tanıyalım.
© Enok Holsegard
Bir süre öncesine kadar modanın kalbi hep Milano, Paris, Londra ve New York şehirlerinde attı. Elbette bu dörtlünün sağlamlaşmış bir yeri olsa da, farklı ülkelerde doğan markalar da bu oyuna dahil olarak moda sahnesinin çeşitliliğini ortaya koyuyor. İskandinav stilinin minimal güzelliği, giderek daha fazla insanı etkisi altına alırken, bunda Ganni gibi başarılı markaların da payı çok büyük. 2000’li yılların başında kurulan markanın ivme kazanması ise Ditte Reffstrup’ın 2009’da kreatif direktör olmasıyla bağlantılı. #GanniGirls hashtag’iyle sosyal medyada da hatrı sayılır bir yeri olan Ganni, aynı zamanda etik modanın savunucularından. Peki markaya dair bilinmesi gereken başka neler var?
- Ganni’den önce modayla sıkı bir ilişkisi bulunan Ditte Reffstrup, kadınların kıyafetleri içinde kendini mutlu ve güvende hissetmesini ön planda tutuyor. Bu yüzden de kendi giymeyeceği bir tasarımı, asla markanın sınırlarına dahil etmiyor.
- Beyonce’den Priyanka Chopra Jonas’a, Gigi Hadid’ten Kylie Jenner’e Hollywood dünyasını da ele geçiren Ganni, Kopenhag’ı moda dünyasının önemli şehirlerinden biri haline getirmekte de ilk sırada yer alıyor.
- Ganni Repeat isimli kiralama platformuyla giysilerin kullanım ömrünü uzatmaya ve ikinci el modaya destek oluyor. Bu oluşumu her ne kadar Danimarka’da başlatmış olsalar da, uluslararası olması için de çalışmalarını sürdürüyorlar.
- Ganni, asla sürdürülebilir bir marka olmadığını söylüyor. Çünkü bunun arkasında, tüketimin gerçekten sürdürülebilir olup olamayacağının bilinmeyişi yatıyor. Bunun yerine Ditte Reffstrup, etik ve çevreye saygılı bir üretim için ellerinden geleni yaptıklarını ifade ediyor. Plastik atığını azaltmak, Ganni Repeat ve sertifikalı kumaşlar kullanmak, bunlardan bazıları.
- Ayrıca 2050 yılına kadar karbon nötr olmayı hedefleyen marka, bu tarihin biraz daha öne çekilebilmesi için etik üretim sürecine de hızla devam ediyor
- Fiyat politikasıyla da dikkat çeken Ganni’nin başarısının büyük bir kısmı da bu konudaki dürüstlüğünde gizli
- Reffstrups’ların önderliğinde 11. Yılını kutlayan markanın 2021 pre-spring koleksiyonu ise karantina sırasında, Ditte Reffstrup’un Kopenhag’daki evinin mutfağında ortaya çıkmış. Kampanya çekimleri de buna uygun olarak mutfakta yapılan koleksiyonda Ganni DNA’sını yansıtan hem hareketli hem de minimal parçalar bulunuyor.