EN VOGUE
EN VOGUE

23 Ağustos 2021

Twitter Dezenformasyonla Mücadelede Kararlı

YAZI: ILGAZ GÖKIRMAKLI

Sabah uyanır uyanmaz telefonu elimize alıyor, birkaç post like'ladıktan ve rutin maillerimize cevap verdikten sonra günün gelişmelerini öğrenmek için soluğu Twitter'da alıyoruz. Günlük hayatın vazgeçilmez alanlarından biri haline gelen Twitter'da kaynağına ve doğruluğuna bakmadan kimi zaman dikkatsizce paylaşım yapabiliyoruz. Bu durum sandığımızdan daha ciddi sorunları da beraberinde getiriyor.

NYU Stern tarafından hazırlanan 2020 raporu, Twitter'ın dünya çapında 199 milyon günlük Twitter kullanıcısı olduğunu gösteriyordu. Haber paylaşmanın ve haber kaynaklarına ulaşmanın en önemli mecralarından biri haline gelen Twitter, her ne kadar hızı ve kolay erişimiyle birçok avantaj barındırsa da aynı zamanda bir dezenformasyon kaynağı da olabiliyor. Sosyal medya kullanıcıları farkında olmadan ya da kimi zaman bilinçli olarak yanlış haberleri paylaşabiliyor.

Twitter, bu durumun önüne geçmek ve dezenformasyonu ortadan kaldırmak için en büyük uluslararası haber sağlayıcılarından Reuters ve Associated Press ile işbirliği yapacağını duyurdu. Twitter Safety hesabında “AP ve Reuters ile yaptığımız yeni işbirliğini heyecanla duyuruyoruz. Twitter'da konuşmalar hızlı ilerliyor ve bizim de güvenilirliği aynı hızla sağlamamız gerekiyor.” tweet'i ve blog yazısıyla bu işbirliği hakkındaki detayları paylaştı.

Paul won Jeong

Fotoğraf: Paul won Jeong

Sosyal medya şirketleri sahte haber, yanıltıcı ve yanlış bilgilerin önlenmesi ve kaldırılması, güvenlik açıkları gibi konularda eleştirilmeye devam ediyor. Bu yılın başlarında Twitter da bu baskı ve eleştirilere kayıtsız kalmayarak Birdwatch adlı bir program başlatmış ve kullanıcılarından yanıltıcı tweet’leri belirlemelerine ve gerçekleri kontrol etmelerine yardımcı olmalarını istemişti.

Bu anlaşma aracılığıyla Twitter'ın küratör ekibi, Twitter'da gerçekleşen konuşmalara güvenilir bağlam ekleme kapasitesini artıracak. Haber ajansları, Twitter'ın yüksek miktarda tweet oluşturan olaylar hakkında daha fazla bağlam ve arka plan bilgisi vermesine yardımcı olacak.

Başlangıçta, işbirlikleri Twitter’daki İngilizce içeriğe odaklanacak, ancak şirket, daha fazla dili ve saat dilimini desteklemek için çalışmaların zamanla büyüyeceğini öngörüyor.

 

 

ETİKETLER: TWİTTER