EN VOGUE
EN VOGUE

10 Mart 2022

Dijital Dünyadan Haftanın Gelişmeleri

YAZI: BAHAR ERGEL

22-03/09/253cb46f-e236-4164-9c0a-dfa8166db10b.jpeg
Fotoğraf: Vanessa Jackman

Her gün yeni gelişmelere gözümüzü açtığımız dijital evrende dönüşüme uyum sağlamak gittikçe daha önemli hale geliyor. Dijital gündemi takip ederken okuyup araştırdıklarımızı derledik.

Serinin ilk yazısında geçtiğimiz haftalarda yaşananlara da değineceğimizi belirtelim ve detaylara geçelim. 

 

Twitter’dan Podcast Girişimi

Henüz resmi bir açıklama olmasa da Clubhouse’un sesli sohbet odaları modelini Space adıyla bünyesine katmasının ardından, bu konuşmaların kalıcı olmasına dair çalışmalarını sürdürüyor gibi görünüyor Twitter. Geçtiğimiz hafta podcast’e dair menüde görünen ikon tahminlerin yolunu açarken gelişmeleri merakla bekliyoruz. 

 

Instagram’a Altyazı Desteği

Videolara otomatik altyazı ekleyeceğini duyuran Instagram, aralarında Türkçe’nin de bulunduğu 17 dil için süreci başlattı. Kullanıcılar tarafından geliştirmenin bir süredir talep edildiğini belirten Instagram başkanı Adam Mosseri, yeni özelliğin işitme engelli bireyler için de kolaylık sunacağını belirtiyor. 

 

TikTok’ta Videoların Süreleri Uzuyor

Video içerik mecrası olarak etki çerçevesini genişleten TikTok şimdi de 3 dakikaya uzayan video süresini 10 dakikaya artırmaya hazırlanıyor. Detayları buradaki haberimizden okuyabilirsiniz. 

 

Avatarlar Dönemi

Instagram’ın avatar seçeneklerinin ardından benzer bir hamlenin TikTok’tan da geleceği konuşuluyor. Sosyal medya analisti Matt Navarra tarafından fark edilen potansiyel özellik hakkında ise net bir açıklama bulunmazken TikTok sözcüsü TechCrunch'a, “Topluluğumuza değer katmanın ve TikTok deneyimini zenginleştirmenin yeni yollarını her zaman düşünüyoruz.” açıklamasını yaptı. 

 

Instagram Reels’de Daha Uzun Videolar

Geçtiğimiz haftaların önemli gelişmelerinden biri de Instagram’ın Reels sürelerini uzatmasıydı. Video içeriklere verilen değerin arttığının göstergesi olarak yayıncıların oyun alanını genişleten platformlar bu alandaki geliştirmelerini sürdürecek gibi görünüyor. 

 

Hataları Düzeltmek Mümkün Olacak

Instagram, hataları geri almak ya da düzenlemek için geri alma seçeneğini sunacağını açıkladı. Hikayeleri silmeden düzenlemek artık mümkün olacak. 

 

Makale Okumanın Yeni Platformu

Twitter, daha uzun içeriklerin yayınlamasına olanak tanıyacak Twitter Makaleleri özelliği ile mikro blog olma yolunda ilerliyor. Bu geliştirmenin bir gelir modeline dönüşmesi de ihtimaller dahilinde. 

 

YouTube’dan Yenilik Hamleleri

Canlı alışveriş özelliği dünyada uzun zamandır konuşulan alternatif bir satış kanalıydı. YouTube da bu yılki stratejilerinde, alışveriş özelliğini devreye sokacağını açıkladı. Shorts, Live gibi alternatif video formatlarını da kullanıcıya sunan YouTube sadece streaming platformu olmanın ötesine geçecek gibi görünüyor. Bu da platformun bir satış ve gelir elde etme modeli olarak konumlanmasının önünü açıyor elbette. Gelir modeli olarak içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıtacağı da haberler arasında. Instagram’ın Reels üreticilerine 1 milyar dolar dağıtacağını duyurmasının ardından YouTube’un bu hamleyi görüp artırdığını söyleyebiliriz.

Bu sırada geçtiğimiz günlerde Instagram hikayelerine beğenme özelliği geldiğini ve Facebook Reels’in aktif olduğunu görmüş olduğunuzu tahmin ediyoruz.

ETİKETLER: DİJİTAL , İNSTAGRAM , TWİTTER , TİKTOK , YOUTUBE