20 Kasım 2014

Cilt Diyetine Ne Dersiniz?

YAZI: GÖZDE ATAKOĞLU

Dermatologlar daha parlak, canlı ve sorunsuz bir ten istiyorsak yediklerimize gerçekten dikkat etmemiz gerektiğinin altını çiziyorlar. En büyük organımız olan cildimizin, bünyemize aldığımız her besinden direkt etkilendiği bir gerçek. Anlayacağınız alkollü fazla kaçırdığınızda cildinizin matlaşması, suyu az tükettiğinizde göz kapaklarınızın daha koyu bir ton alması, beta karoten içerikleri sebzeleri fazla yediğimizde bronzluğumuzun uzaması ve ışıldaması tesadüf değil. Ancak cildin ihtiyacı olanı vermek için gün içerisinde tüketilen meyve , sebze, protein ve lif içerikleri arttırmak gerekiyor, kilolarca sebze tüketemeyeceğimize göre imdadımıza benim ‘sıkıştırılmış gıdalar’ dediğim Smoothie’ler yetişiyor. 

 

Reese Witherspoon sağlıklı yaşam tarzını smoothielerle destekliyor. 
 
 
 
İşte size daha parlak, canlı ve yaşlanma karşıtı bakım sunan 2 farklı Smoothie tarifi:
 
1. GREEN SMOOTHIE: Ispanak yaprakları 4-5 adet, 1 salatalık, yarım kırmızı elma, az biraz limon, bir demet maydanoz, bir demet dereotu, az biraz chia tohumu  (ya da keten tohumu)  İsteğe gore kabak, brokoli, kereviz gibi evdeki yeşil sebzeler de eklenebilir. Hepsini blenderdan geçirin tadı ağır geldiyse biraz daha elma ekleyerek tatlandırabilirsiniz. Özellikle öğlen veya akşam öğünü olabilecek, detoks etkisi yüksek bi karışım, anti oksidan etkisiyle cildi yaşlanma etkilerine karşı koruyacaktır.
 
2. WHITE SMOOTHIE: 1 bardak badem sütü, 1 kaşık light labne, 2 çorba kaşığı yulaf, az biraz tarçın, 2 adet hurma. 2-3 adet ceviz. Kahvaltı yerine geçebilecek besleyici bir smoothie, Cilt için faydası ise anti aging etkili hurma, omega 3 zengini ceviz ve nem dengesini korumaya yardımcı badem sütü’nden geliyor.
 
 
 
 

ETİKETLER: CİLT BAKIM , DİYET , GÜZELLİK , REESE WİTHERSPOON , SMOOTHİE