Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Mahfuz Sultan ve Chloe Wayne Sultan'ın Virgil Abloh'un anısına Vogue için hazırladıkları yeni belgeseli V’nin (Tasarımcının yakın arkadaşları ve sektördeki meslektaşları onu böyle çağırırdı.) ilk sahnelerinden birinde, Abloh'un en iyi arkadaşlarından biri olan eski model araba satıcısı Arthur Kar'ı Paris'te tanıdık bir rotada araba kullanırken görüyoruz. Eğer Virgil hayatta olsaydı rutin bir günde onu da yan koltukta Arthur ile hip-hop dinlerken, sohbet ederken ya da işe dair telefonda konuşurken görecektik: “Araba yolculuklarımızda sadece arka fonda çalan müziğin ve benimle geçirdiği zamanın tadını çıkarmak isterdi.”
Mahfuz ve Chloe geçtiğimiz yıl kaybettikleri yakın arkadaşları hakkında film yapma fikrini ortaya attıklarında, bu girişimleri Abloh’un hayatından çekici buldukları günlük anları da gözler önüne sermek için muhteşem bir fırsat olmuştu. “Onun Paris’teki bizim bildiğimiz günlük hayatını daha geniş kitlelere göstermek istemiştik.” diyor Chloe ve ekliyor: “Mahfuz, kamerayı V'nin her gün Arthur’un arabasında oturduğu yolcu koltuğuna yerleştirerek birlikte çok sık kullandıkları bu rotayı onun gözünden bizlere yansıtma fikrini ortaya atınca çok heyecanlandık. Ancak ortada oldukça büyük bir problem vardı: Hepimizin çok sevdiği bu kişiyi nasıl hala hayattaymış ve o koltukta gerçekten de oturuyormuş gibi gösterebilirdik? Ya da herkesten kendileri ya da V için oldukça önemli bir anı paylaşmasını isteyebilirdik?”
Bunu yapmak için ikili, geçtiğimiz şubat ayında Paris Moda Haftası'nın ortasında, Abloh'un sık sık Paris'te sık sık gittiği Hôtel Costes'ta iki gün boyunca tasarımcının yakın arkadaşlarını ve iş ortaklarını davet ederek onlarla Paris’te birlikte geçirdiklerini anılara dair keyifli bir sohbet (Çekimlere katılan herkes Vogue Global’in moda editörü Gabriella Karefa-Johnson tarafından seçilen Off-White tasarımlarını giydi) gerçekleştirdiler. Bu isimler arasında Bella Hadid, Karlie Kloss, Joan Smalls, Alton Mason ve Kendall Jenner gibi en sevdiği modeller; müzik direktörü Benji B, stilisti Ib Kamara, Off-White ve Louis Vuitton’da onunla çalışan ekip arkadaşları, tasarımcı ve kreatif danışman Tremaine Emory, DJ Pedro Cavaliere ve filmde Abloh için dile getirdiği övgü niteliğinde sözler sarf eden şair Kai-Isaiah Jamal yer alıyordu.
“Başlangıçta bu boyutta bir projeye imza atacağımızı hiç planlamamıştık ancak ilerledikçe daha iddialı bir hale geldi. Bunun en büyük nedenlerinden biri de bir araya geldiğimiz insanların Virgil için inanılmaz şeyler söylemeseydi. Hepsini eksiksiz kayda almak istedik. 10 yıl içinde bunu izlemek isteyen olursa, Virgil'in günümüz moda dünyasına etkisi ve onun ne kadar harika bir insan olduğunu önemli insanların referanslarıyla öğrenme şansına sahip olacaktı.” Mahfuz için bu film - her konuşmacı herhangi bir resmi açıklama olmadan ve otelin çeşitli yerlerine görüntüleniyor - aynı zamanda Abloh'un demokratik bakış açısının ben büyük kanıtıydı: “Bence bu format bizi ansiklopedik olma zorunluluğundan da kurtardı. Elbette onun için önemli olan ya da onu seven herkesi görüntüleyemedik. Filmde yer almayan birçok aile üyesi, iş arkadaşı ve dostu var. Ama hiçbir zaman herhangi bir hiyerarşiye sahip olmasını istemedik.”
Vogue için çekilen bu belgesel vesilesiyle Abloh’un yakın arkadaşları ve iş ortakları hem birlikte geçirdikleri önemli anları (Örneğin, Louis Vuitton’un oldukça önemli bir defilesinin sonundaki gizli gülümsemeleri) hem de günlük anları (Paris’te dolaşmak ve rastgele seçilen bir parkta oturarak sohbet etmek) yad etme fırsatına sahip oldular. “Gabriella ile çalışırken hedeflerimizden biri her zaman herkese onun ne kadar harika bir moda tasarımcısı olduğunu ve kariyeride birçok gerçek moda anı olduğunu göstermekti. Çünkü bize göre Virgil gelmiş geçmiş en önemli moda tasarımcılarından biri" diyor Mahfuz ve ekliyor: “Filmin hepimizin hissettiği tüm duyguları taşıması için tüm sohbetlerde ve çekimlerde daha soyut ya da şiirsel bir yaklaşım sergiledik.”
