Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Kering grubunun açıkladığı üçüncü çeyrek raporları, özetle tüketicinin Alessandro Michele'nin Gucci'sine doyamadığını gösteriyor.
Alessandro Michele, Gucci’nin kreatif direktörlük koltuğuna oturalı neredeyse 2 yıl olacak. 2 yıl, yeni kreatif direktörlerin sözleşmelerinde belirtilen geçerlilik süresi. Yüksek modanın hareketli ve çalkantılı gündeminde, çoğu yeni kreatif direktör bahsi geçen 2 yıllık sözleşme süresini doldurmadan, sorumlu olduğu markadan ya ayrılma kararı alıyor, ya da istifa etmek zorunda bırakılıyor. Geçtiğimiz günlerde Roberto Cavalli’den ayrılan Peter Dundas ve Carven’e veda eden Alexis Martial ve Adrien Caillaudaud da henüz 2 yıllık sözleşme süresini doldurmamıştı. Bu belirsiz durum, yüksek modanın en ihtişamlı koltuğunun prestijine de sekte vurmaya başladı derken Kering grubunun üçüncü çeyrek raporlarını açıklaması, mevcut sorunun sadece CEO’larla, pazarlamayla veya satışlarla doğrudan ilintili olmadığını gösteriyor.
Fotoğraf: @gucci
Kering’in raporuna göre Gucci, üçüncü çeyrekte yüzde 17,8’lik ciro büyümesiyle kayda değer bir satış oranı yakalamış. Bu veriler, özetle tüketicinin Alessandro Michele’nin Gucci’sine yeterince doyamadığı anlamına geliyor. Peki, zor bir ekonomik süreçten geçen birçok markanın başaramayıp, Gucci'nin başardığı şey ne?
Fotoğraf: @gucci
Ön siparişe çıkar çıkmaz tükenen stoklar, dolup taşan mağazalar hatta ürün bilgisi almak için bekletilen telefonlar. Kering'in CEO'su François-Henri Pinault, bu Gucci 'çılgınlığı'ndan ziyadesiyle memnun. "Bu daha başlangıç. Alessandro’nun gelecek için muhteşem fikirleri var." diyen Pinault, Gucci'nin başarısını kreatif direktörle markanın kusursuz uyumuna bağlıyor.
Fotoğraf: @gucci
Pinault'un tanımıyla bir CEO'nun görevi, özgün kreatif direktörlerin özgür kimliklerini doğru markayla buluşturabilmek. Gucci ve Alessandro Michele buluşmasının binevi havai fişek etkisi yaratması, başarılı yöneticiye hak vermemizi sağlıyor. Bu hatırı sayılır başarının esas kahramanı Michele'nin karakterli vizyonu elbette.