28 Temmuz 2018

Dior and His Decorators: Victor Grandpierre, Georges Geffroy ve Yeni Bakış

YAZI: ELİF ALTINTAŞ

Christian Dior

"Size uygun olmayan bir evde yaşamak, başkalarının kıyafetlerini giymek gibidir" diye yazmış anılarında Christian Dior. Couture yaşam sanatı ile birleştirilen kırılmaz bağ, Dior and His Decoratorsda ilk kez anlatılıyor. Vogue US editörü Hamish Bowles'ın aydınlatıcı önsözüyle; bu zengin belgelenmiş keşif, Fransız dekoratif sanatlarında uzmanlaşmış bir tarihçi olan Maureen Footer'ın eseri.

Christian Dior

Paris'in 16. bölgesinde, Boulevard Jules Sandeau'da Christian Dior'un köşkünün iç kısmı. Geffroy tarafından dekore edilmiş odada antika bir Aubusson halı ve bir Sèvres bir vazo bulunmaktadır.

Fotoğraf: Anthony Denney

Kapıları, olağanüstü ve son derece özel yerlere açabilmek.. Modacının çocukluğunu geçirdiği, ilham kaynağı olan Utamaro ve Hokusai çizimlerinin bulunduğu, Granville’de kayalıkların üzerindeki ihtişamlı villadan, ailesinin Paris’teki apartmanına, daha önce eşi benzeri görülmemiş mekanlara davet sunuyor. Kapsamlı bir şekilde resimlendirilen kitap, evin tasarım ve arşivlerini gün yüzüne çıkarırken aynı zamanda modacının samimi dünyasının şekillendirdiği moda anlayışını da sergiliyor. Yeni Bakış siluetinde, 18’inci yüzyıldan büyülenen Christian Dior okuyucunun gözünde canlanıyor.   

Christian Dior

Marie Antoinette’in Versay'daki Aşk Tapınağı'nı çağrıştıran bir parfüm sunumu.

Fotoğraf: Philippe Schlienger

Zarafete duyduğu merakı, iç mimar arkadaşları Victor Grandpierre ve Georges Geffroy ile paylaşması sonucu, benzersiz ve yaratıcılıklarla dolu, efsanevi üçlü, şekilleniyor. Kitabın ana konularından biri olan bu işbirliği aynı zamanda, Dior markasının neoklasik tarza bağlı, tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde de rol oynuyor. “Dekore edilmiş ama dekoratif olmayan” 30 Avenue Montaigne’ın atmosferinden sorumlu olan Victor Grandpierre; sonrasında bu şehir evi, Helleu salonu, beyaz ve gri inci kullanımı ve Louis XVI’den esinlenen madalyon tipi sandalyeleri ile ünlü oldu. Grandpierre, dünya genelinde dizayn ettiği butiklerin yanı sıra, Miss Dior ve Eau Sauvage gibi ikonik parfümlerin görüntü ve ambalajlarını tasarladı.

Christian DiorTableau final dress - 1951 İlkbahar/Yaz

Fotoğraf: Association Willy Maywald ADAGP, Paris 2018

16’ıncı semt, Boulevard Jules-Sandeau’da bulunan apartmanı için modacı, Georges Geffroy’dan destek aldı. Dior stilinin artizanı Geffroy, Victor Grandpierre yanısıra, rafine seçimleri ile zevkini geliştirdiği konforlu bir iç tasarım yaptı. Mattise imzalı bir çizim, gotik bir duvar kilimi ve Rönesans bronzları ahenk içindeydi. Otobiyografisinde “İyi zevk, karışım ve birleşim uyumunu sağlayan kendi zevkimden çok daha az önemliydi,” diye belirten Christian Dior, “tertemiz dekore edilmiş” yerine “daha fazla kişiliği ve yaşamı olan, ev sahibinin beğeni ve isteklerine göre yavaş yavaş dekore edilmiş”i tercih ettiğini belirtti.   

Christian Dior

Direktörlük ve İmparatorluk belgeleri üzerinde çizim yapan, Dior ve mimar André Svetchine, özel kuğu boyunlu musluklar, yapay mermer duvarlar, simetrik ve aynalı bir banyo için antika bir mermer küvet ve pirinç su sarnıçları tedarik etti.

Fotoğraf: André Svetchine

Üç bilge ve duayen arkadaş, büyüleyici bir portre yaratmanın yanında, dönemin yaratıcılığını da yansıtan; Christian Dior ile iki sadık ortağının yenilikçi görüşlerinden şekillenen on yılı aşkın bir döneme tanıklık ediyor. Eski arkadaşı Victor Grandpierre, markanın ilk yıllarından itibaren enerjisini belirli bir yaşam sanatını, zevk ve zariflik ile harmanlarken; Desinatör George Geffroy, ihtişamlı hayalleriyle sonsuz bir ilham kaynağı oluyor.

     

ETİKETLER: CHRİSTİAN DİOR , KİTAP , VİCTOR GRANDPİERRE , GEORGE GEFFROY