Filmin bu kadar samimi olmasının tabi ki asıl nedeni Mahfuz ile Chloe’nin de Abloh’un yakın arkadaşları olması. Özel ve iş hayatlarında ortak olan ikili, tasarımcıyla New York’ta çalıştıkları birbirlerinden bağımsız ortamlarda tanışmışlar. O dönem Chloe, MoMa’daki Yoko Ona sergisinde çalışırken Mahfuz ise Harvard Graduate School of Design’da mimarlık alanında yüksek lisans yapmaya hazırlanıyordu. O günleri yad ederken Mahfuz gülerek “Virgil, WhatApp konuşmalarıyla ünlüdür. Biz de birkaç yıl önce kendisiyle WhatsApp üzerinden çalışmanın bir yolunu geliştirdik ve zaman içerisinde birlikte çok güzel projelere imza attık. Kendisi Chloe’den sonra en yakın iş arkadaşım ve en önemli akıl hocalarımdan biriydi.” Üçlünün 2020’de üzerinde çalışmaya Sha'Carri Richardson hayatını konu alan belgesel bu yılın başlarında ise Sundance Film Festivali’nde gösterime girdi. “Kariyeri boyunca yarattığı tüm çalışma alanlarını yeni nesil siyahi yaratıcıları teşvik etmek için kullanan Virgil’e dair yaptığımız tüm sohbetlerin bize de faydası oldukça fazla.” Belgesel için konuşan herkes de ikili gibi bu sohbetlerin insanın içini ısıtan ve duygulandıran bir deneyim olduğunu dile getiriyor. Özellikle de Virgil’siz ilk kez Paris Moda Haftası’nda bulunduklarını göz önünde bulundurursak…
“İtiraf etmek gerekirse herkes sette ağladı. Hatta çekim yaptığımız günlerden biri Off-White defilesinin gerçekleştiği gündü ve sohbete katılan birçok model çekimlerden sonra akşam defilede yürüyecekti. Bu nedenle hepimiz onun eksikliğini daha çok hissediyorduk. Ancak akşam olduğunda hepimiz göz yaşlarını arkada bırakarak şahane bir Off-White defilesi izledik.” Tüm duygusal iniş çıkışlara rağmen Chloe ile Mahfuz hazırladıkları bu belgesel ile tasarımcıya duydukları saygıyı şahane bir şekilde ekrana yansıttılar: “V ile en büyük hedefimiz Virgil’in etkilediği ya da etkilendiği insanların çeşitliliğini göstererek ne kadar çok insana dokunduğunu göstermekti. Umarız ki başarmışızdır.”
Yönetmen: Mahfuz Sultan, Chloe Sultan
Moda Editörü: Gabriella Karefa-Johnson
Kreatif Editöryel Direktör: Mark Guiducci
Prodüksiyon: Chloe Sultan, Mahfuz Sultan, Jean-Alexandre Aymé
Prodüksiyon Sorumlusu: Erinn Lottheé Guillon
Fotoğraf Direktörü: Éric Gautier
Editör: Troy Takaki, ACE
Senaryo: Audrey Carlos
Yönetmen asistanı: Lola Bernard, Margaux Mephon
Lokasyon sorumlusu: Augustin Royer
Prodüksiyon Koordinatörü: Lucie Tartenson
Prodüksiyon Asistanı: Melany Cartigny, Bastien Labat, Simon Liviot
Casting: Helena Suric
Entertainment Associate: Keaton Bell
Entertainment Director: Sergio Kletnoy
Süpervizör: Jordin Rocchi
İçerik Direktörü: Rahel Gebreyes
Sernayo: Tina Magnuson
Prodüksiyon Sorumlusu: Emma Gil
Prodüksiyon Koordinatörü: Kit Fogarty
Kreatif Danışman: Billie JD Porter
Yönetmen, Kreatif Danışman: Anna Page Nadin
VP, Digital Video Programming and Development: Joe Pickard
1.Kamera Asistanı: Fabienne Octobre, Franck LeClerc
2.Kamera Asistanı: Lucas LeClerc
Set sorumlusu: Mohan Valmy, Claude Hirsch
Müzik: Alexis Voila, Sébastian Tete
Kameraman: Grégoire Delarue
Fotoğraf Direktörü: Wlad Blaseden
COVID Sorumlusu: Mustafa Hiwann
Saç: Roger Cho
Saç Asistanı: Rya, Shi Horito
Makyaj: Cécile Paravina
Makyaj Asistanı: Hicham Ababsa, Marisol Steward
Lokal Moda Editörü: Taylor Angino
Moda Editörü Asistanları: Samuel Tosi, Olivia Jakubik, Alexis Landolfi, Hector Guzman, Malou Beaumont
Terzi: Anh Duong
Post-Prodüksiyon Ses Düzenlemesi: Dramatic Audio Post, Inc
Ses Tasarımı: Jamey Scott
Editör Asistanı: Amy Pellouchoud
Dijital: Company3
Renk: Tom Poole
Renk Yönetmeni: Alexandra Lubrano
Tasarım Stüdyosu: Alaska Alaska c/o Virgil Abloh™
Grafik Tasarımcısı: Francisco Gaspar
Yasal Sorumlu: Bellizio + Igel PLLC
Prodüksiyon Danışmanı: Daniel Bellizio
Shannon Abloh, Nike, Off-White c/o Virgil Abloh™, Mr. Jean-Louis Costes, Jean-Alexandre Aymé, Hotel Costes, Adel 'Future' Nur’a katkılarından dolayı teşekkür ederiz.