18 Ekim 2020

Röportaj: Heykel Topuk Fantazisi ve Yuul Yie

YAZI: ALARA KAYNAR

YUUL YIE, gündelik nesnelerden ilham alıp geometrik ve heykelsi şekilleri yeniden keşfederek bunu günümüz moda endüstrisine uyarlıyor. Güney Kore vizyonunu İtalyan deri kalitesiyle harmanlayan marka, binaları, sanat eserlerini ve doğal nesneleri anımsatan topuklarla daha önce hiçbir yerde görülmemiş dokuları tasarımlarına dahil ederek benzersiz "heykel topuklar" kimliğini ortaya koyuyor.

Son dönemlerde, Selena Gomez gibi birçok ünlü ismin gardırobunda karşımıza çıkan YUUL YIE’nin kurucusu Sunyuul Yie bizlere moda sektöründe başarılı bir girişimci olarak yolculuğunu anlattı.

Yuul Yine

Biraz kendinizden ve YUUL YIE’nin oluşum sürecinden bahseder misiniz?

ESMOD Seul’da moda tasarımı bölümünden mezun olduktan sonra arkadaşıma yardım etmek amacıyla 2009’da bir ayakkabı tasarımı projesine dahil oldum. Bu süreç boyunca aslında ayakkabı tasarımlarına ne kadar ilgili olduğumu anladım.

Katılmış olduğum projenin tamamlanmasından hemen sonra, 2010 Eylül ayında “Ma Vie en Rose” adlı markamı yarattım. Daha sonra bu marka “YUUL YIE” adıyla tekrardan hayat buldu. Markanın yeni hali, kendi adım olan Suunyuul Yie’den ilham alarak 2013 yılı itibariyle Avrupa piyasasına hızlı bir giriş yaptı.

Yuul Yine

Sosyal medyanın etkisine gelirsek; YUUL YIE’nin şu an ki global başarısında önemli bir derecede rol oynadığını düşünüyor musunuz?

Sosyal medya neredeyse hayatlarımızın bir yapı taşı haline geldi. Bu nedenle sosyal medya ve İnfluencer’ların gücünü göz ardı etmek mümkün değil. Hesabınızda bulunan takipçi sayısı olsun, paylaşımlarınıza gösterilen ilgi olsun, bunların hepsi markanızın statüko yani mevcut durumlarını ciddi derecelerde belirleyen etkenler. Fakat YUUL YIE’nin başarısındaki tek etkenin sosyal medya olduğunu söylemek yanlış olur. YUUL YIE’nin günümüzdeki ününü aslında sosyal medyadan çok yarattığımız orjinal tasarımların etkisinin olduğunu düşünüyorum.

Yuul Yine

YIE YIE’nin YUUL YIE’den farkını anlatır mısınız?

YIE YIE’ye olan çalışmalarımıza 2015 yılında YUUL YIE’nin ikinci markası olarak kurulan “YY by Yuul Yie”‘yi ekledik. Fakat bu markanın sadece ayakkabılarla kısıtlı kalmamasını istedik ve “YY by Yuul Yie”‘yi “YIE YIE” olarak tekrardan markalaştırarak ek kategoriler ile yeni bir yön verdik. YIE YIE’de ki amacımız daha uygun fiyatlarla, YUUL YIE kalitesinde; konforlu, eğlenceli ve benzersiz tasarımların herkese ulaşabilmesini sağlamak!

Son koleksiyonunuz olan “The Law of Balance”’ın arkasındaki ilham kaynağı nedir?

2020 Sonbahar/Kış koleksiyonumuzda YUUL YIE, dengesinin sadece çizgiyle değil, aynı zamanda renklerin oranıyla ve basit çizgilerin entegrasyonunu sergileyerek kısa ve etkili bir şekilde ifade etmeye çalıştı.

ETİKETLER: RÖPORTAJ , YUUL YIE , YİE YİE , AYAKKABI , TASARIMCI