Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Z kuşağı için uygun fiyatlı taklitler, lüksün yerini alırken, sosyal medya bu trendi destekliyor.
Geleneksel lüks markalar ultra zenginlere odaklanırken, hızlı moda markaları daha geniş bir kitleyi hedef alıyor ve orta gelirli pazara hakim oluyor. Öte yandan, sahte markalar lüksü erişilebilir kılma iddiasıyla orta sınıf tüketiciler için bir alternatif oluşturuyor. Şeffaf fiyatlandırma politikaları ve sosyal medyanın akıllıca kullanımıyla, tüketicilerin değer ve kalite algısını yeniden şekillendiriyorlar.
Aldatılmak (dupe) terimi, günümüzdeki fiyatlandırma konusunda tüketici duygusunu vurguluyor. Birinci sınıf ürünlere göre daha ucuz alternatifler, Z kuşağı alışverişçiler arasında giderek daha popüler hale geliyor. Lüks markalar, genellikle yılda birkaç şık tasarım için cömertçe para harcayabilen orta sınıf alışverişçileri dışarıda bırakacak bir şekilde, havalı ürünlerin fiyatlarını katlanarak artırıyor. Bu durumda orta sınıf, birinci sınıf pazarından daha da dışlanmış hissediyor.
Sahte markalar, maliyetlerini açıkça belirterek, ürünlerini üretmenin ne kadara mal olduğunu ve bunları ne kadara sattıklarını ayrıntılı olarak açıklıyor. Fiyatlandırma konusunda şeffaflar. Sosyal medya, üst düzey ürünlere daha ucuz alternatifler sunan taklit markaların yükselişinde de etkili oluyor. Fiyat, taklit markalar için şu anda ana çekim noktası. Taklitlerin yaygın olarak bulunması ve kabul görmesi, ürünlere ve trendlere daha geniş kitleler için erişimi açıyor.
Hızla değişen trend döngülerinin etkisiyle, Z kuşağı prestijli ürünlerle birebir takas edilen taklitleri satın almaktan vazgeçemiyor. Daha ucuz alternatifler genç tüketiciler için bir utanç kaynağı olmaktan çok, bir bilinçlilik işareti. Geçmişte taklit ürünler satın almak, çoğunlukla kullanılan markayı gerçekmiş gibi göstermek amacıyla yapılıyordu. Şimdiki fark, bunun aldatmakla aynı şey olmaması.
Z kuşağı gerçek bir tasarımcı ürünü satın alabilecek maddi güce sahip olmasına rağmen, çoğu taklit ürünleri tercih ediyor. Harika bir taklit ürün bulduklarını düzenli olarak TikTok’tan paylaşıyorlar. Bu da merak uyandırıyor ve ürüne olan ilgiyi arıtıyor.
Z kuşağı için taklit söylemi, özgün tasarımcı ürünlerini sergilemekten çok, aynı görünümü daha az maliyetle elde etmek amacıyla sosyal içeriklerde kullanmakla ilgili. Bazılarına göre sahtekarlığın lüks marka için bile faydaları söz konusu. Aldatılan kişi tasarım ürününü, moda ve trend gibi kelimeleri arayarak birinci sınıf markaya ulaşabiliyor; kelimeler böylece sıklıkla marka ile ilişkilendiriliyor.
Örneğin, 2023 yılında taklitçilikten spor giyim şirketi Lululemon markası büyük bir verim sağladı. Şirket, taklit 98 dolarlık Align taytını satın alan hayranlarına mağazalarında orijinal taytla değiştirme fırsatı sundu ve pazarlamada etkileyici bir hamle yaptı. Ünlü bir TikTok kullanıcısının taklit taytlarla ilgili paylaşımı 150 milyondan fazla tıklanma sağladı.