17 Ağustos 2017

Türk Tasarımcıların 'Punctum'ları

YAZI: MELIDA TÜZÜNOĞLU

FOTOĞRAF: DERYA TURGUT

Mehtap Elaidi’nin her koleksiyonunda tekrar eden beyaz gömlekleri; Nihan Peker’in tüyler, yapraklar ve boncuklar kullanarak kumaşlarına eklemlediği sarkıtları; Gül Ağış’ın kültürel köklere vurgu yapan yerel motifleri ve Gülçin Çengel’in dairesel ve köşegen geometrik kesimleri... Tasarımların tabiiyetini karakterize eden detaylar, en çok dikkatimizi çeken ve belleğimizde yer eden noktalara dönüşüyorlar. Bu noktalara, göstergebilimci Roland Barthes’dan ödünç aldığımız ‘punctum’ kavramıyla yaklaşıyoruz. Acaba tüme baktığımız halde bakışlarımızı o yöne çeken ve bizde izler bırakan bu mistik detaylar ya da parçaların, tasarımcılardaki karşılığı ne? Neden beyaz gömlekler, neden yapraklı sarkıtlar, neden Anadolu motifleri ve neden geometrik kesimler?

ETİKETLER: MEHTAP ELAİDİ , NİHAN PEKER , GÜL AĞIŞ , GÜLÇİN ÇENGEL , VOGUE TÜRK MODA SAYISI , #YENİVEYERLİ