23 Nisan 2021

Spor Yapmayı Sevmeyenler İçin 6 Keyifli Öneri

YAZI: DENİZ MİRAY PETRİNİ

spor,wellness,spor yapmayı sevmeyenler için öneriler

Fotoğraf: Inez & Vinoodh, Vogue USA, 2019 Eylül

 

Belirli bir programa uyum sağlamak, günlük yoğunluğa rağmen vakit ayırmak ve faydasını görebilmek için sabırlı olmak, spor yapmanın temel noktalarını oluşturuyor. Özellikle yaşadığımız süreçle birlikte spor yapmak biraz daha zorlaşırken spor salonlarının çalışma rutininin belirsizliği işimizi biraz daha güçleştiriyor. Elbette herkes bu şekilde aktif olmak zorunda değil. Eğer spor yapmak sizin ilginizi çeken bir alan değilse ve buna rağmen yine de biraz daha hareketli bir hayat tarzı yaratmak istiyorsanız danstan bateri çalmaya, sporun verdiği disiplin hissini yaşamadan keyifli bir şekilde deneyebileceğiniz alternatifleri bir araya getirdik.

Dans

Sevdiğiniz hareketli bir müzik sizi her zaman olumlu bir şekilde tetikler. İlk başta hiç hareket etmeseniz bile ayaklarınızın ritme ayak uymaya başladığını ve vücudunuzun hafiften sallanmaya başladığını kolaylıkla fark edersiniz. Eğer dans etmeyi seviyorsanız müziğin sesini biraz daha açarak kendinizi bu keyifli ana bırakabilirsiniz. Bedeninizi bu şekilde hareket ettirmek aslında bir nevi terapi bile sayılabilir. Bulunduğunuz ortamdan uzaklaşmak, müzikle uyumlanmak ve özgürce hareket etmek aslında yapılabilecek en eğlenceli gizli spor yöntemlerinden biri. Özellikle daha pozitif bir başlangıç için ruhunuza iyi gelen hareketli şarkılardan bir çalma listesi hazırlayabilir ve sadece tek bir tuşa basarak sabah enerjinizi yakalayabilirsiniz.

Ev Yürüyüşü

Bunu yaparken evin içinde dolaşmanıza bile gerek yok sadece olduğunuz yerde atım atmaya başlayın gerisi gelecektir. Hatta ufak bir tavsiye olarak Leslie Sansone’nin Happy Walk adını verdiği oldukça keyifli videolar serisini izleyebilirsiniz. Uygulayabileceğiniz bir diğer yöntem ise sevdiğiniz herhangi bir diziyi açmak olabilir. Böylelikle odağınız tamamen izlediğiniz şeyde olacağı için farkında olmadan birkaç bölüm bile bitirebilirsiniz.

Trambolin

Eğer evde geniş bir balkonunuz hatta ufak bir bahçeniz varsa sizi çocukluk zamanlarınıza ışınlayacak bu keyifli alternatifi mutlaka değerlendirin. Vücudunuzdaki çoğu bölgeyi çalıştırdığınız gibi bu tarz eğlenceli egzersizler yapmak modunuzu da yükselterek sizi daha enerjik ve mutlu hissettirecektir. Üstelik düzenli hale getirmeseniz bile o trambolini her gördüğünüzde mutlaka birkaç kez zıplamak isteyeceksiniz. Hazır bahar mevsimi de gelmişken açık alanda bol oksijenli bir deneyim yaşamanın tam zamanı.

Gizli Yürüyüş

Bu yöntemi özellikle açık alan yürüyüşlerinde ben de kullanıyorum. Eğer yürüyüş yapmalıyım ya da şu kadar süreyi mutlaka tamamlamalıyım demekten hoşlanmıyorsanız dışarıya her çıktığınızda herhangi bir hedef belirlemeden yolunuzu uzatmayı deneyin. Her zaman döndüğünüz sokak yerine bir alttaki yolu tercih edin ve bunu her seferinde bitişe yaklaştığınızda yapın. Bu hem üzerinizdeki o zorunluluk hissini üzerinizden alır hem de rutininizi bozup yeni yollarla birlikte başka güzellikler görmenizi sağlayabilir.

İp Atlamak

Yine çocukluğumuzdan aşina olduğumuz ve o zaman sadece eğlenmek için yaptığımız ip atlamayı yeniden hayatınıza dahil edebilirsiniz. Hem eğlenceli hem de sıkı bir kardiyo egzersizi sayılan bu etkili yöntem artık her zamankinden daha popüler. Öyle ki eskiden arkadaşlarımızla bizi yarışa sokan ip atlama sayısı artık kullandığınız iplerin yeni versiyonlarında otomatik olarak sayılıyor. İlk etapta biraz zorlansanız bile devam ettiğiniz takdirde her gün kendi rekorunuzu kırmanız mümkün.

Bateri Çalmak

Biraz fazla gürültülü ama kesinlikle çok eğlenceli. Uzun zamandır bir hobi arayışındaysanız ya da bir müzik aleti çalmak her daim hayallerinizden biri olduysa bateri size tüm bunların yanında spor yapmanın keyfini de verebilir. El ve ayak koordinasyonun kilit nokta olduğu bateride özellikle üst bedeniniz oldukça sıkı bir şekilde çalışacaktır; hatta Michael Bennett Vogue’a verdiği tavsiyelerden birinde 60 dakikalık bateri çalmanın 60 dakikalık bir boks dersiyle neredeyse eşit olduğunu söylüyor.

ETİKETLER: EVDE SPOR , WELLNESS , SAĞLIK , SPOR