Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Türkiye’nin ilk gastronomi festivali olan ve her yıl düzenlenen Restoran Haftası, Metro Türkiye ana sponsorluğunda Dude Table tarafından 11’inci kez düzenleniyor.
Gastronomiyle sosyal yaşamın tüm dinamiklerini bir araya getiren ve şehir yaşam kültürüne katkı sağlayan Restoran Haftası, Türkiye’nin ilk gastronomi festivali olma özelliğini taşıyor. Bu yıl sürdürülebilirlik temasıyla gerçekleşecek olan 11’inci Restoran Haftası, 5 - 31 Mayıs tarihlerinde Metro Türkiye ana sponsorluğunda Dude Table Gastronomi ve Pazarlama Ajansı tarafından düzenlenecek.
Etkinliğe, şubeli markalarla birlikte 100’ün üzerinde restoran katılacak. Restoran Haftası’na katılan markalar ve şefler menülerini sürdürülebilirlik teması kapsamında; atıksız mutfak disiplinine uygun, yerel ve coğrafi işaretli, vegan ve vejetaryen menüler olarak üç kategoride oluşturacak. Restoran Haftası süresince Türkiye’nin önde gelen katılımcı restoranları, etkinliğe özel olarak oluşturdukları sürdürülebilirlik temalı menülerini sizlerle buluşturacak.
Metro Türkiye atıksız mutfak çalışmalarını bütüncül bir yaklaşımla ele alıyor
30 yılı aşkın süredir Türk mutfak kültürünü korumak ve gelecek nesillere aktarmak amacıyla çalışmalarını sürdüren Metro Türkiye, sorumlu iş modeli kapsamında gıda israfıyla mücadele yolculuğunda HORECA işletmelerinin sürdürülebilirlik çalışmalarını desteklemek ve onlara yol göstermek için sektörde bütüncül çalışmalar gerçekleştirmeye devam ediyor.
Bu doğrultuda sürdürülebilirlik temasıyla gerçekleşen Restoran Haftası’nın bu yıl da ana sponsorluğunu üstlenen Metro Türkiye, geçtiğimiz yıl iş ortaklarıyla birlikte otel ve restoran sektörüne gıda israfıyla mücadele konusunda yol gösterecek kapsamlı bir kılavuz yayınladı. Metro Türkiye, bu kılavuz doğrultusunda HORECA sektörünün gıda atıklarına karşı hassasiyetinin artırılması, şefler ve sektör profesyonellerinin bu mücadeleyi benimsemesi ve uygulaması amacıyla Ocak ayında sahaya inerek; menü planlamasından hazırlık aşamasına, ayrıştırma ve ölçümlemeden önlenmeye, önlenemeyeni bağışlamaya ve yeniden kullanmaya kadar detaylı bir eğitim hareketi başlattı.
Ürün çeşitliliğiyle restoran haftası menülerine katma değer
Metro Türkiye; vegan, vejetaryen, bitki bazlı beslenme şekilleriyle uyumlu ürünlerinden yerli ve Coğrafi İşaretli ürünlere kadar sunduğu çeşitlilikle Restoran Haftası menülerine değer katıyor. Kurulduğu günden beri tüm faaliyetlerinin merkezine sürdürülebilirliği koyarak çalışmalarını sürdüren Metro Türkiye, Türk mutfağının vazgeçilmezi olan ürünlerin bitki bazlı alternatiflerinden kahvaltılık seçeneklere, temel gıda maddelerinden hijyenik ürünlere kadar 12 kategoride 300’e yakın vegan gıda ve gıda dışı ürünü sizlerle buluşturuyor.
Metro Türkiye, sürdürülebilirliği bütüncül bir şekilde ele alırken bitkisel bazlı ürün çeşitliliğine ek olarak Türk mutfağını ve değerlerini korumanın ve gelecek nesillere aktarmanın, tarımsal kalkınma ve yerelleşmeden geçtiğine olan inancıyla yerel ve Coğrafi İşaretli ürünler konusunda da çalışmalar gerçekleştiriyor. Son bir yılda birlikte çalıştığı kooperatif sayısını yüzde 11 artırarak 800’ün üzerinde yerli üretici ve kooperatif ile işbirliği yapan Metro Türkiye, Finike portakalından Zile pekmezine, Taşköprü sarımsağından Bursa siyah incirine kadar, sezonuna bağlı olarak yaklaşık 200 Coğrafi İşaret tescilli ve aday ürünü de raflarında sunuyor. Raflarındaki Coğrafi İşaretli ürünlerin sayısını ise her yıl yüzde 20 oranında artırma hedefi bulunuyor.
