Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Peter Dundas’ın 18 aydır kreatif direktörlük koltuğunda oturduğu Roberto Cavalli’den ayrılması, yüksek modanın prestij koltuğunun ışıltısını ve cazibesini bir kez daha sorgulatıyor.
Yüksek modanın üstünde uzun zamandır gezinen ayrılık bulutları bir türlü dağılmıyor. Neredeyse her üç ayda bir gelen ayrılık haberleriyle çalkalanıyoruz. Evet, yüksek modanın dinamikleri dijital çağ ile birlikte son derece hızlı değişiyor. Tüketim alışkanlıkları da hızlı çağa koşulsuz şartsız ayak uyduruyor fakat bu adaptasyon süreci markaların kreatif direktörleriyle olan köklü ilişkiyi bir kalemde silip atmalarını meşru kılıyor mu?
Yaklaşık 18 aydır Roberto Cavalli dünyasında kreatif vizyonunu özgün bir estetik anlayışıyla konuşturan Peter Dundas, henüz sözleşmesindeki 3 yıllık süreyi tamamlamadan prestijli kreatif direktörlük koltuğundan kalkacağını duyurdu. Milano Moda Haftası kapsamında Dundas'ın Roberto Cavalli için yarattığı egzotik İlkbahar/Yaz 2017 tasarımlarıyla tanışalı daha 1 ay bile geçmedi. Üstelik Dundas'ın son Cavalli koleksiyonu başta moda otoriteleri olmak üzere, hem müşteri tarafında, hem de sosyal medyada büyük bir beğeni ve ilgiyle karşılanmıştı.
@peter_dundas
Son dönemde ayrılık haberlerini duyuran CEO'ların resmi ve mesafeli veda cümlelerini okumaktan sıkıldığımızı itiraf edelim. Özellikle Alber Elbaz'ın olaylı Lanvin vedasından sonra, markaların ve CEO'ların yaratıcı güçleriyle, daha özenli bir şekilde ve büyük bir şükranla yollarını ayırmaları gerektiğini Suzy Menkes da hatırlatma ihtiyacı hissetmişti.
Roberto Cavalli'nin CEO'su Gian Giacomo Ferraris de, Peter Dundas'ın kreatif direktörlük görevine artık devam etmeyeceğini şablon cümlelerden oluşan bir açıklamayla duyurdu. Kesin bir gerekçe belirtmeyen Roberto Cavalli yönetimi, bu ayrılığı markanın içinde bulunduğu değişim sürecine bağlıyor. Sebebi ne olursa olsun, köklü markaların kreatif direktörlerinden bir çırpıda vazgeçmeleri, yüksek modanın prestijli koltuğunun da sorgulanmasına neden oluyor. Alber Elbaz, Hedi Slimane, Raf Simons, Massimiliano Giornetti ve dahası. Son iki yılda tanık olduğumuz transferler, ayrılıklar ve istifalar kreatif direktörlük pozisyonunun ışıltısını istemeden söndürüyor.