10 Haziran 2017

Haziran Ayında Hangi Sebze ve Meyveleri Tüketmeli?

YAZI: DİLARA KOÇAK

Yaz mevsiminin ilk ayına geldik, sebzeler ve meyvelerde yaza uyum sağlamaya başladılar. Tezgahlarda hem sebze hem de meyve çeşitleri arttı, rengarenk tezgahlar görmek beni hep mutlu eder. Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketmek ve çeşitli beslenmek bir çok hastalığa karşı koruyucu ve bağışıklık sistemini de destekleyici.

Bende seçimlerinizde yardımcı olabilmek için önce sizlerle haziran ayında güvenle tüketebileceğiniz sebze ve meyveleri sonrada haziran ayının benim için favori sebze ve meyvesinin faydalarını paylaşacağım. 

Haziran ayı sebzeleri:

Enginar, taze fasulye, bezelye, bakla, barbunya, kabak, patlıcan, salatalık yeşil biber, dolmalık biber, domates, semizotu, rezene, marul, taze soğan, taze sarımsak, dereotu, fesleğen, biberiye, nane, maydanoz, tere.

Haziran ayı meyveleri: 

Kayısı, erik, çilek, kiraz, şeftali, dut, vişne, mürdüm eriği, yeni dünya

ıspanak

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Ispanak

Ispanak bir çok besin öğesi içeren koyu yeşil yapraklı sebzelerden biridir. İçerdiği faydalı bileşenler osteoporosis ve kanser başta olmak üzere birçok hastalığa karşı koruyucudur. Göz sağlığını korumaya ve geliştirmeye yardımcı olan, aynı zamanda ilerleyen yaşlarda maküler dejenerasyona karşı koruyucu etki gösteren luteinden zengindir. Folik asit ve A vitamininin iyi kaynağıdır, ayrıca C, K vitaminleri, potasyum, kalsiyum içeren ıspanak, karaciğer ve mide kanserlerine karşı koruyucudur. Menopoz döneminde kemik sağlığının korunması için önemlidir ve yine özellikle bu dönemde görülen ödem sorunlarının da hafifletilmesinde yardımcıdır. Kan dolaşımını varis oluşumunu azaltır.

Nasıl tüketelim?

Ispanağın soğan ve sarımsakla yemeğini yapabilirsiniz. Üzerine yumurta ekleyerek protein içeriğini artırabilirsiniz. , Çiğ halde salatalarınıza ekleyerek vitamin ve minerallerinden faydalanabilirsiniz, sevdiğiniz makarna soslarının içine ıspanak ekleyebilirsiniz. Smoothilerinizin içinde de ıspanakla hem renk hem de vitamin ve mineral kazandırabilirsiniz.

ıspanak

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Kiraz

Kiraz benim de yaz aylarında tüketmeyi en sevdiğim meyvelerden birisi. Karaciğer dostu olan kiraz, yüksek alkol tüketimi, fazla ilaç tüketimi ve zehirlenmeler sonucu zorlanan karaciğerin yükünü hafifleterek yenilenmesine yardımcı olur. Yaz ayları için ihtiyacımız olan potasyum, C ve A vitamini bulunur.

Ayrıca bağırsaklar içinde faydalıdır, bağırsakların da temizlenmesine ve kabızlık sorununun giderilmesine yardımcı olur. Kirazdaki flavonoidler gut ve romatoid artrit gibi eklemlerle ilgili hastalığı olan bireylerde rahatsızlıklarının şiddetini hafifletmeye yardımcı olur. Kirazda da önemli miktarda bulunan melatonin hormonunun, yaşlanmaya bağlı hafıza kayıplarını önleyebildiği ve azaltabildiği bildiriliyor. Kiraz sapı vücutta diüretik etki gösterir. Kiraz saplarını kaynatarak yapacağınız bir karışım vücudun temizlenmesine temizlenmesine, böbreklerin çalışmasına ve özellikle mensturasyon (regl) döneminde oluşan ödem şikayetlerinin azalmasına yardımcı olabiliyor

Nasıl tüketelim?

Ara öğün olarak 12 -15 adet KİRAZ = 1 Porsiyon meyve yerine tüketilebilir. Ama sizde benim gibi ara öğünde kiraza doyamayanlardansanız, herhangi bir ara öğün yerine ; yarım kg kiraz, 50 gr lor peyniri, 25 gr tuzsuz kraker yiyebilirsiniz.

 

ETİKETLER: DİLARA KOÇAK , SAĞLIK , MEVSİM SEBZELERİ , MEYVE