23 Ekim 2020

Stresten Uzak: Dinginlik Yürüyüşü

YAZI: EKİN KURBETÇİ

linda-tol-walk-style-instagram

Fotoğraf: @lindatol

Hayatınızdaki, çevrenizdeki küçük detayların ne kadar farkına varıyorsunuz? Günlük rutinin koşturmacasında karşınıza çıkan güzellikleri ne kadar takdir ediyorsunuz? İşte 'Dinginlik Yürüyüşü' her şeyden uzaklaşıp zihninizi dinlendirmeniz ve etrafta olup biten belki sıradan, belki mucizevi düzeni özümsemenizi sağlıyor.

Emotion dergisinde yayınlanan Eylül, 2020 tarihli bir çalışmaya göre haftada sadece 15 dakikalık dinginlik yürüyüşüne çıkan ve bu süreyi normalde bakmadıkları, dikkat etmedikleri detaylara odaklanmak için kullanan kişiler daha huzurlu, motive ve stresten uzak hissediyor. Yani dinginlik yürüyüşlerini, bir diğer adıyla 'Awe-Walks'u vücudu değil zihni, ruhu çalıştıran bir aktivite gibi düşünebilirsiniz. 15 dakikalık bu süre yürürken meditasyon yapmak gibi. Haftalık gündeminize ekleyeceğiniz, kendinize ve dışarıya odaklanmaya ayıracağınız bu rutin için ipuçlarını bir araya getirdik.

1- Telefondan uzak durun.

Bu yürüyüşlerde sadece siz ve çevreniz var. Bu yüzden telefondan uzak durmak önemli. Fotoğraf bile çekmeyin, güzel anlar aklınızda kalsın. Yürüyüşünüze fon müziği istiyorsanız dikkat dağıtmayacak, sizi odaklı ve zinde tutacak parçalar seçebilirsiniz.

2- Her şeye dikkat edin.

Yeni bir obje, tatlı tesadüfler, sokaklar, insanlar, hatta kaldırım taşları... Yürüyüşlerde odağınız hayatın ritmi üzerine olmalı.

3- Yeni yerler keşfedin.

Bu yürüyüşlerde her zaman kullandığınız yolu seçmeyin, ara sokaklara farklı semtlere gidin. Rutininizi bozun ve hem kendinizi hem de farklı yerleri keşfe çıkın. Merak edin ve heyecanlanın. Bu yürüyüşlerde attığınız her yeni adımla dünyanızın bir tık daha büyüyeceğini düşünün.

15 dakika, bir çift yürüyüş ayakkabısı ve sizden oluşan bu ritüel duvarlardan kurtulmak isteyen bünyeniz için yeni bir motivasyon kaynağı. Çok basit, ama oldukça etkili 'Dinginlik Yürüyüşleri' için vakit kaybetmeyin.

 

ETİKETLER: YÜRÜYÜŞ , STRES , SAĞLIK