Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Kelimelerin uçsuz bucaksız dünyasına giriş zamanı. TAGG markasının kurucusu Gökay Gündoğdu ise A’dan Z’ye sıraladığımız kelimelerin kendisi için neler ifade ettiğini paylaşıyor.
Gökay Gündoğdu
Aidiyet: Bulunduğun yere değil, hayal ettiğin yere aitsin.
Başarı: Yolculuk.
Çok yönlülük: Kendi markanı yaratmak üzere yola çıkmış bir girişimciysen, olmazsa olmaz özelliklerinden biri çok yönlülük olmalı. Birçok farklı konuyla ilgilenmen, çözüm üretmen ve sürdürülebilir bir sistem kurman gerekiyor.
Doğal: Avrupa’daki yeni bir müşterimiz için bu sezon yüzde yüz organik pamuktan özel bir kapsül koleksiyon hazırladım. Organik etiketinden, lyocell dikiş ipliğine, doğada çözünen paketlemesine kadar tüm süreç, uluslararası sürdürülebilirlik ilkelerini denetleyen firmalarca sertifikalı olarak gerçekleşti. Zorlu ama doğal bir deneyim oldu.
Eksantrik: Aysel Gürel.
Fonksiyonel: Cep.
Gerçekçi: Gerçekçi deyince aklıma ilk gelenler; realist, hiperrealist, Taner Ceylan.
Hayal: Hayalde kalmasın.
İlham: Modanın günün koşullarını, yaşam biçimini, sosyokültürel durumunu yansıttığını düşünüyorum. Eski kitapları karıştırdığımızda insanların giyiminden o döneme ait bir çok farklı bilgi edinebiliyoruz. Bu sebeple ilhamım bugün.
Konfor: Pijamaların sokak giyiminde hatta davetlerde bile tercih ediliyor olması konfor arayışımızın bugünkü tanımı olabilir.
Lüks: İyi kalıp, iyi kumaş, zamansız tasarım.
Maskülen: Feminenliğin de maskülenlik kadar güçlü olduğunu düşünüyorum. Kadını güçlü tanımlamak için kullandığımız ‘maskülen-feminen’ deyişinin bile, yine gücünü eril bir söylemden alıyor oluşundan rahatsızlık duyuyorum.
Nezih: Cercle d'Orient
Oksijen: Pokut Yaylası, bulut denizi.
Özgün: Orijinal olabilme hali.
Pandemi: Banana bread.
Renk: Tabii ki Proust’un dediği gibi ‘Güzellik renklerde değil, renklerin ahengindedir.’
Sadelik: Olgunluğun en belirgin özelliği.
Şaşaa: Demode.
Tasarım: Yüksek estetik. Büyülü bir dokunuş. İyi düşünülmüş bir çözüm.
Ümit: Bugünlerde en çok ihtiyacımız olan ve bizi ayakta tutan his.
Varoluş: Varoluş deyince aklıma Simone de Beauvoir geliyor. Ve tabii ki ardından en sevdiğim kitabı İkinci Cinsiyet. Kitabında kadının tarihsel ve kültürel olarak nasıl kavramsallaştırıldığını ve ataerkil toplumlarda nasıl ikincil bir duruma indirgendiğini ele alır. Kadının varoluşu boyunca nasıl ‘başka’ olarak konumlandırıldığını ayrıntılarıyla inceler, tarihi ve sosyal dayanaklarla açıklar. 2019 İlkbahar/Yaz Women Not Objects koleksiyonumu hazırlarken çok faydalandığım bir kaynak olmuştur.
Yaratıcılık: Hayal gücü, akıl yürütme becerisi, yeni fikirler geliştirme yeteneği ve zekadır.
Zamansız: Tereddüt etmeden giyilebilecek bir gardırop, yatırım değerinde, minimal, monokromatik parçalar, zahmetsiz şıklığın zamansız formülüdür.