Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Göz açıp kapayıncaya kadar üçüncü günü de geride bırakan Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, lüks sokak giyiminden erkek modasına kadar farklı bir seçkiye evsahipliği yaptı.
Üçüncü gününe yoğunlaşan bir tempoya giren Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul'un takviminde toplam yedi sunum gerçekleşti bugün. Takvimde yer alan ve almayan birçok tasarımcının #MBFWI ile eşzamanlı olarak buluştuğu The Core Istanbul fuarı da günün diğer önemli etkinliklerinden biriydi.
Üçüncü günün ilk defilesi #MBFWI podyumunda geçen sezon yer almayı planlarken, iptal nedeniyle bu sezona sevk olan Outkastpeople'na aitti. Sokak modasını lüks kumaşlarla buluşturan markanın New Survivalsts, yani Yeni Hayatta Kalanlar adını verdiği 2016 Sonbahar/Kış koleksiyonu da şehirli savaşçıları anlatıyor. Gesaffelstein'ın sert nağmeleri eşliğinde podyumda yürüyen mankenler arasında, fotoğrafçı Bennu Gerede'nin oğulları Dylan ve Daren Erkaya da vardı.
Can Yunus Çetinkaya'nın taş işçiliğinden ve bilhassa Hasankeyf'ten ilham alarak hazırladığı erkek hazır giyim koleksiyonu, mavi ve toprak gibi natürel tonlara odaklanıyordu. Selçuklu mimarisinden günümüze kalan altıgen ve sekizgen geometrik desenleri tasarımlarına taşıyan Çetinkaya bir erkeği haftasonunda giyebileceği tüm parçaları düşünmüştü.
70'li yılların retro etkilerini taşıyan ışıltılı bir koleksiyonu Aretha Franklin'in Jump To It parçası eşliğinde #MBFWI Mini Runway'e taşıyan Şansım Adalı'nın markası Sudi Etüz; turuncu, yeşil, gece mavisi ve siyah tonlarından oluşan bir renk paleti seçmişti kendine. Koleksiyonda tekrara kaçan parçaların rutinliği dışında, ışık oyunları yaratan piliselerin izleyiciler üzerindeki coşkusu görülmeye değerdi.
Erkek giyim markası olarak başlayıp, kadın giyime de yönelen Afffair (Evet, üç F ile yazılıyor) 2016 Sonbahar/Kış koleksiyonu üç boyutlu aplikeler, fırfırlar ve baleden esinlenen parçalardan oluşuyordu. Gri, lacivert, siyah ve bordo tonlarının tercih edildiği koleksiyon erkek ve kadın karışık olmak üzere toplam 36 look'tan oluşuyordu. Markanın kadın giyimdeki arayışı devam ediyor olsa da, erkek giyimdeki ağırlığını daha fazla ön planda tutması gerekiyor.
Birkaç sezondur grafiği yükselen Meltem Özbek'in markası Mell'in bu sezonda Square ismini verdiği koleksiyonu süet, şifon, kaşmir gibi farklı kumaş zenginliğine sahipti. Yürürken sallanan püsküller ve uçuşan etekler her ne kadar koleksiyona bir hareket katsa da, şov parçalarının azlığı ve geri kalan koleksiyonun yalınlığı nedeniyle daha önceki koleksiyonlarına nazaran Meltem Özbek bu sezon durup nefes almayı seçmiş gibiydi.
Bu sezon 15. yılını kutlayan Mehtap Elaidi'nin Claim Your White koleksiyonunda bu sezon farklı bir enerji vardı. Mercedes-Benz tarafından kutlanan tasarımcının 2016 Sonbahar/Kış koleksiyonunda yinemarkanın alameti farikası olan beyaz gömleklere mor ve kırmızı tonların yanı sıra grafik desenler eşlik ediyordu. Yalın ve modern bir stile sahip Elaidi'nin, kendisinden hiç beklenmeyecek biçimde, leopar deseni ayakkabıdan da olsa koleksiyonlarına karıştırmış olduğunu görmek ise oldukça şaşırtıcıydı.
3. günün son defilesine imza atan erkek hazır giyim markası Brand Who'nun şovundaki tempolu ritimler koleksiyona da genç bir hava katıyordu. Oyuncaklı styling'i ve kumaş alternatifleri sayesinde zengin duran koleksiyondaki ürün çeşitliliği ise neredeyse bir elin parmaklarını geçmiyordu. Sokak giyime dair söyleyecekleri olan Brand Who'nun yakın gelecekte mutlaka gömleğe de ağırlık vermesi ve markanın ikonu haline gelecek bir kilit ürün seçmesi de artı değer katacaktır.