Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Z Kuşağı, dijital bir rota çizerek bilinçli olarak alışveriş yapıyor
1997 ile 2012 yılları arasında doğan Z kuşağı, alışverişe yön veriyor. Her ne kadar dijitalliği birlikte tatmış olsalar da Y kuşağından farklılıkları var. Z kuşağı, akıllı telefonlar ve teknoloji dünyasında büyüdü. İhtiyaç duydukları her şey için çevrimiçi alışveriş yaptı. Yüksek hızlı internetten önce hiçbir şey bilmedikleri için onlar gerçek dijital yerliler ve aynı zamanda dünyanın gördüğü en etnik çeşitliliğe sahip nesiller.
Perakende ortamında sürdürülebilirliğe derinden önem veriyorlar ve aşırı tüketim ile küresel ısınma arasındaki bağı anlıyorlar. Sonuçta iklim değişikliği bu nesli kendisinden önceki nesillere göre çok daha fazla etkileyecek. Ancak yeni araştırmalarda, kıyafetlerinin sürdürülebilir olmasını istemelerine rağmen düzenli olarak hızlı moda satın aldıkları ifade ediliyor. Sürdürülebilir moda ürünü satın almalarının önündeki en büyük engelin ise fiyat olduğu belirtiliyor.
Son derece çevrimiçi olan Z Kuşağı oldukça bilgili; araştırmalarının çoğunu internet üzerinden gerçekleştiriyor. Gece gündüz her yerden alışveriş yapabilmenin rahatlığını, istediklerini ararken birden fazla mağazayı karşılaştırabilmenin kolaylığını, yorumları ve derecelendirmeleri okumanın verdiği güveni seviyorlar.
Sosyal medya platformlarını günde birden çok kez kullanıyorlar. Alışveriş konusunda ilham almak için de sosyal medyaya göz atıyorlar. Z Kuşağı, istediklerini bulmak için kullandığı araç konusunda herhangi bir tercih yapmadan, o anda kendilerine en uygun olan yerden alışveriş yapan, gerçek anlamda çok kanallı bir nesil. Alışveriş yaparken tek bir platforma veya yönteme bağlı kalmıyorlar. Çok kanallı alışverişi benimsediler. Ürün araştırmalarına Instagram’dan başlayabilir, Youtube’da video izleyebilir, farklı e-ticaret sitelerinde fiyat araştırması yapıp ardından bir mobil ödeme uygulaması ile beğendikleri ürünü satın alabilirler.
Z kuşağı satın alma işlemi yapmadan önce en az birkaç gün bekliyor ve araştırmaya Y kuşağına oranla daha fazla zaman ayırıyor. İş gücüne yeni katılmalarından dolayı çok sık satın alma işlemi yapmıyorlar. Aynı zamanda Z Kuşağı, makul fiyatlara olan arzuyu, hem moda hem de güzellik açısından geçerli olan yüksek kaliteli ürünlere olan ilgiyle dengelemeye çalışıyor. Şimdi al sonra öde uygulamaları onlar için vazgeçilmez.
Z kuşağının neredeyse tamamı sosyal medyadaki influencer’ları takip ediyor ve bu satın alma kararları üzerinde fazla etkiye sahip. Bu nesil, yeni ürünleri influencer’lar ve arkadaşları tarafından paylaşılan içerikler aracılığıyla keşfediyor.