21 Eylül 2021

Hızlıca Uykuya Dalmanıza Yardımcı Olabilecek 4-7-8 Metodu Nedir?

YAZI: HANNAH COATES

DERLEYEN: ILGAZ GÖKIRMAKLI

uyku düzeni

Getty Images

Sağlıklı bir uykunun ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Ancak ne yazık ki birçoğumuz uyku stres, kaygı ve diğer faktörler nedeniyle yeterince sağlıklı bir uyku rutinine sahip değiliz. Düzenli bir uykunun kişiye canlılık ve enerji sağladığını bilsek de çoğu zaman elimizde olmayan durumlar ve kontrol edemediğimiz gerekçelerle uyumak zaman zaman zorlaşabilir.

Sağlıklı ve düzenli bir uyku düzeni sağlama konusunda zorlanıyorsanız, Vogue UK dijital güzellik editörü Hannah Coates'a kulak vermenizi öneriyoruz.

4-7-8 yöntemi şeklinde adlandırılan bu teknik, kökleri antik nefes düzenleme geleneğine dayanan, bedeni ve zihni gevşetmeye ve ardından sizin uykuya kolayca dalmanıza yardımcı olan bir nefes çalışması. Tekniğin geliştiricisi Arizona Üniversitesi Bütünleştirici Tıp Merkezi'nin kurucusu ve yöneticisi Dr. Andrew Weil. Tekniği, "sinir sistemi için doğal bir sakinleştirici" olarak nitelendiriyor. 

uyku düzeni

Zoe Ghertner

Bu tür derin ve ritmik nefes alma, yalnızca hızlı bir şekilde uyumanıza yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda kaygıyı da azaltarak ani açlık krizlerinden öfkeye kadar birçok şeyi kontrol altına almanıza yardımcı olabiliyor. Pek çok insanın artık kronik stres yaşadığı göz önüne alındığında, bunun gibi teknikleri günlük rutine dahil etmenin faydalı olabileceğini de akılda tutmakta fayda var.

4-7-8'i uykuya dalmanıza yardımcı olması için, gecenin ortasında, uyandığınızda veya günün herhangi bir noktasında kendinizi daha sakin hissetmek istediğinizde yapabilirsiniz. Ancak, ne zaman yapmayı seçerseniz seçin, Dr Weil, uzun süreli ve yaşamı değiştiren sonuçlar görmek için tekniğin düzenli ve tutarlı bir şekilde - ideal olarak günde iki kez – gerçekleştirilmesini öneriyor.

4-7-8’i tekniğini basit egzersizlerle nasıl uygulayabilirsiniz açıklayalım:

  1. Dört saniye sayarak burnunuzdan nefes alın.
  2. Yedi saniye boyunca nefesinizi tutun.
  3. Büzülmüş dudaklardan bir "vıh" sesi çıkararak sekiz saniye boyunca nefes verin.
  4. Bu egzersizi, günde iki kez, dört defaya kadar tekrarlayın.

ETİKETLER: KALİTELİ UYKU , 4-7-8 METODU