Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Aynı modaevinde senelerdir kreasyon hazırlayan yaratıcı direktörler şimdi istisnalar arasında.
Hepimizin takıntılı olduğu markalar var. Bunun en büyük nedenlerinden biri tasarımlarının zevkimiz ve bedenimizle örtüşmesi; bir diğeri de bedeli. Ancak bazen koleksiyon tasarımları beğenilerimiz dışına çıkınca ya da ekonomik sebeplerle, o markanın kapısından girmez oluyoruz. Eğer sizin gibi milyonlarca müşteri, o moda markası için aynı rotayı izliyorsa, işte burada değişikliğe ihtiyaç duyuluyor.
Moda markaları, bazen tüketicilerin beklentilerine göre stratejilerini değiştirebiliyor; moda hızlı bir şekilde değişen bir endüstri olmasından dolayı bazen markalar daha güncel olmak adına marka imajını yenilemek isteyebiliyor; beklenen satış başarısı elde edilemediğinde de ekonomik nedenlerle marka yeni bir çıkış yolu arıyor. Bunların tümü öncelikli olarak kreatif direktörlerin değişiminden geçiyor. Bugün, dijital dünya ile beraber trendlerde hızlı bir devinim var ve moda markalarında tasarımların her koleksiyonda kendini tekrar etmemesi adına yaratıcı direktörler daha kısa sürede değişiyor. Ancak hala yıllarını büyük markalarla sürdüren isimler de var şüphesiz.
Véronique Nichanian, tam 36 yıldır Hermès’in erkek giyiminin arkasında yer alıyor. Nichanian, kıyafetten aksesuara markanın tüm tasarımlarını ilgi çekici kılan isim ve endüstride en uzun süreli çalışan sanat yönetmeni. Kariyerine Chanel’de Karl Lagerfeld ile birlikte başlayan ve 14 yıl boyunca modaevinin takı tasarımlarının başında olan Victoire de Castellane, 26 yıldır Maison Christian Dior’un mücevher bölümünün sanat yönetmeni. Max Mara Kreatif Direktörü olan Ian Griffiths ise 2005 yılından bu yana markayla çalışıyor. Ve Olivier Rousteing… 2009 yılında Balmain ile bir araya geldi ve hazır giyim koleksiyonundan sorumluydu. 2011 yılında ise kreatif direktör olarak atandı. 2013 yılında Loewe’ye kreatif direktör olarak atanan Jonathan Anderson, tam 11 yıl marka ile bağını koparmadı. Balenciaga’da yaptığı 15 yıllık görev süresinden sonra Nicolas Ghesquière, 2013 yılında Louis Vuitton’un kadın koleksiyonlarının sanat direktörü oldu. Geçen yıl, Fransız markası ile sözleşmesini beş yıl daha yeniledi. Paco Rabanne, 2013 yılında Julien Dossena’yı kadın giyimi için kreatif direktör olarak görevlendirdi. Dossena, 2008’den 2012’ye kadar Balenciaga stüdyosunda kıdemli tasarımcıydı. Stuart Vevers ise 2013 yılından bu yana Coach’ın kreatif direktörü. Hermès ise 2014 yılında Nadège Vanhée-Cybulski’yi kadın hazır giyim sanat direktörü olarak atadı; 10 yıldır marka ile çalışıyor. John Galliano da 2014 yılında Maison Martin Margiela’nın kreatif yönetimini devraldı. Bazı kaynaklara göre Galliano, markanın sahibi Renzo Rosso’nun İngiliz tasarımcıyla birkaç yıl daha sözleşme imzalanması yönündeki taleplerine rağmen Margiela’daki sözleşmesini yenilememeye karar verdi, bu nedenle Galliano'nun markadaki 10 yıllık çalışmasını noktalayacağı ifade ediliyor.