06 Mart 2016

Valentino'nun 1 Milyar Dolarlık Altın Çağı

YAZI: İNAN KIRDEMİR

Valentino’nun yıllık kazanç grafiği, markanın altın çağını yaşadığına işaret ediyor. 2014 yılına göre, geçtiğimiz yıl kar oranını yüzde 48 artıran Valentino, 1 milyar dolarla tarihi rekorunu kırdı. 2015’te dünya çapında 30 mağaza açması Valentino’nun önlenemez yükselişinin ayak sesleriydi. Aksesuarlarına getirdiği yeni dokunuşlar, erkek giyimine her zamankinden daha çok yoğunlaşması, markanın başarısının sihirli formüllerinden. Valentino'nun kreatif direktörleri Maria Grazia Chiuri ve Pierpaolo Piccioli'nin de couture koleksiyonlarıyla harikalar yarattığını unutmayalım.

Valentino

Birkaç ay önce markanın hisse senetlerinin halka arz etmesiyle alakalı çıkan haberlerin doğru olmadığını açıklayan, Valentino'yu bünyesinde bulunduran Katar merkezli Mayhoola, 2017 yılına kadar halka arz yoluna başvurmayacaklarının altını çizdi. Yeni ve alternatif pazarlama stratejilerine sıcak baktıklarını bildiren şirket, çoğu markanın onaylamadığı "gör ve al" konseptine de olumlu yaklaşıyor. Bu yıl altın çağına giren bir başka İtalyan markası ise Gucci. Alessandro Michele'nin 10 aylık kısa bir sürede, Gucci’yi en çok satan lüks markalar listesinde 2. sıraya yükseltmesi, şirket bünyesindeki politikaları da etkilemiş ve Gucci indirim dönemine son vermişti.

ETİKETLER: VALENTİNO , GUCCİ , MARİA GRAZİA CHİURİ VE PİERPAOLO PİCCİOLİ