Türk Mutfağı 2.0 Konferansı’nda sürdürülebilirlik
Her yıl lezzet tutkunlarının iyi yemek odağında eşsiz bir deneyim yaşadığı Restoran Haftası, aynı zamanda Türk mutfağını farklı perspektiflerden ele alıyor. Etkinlik programına ilk kez 2019 yılında alınan ve gastronomi profesyonellerini buluşturarak her yıl farklı bir temayı işleyen Türk Mutfağı 2.0 Konferansı’nın bu yılki teması sürdürülebilirlik olacak. 14 Mayıs’ta Feriye’de düzenlenecek olan ve ana sponsorluğunu Metro Türkiye’nin üstlendiği konferansta; gastronomi profesyonelleri, sürdürülebilir Türk mutfağı üzerine konuşacak. Konferansa katılım için başvurular Restoran Haftası internet sitesi üzerinden yapılacak.
Genç şeflere Prag’ da eğitim hakkı
Bu yıl Restoran Haftası kapsamında ilk kez düzenlenen 35 Yaş Altı 3 Şef Yarışması’nda genç şefler Türk mutfağının sürdürülebilirlik elçileri olmak için yarışacak. Finale kalan üç genç şefe Prag’da bulunan Metro platformunda sürdürülebilir mutfak odağında eğitim hakkı verilecek.
Derin Arıbaş, Basta Street Food Bar şefi
Bu seneki menülerinde sürekli servis ettikleri burger ve salata için; kuzu, patlıcan, yerel ve mevsimsel sebzelerden oluşan ürünleri ön plana çıkardıklarını belirten Basta Street Food Bar şefi Derin Arıbaş; “Metro Türkiye’nin yerel ürünler konusundaki çalışmalarını; tüketici bilinci oluşturması ve küçük, yerli üreticilere katkı vermesi açısından çok önemsiyoruz” diyor.
Giancarlo Gottardo, Divan Restoranları şefi
Restoran Haftası’nın her yıl farklı temalarla yapılması sektördeki tüm paydaşların bilgi dağarcığına yeni bilgiler eklenmesini sağlıyor diyen Divan Restoranları şefi Giancarlo Gottardo, bu etkinliğin sektörde yarattığı farklılığa dikkat çekiyor. Metro Türkiye ile özellikle atıksız mutfak ve yerel ürünler hususlarında uzun yıllardır projeler yürüten Gottardo; “Gastronometro aracılığıyla yerel mutfak ve atıksız mutfak üzerine sık sık hazırlanan eğitimlere ve sunumlara Divan ekibi olarak katılım gösteriyoruz” diyor.
Pınar Taşdemir, Araka şefi
“Elimden geldiğince kendi mutfağımda yıllardır atıksız çalışmaya, çöpleri ayrıştırmaya özen gösteriyorum. Bizim mutfakta rezene sapları çok birikiyordu. Topik yaparken soğan yerine biriken rezene saplarını karamelize edip kullanmaya başladık. Salatalık kabuklarından turşu yaptık. Erik, mevsimi çok kısa süren, kullanmayı çok sevdiğim bir meyve. Konserveleyerek kullanmayı da çok seviyorum” diyen Araka şefi Pınar Taşdemir ise, eriklerin çekirdek etrafında kalan kısımlarını da kaynatarak hazırladıkları sosu Restoran Haftası tabağında sizlerle buluşturuyor.
Restoran Haftası restoranları, menüleri ve etkinlikleriyle ilgili daha fazla bilgi almak için restoranhaftasi.com adresini ziyaret edebilir, Instagram hesabını (@restoranhaftasi) takip edebilirsiniz.