22 Eylül 2018

Kolesterolünüzü Düşürmenin 5 Yolu

YAZI: DİLARA KOÇAK

dilara koçak

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Kolesterol kelimesine artık neredeyse herkes aşina. Aslında korkulanın aksine kolesterol kötü bir şey değil ve vücudumuzda mutlaka olması gereken bir madde. Ama her şeyde olduğu gibi kolesterolde de hem eksikliği hem de fazlalığı bazı sağlık sorunlarına yol açabiliyor. Yüksek seviyelerde "kötü" LDL kolesterole sahip olmak, kan damarınızda kolesterol birikmesine yol açabilir ve bu da kalp hastalığı riskini artırabilir.

Bazı yaşam tarzı ve diyet değişiklikleri LDL seviyelerini azaltabilir ve HDL yani iyi kolesterol seviyelerinizin de artmasına yardımcı olabilir.

1. Lif tüketiminizi artırın

Araştırmalar daha fazla lif tüketmenin LDL kolesterol seviyelerini azaltmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir. Özellikle çözünen lif tüketiminin bu konuda çok daha faydalı olduğunu söyleyebiliriz. Meyveler, baklagiller, yulaf çözünen lif içeren besinlerdir.

2. Fiziksel aktiviteyi arttırın

 Fiziksel olarak daha aktif olmak kolesterol seviyelerini düşürmenin en eğlenceli yoludur. Yapılan çalışmalar yüksek yoğunluklu aerobik egzersiz LDL'yi azaltma da etkili olabileceğini söylüyor. Ayrıca egzersizin iyi kolesterolü artırmaya yardımcı olduğunu da söyleyebiliriz.

3. İdeal kilonuza ulaşın ve onu koruyun

Eğer fazla kiloluysanız, kilo kaybı kolesterol seviyelerinizin dengelemesine yardımcı olur. Kilo kaybı LDL kolesterolü azaltırken HDL yani iyi kolesterolün de artmasına yardımcı olur.

4. Omega-3 alımınızı artırın

Omega-3 açısından zengin besinleri tüketmek kan yağlarının dengelenmesine yardımcı olur ve kalp sağlığı açısından da koruyucudur. Haftada en az 2 kez balık tüketmek veya balık yağı gibi omega-3 takviyeleri almak LDL'yi düşürmeye ve HDL seviyelerini yükseltmeye yardımcıdır.

5. Daha fazla sebze ve meyve tüketin

Araştırmalar daha fazla meyve ve sebze tüketen kişilerin LDL kolesterol seviyelerini düşürdüğünü ve daha az yiyenlere göre kalp hastalığına yakalanma olasılığının daha düşük olduğunu göstermektedir. Her gün en az 5 porsiyon taze sebze ve meyve tüketmeye özen gösterin 

Yukarıdaki öneriler kolesterol seviyelerinde azalmaya yardımcı olabilir. Ama unutmayın ki sisteminizdeki kolesterolün sadece %25'i diyet kaynaklarından gelmektedir. Gerisi karaciğeriniz tarafından üretilir. Eğer uzun süredir kronik olarak yüksek kolesterol problemi yaşıyorsanız bir hekime danışmanız önemli.

ETİKETLER: DİLARA KOÇAK , SAĞLIKLI BESLENME , SAĞLIKLI YAŞAM