Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Instagram’daki @modatutkusu hesabıyla tanıdığımız Yasemin Öğün’den 14 yıllık sektör deneyimini, tutkusunu ve yeteneğini harmanlayarak kurduğu markası Muse for All’u dinledik.
“Moda, benim için gerçek bir tutku” diyor Muse for All’un ve Instagram’daki @modatutkusu isimli sayfanın kurucusu Yasemin Öğün: “Biraz klişe gelecek ama yaptığım iş benim çocukluk hayalimdi. Babam için kurumsal bir firmada çalışmam daha doğruydu, ben de öyle yaptım. 28 yaşıma geldiğimde dedim ki ‘Hiçbir şey için geç değil, hatta tam zamanı!’” İlk adım olarak iki yıllık bir moda eğitimi alan Öğün, ardından ilham panosu olarak gördüğü Instagram hesabını açmış, yıllar sonra da markası Muse for All’u kurmuş.
“Yaklaşık 14 senedir bu sektördeyim. Bu kadar sene sonra artık her şeyiyle sadece benim stilimi yansıtan bir marka kurmak istedim” diye anlatmaya devam ediyor. Muse for All, tıpkı Öğün gibi konforu, şıklığı ve zamansız olanı tek parçada eforsuz bir şekilde arayan kadınlara hitap ediyor; ilhamı da onlardan alıyor. Tasarım sürecini; “Yaşadığım ve gezdiğim her ülkede sokakta olmaktan keyif alırım. Gördüğüm yeni şehirleri, oradaki tanımadığım kadınları gözlemlerim. ‘Bu kadın ne ister? Nereye tatile gider? Ne yer, ne içer?’ sorularının cevaplarını düşünür, kafamda bir hikaye yaratır, bu hikayeyi tasarıma yansıtırım” sözleriyle anlatan Öğün’ün amacı tasarımlarını giyen kadınların güçlü hissetmelerini sağlamak.
Sıkı çalışma, bol gözlem, ilham ve yeteneğin harmanından doğan Muse for All bir hazır giyim markası; ancak hedefi zamana her anlamda meydan okuyan parçalar yaratmak. Uzun ömürlü kumaşlardan klasikleşen parçalar tasarlayan marka, bu sezon sürdürülebilirlik anlamında bir adım daha atıyor. Girişimlerini; “Geçmiş sezondan kalan jean’leri değerlendirmek adına terlik ve sandaletler üreteceğiz. Böylece hem sürdürülebilir hem de geri gelen 2000’ler rüzgarına uygun bir koleksiyon yaratacağız” sözleriyle özetleyen Öğün ekliyor: “Hayat dengede oldukça güzel ve biz bu dengeyi tasarımlara da yansıtıyoruz.”
Öğün’ün, dolayısıyla da Muse for All’un başarısının ardında gözlem yeteneği ve moda tutkusundan çok daha fazlası var. Yeteneğinin farkında olmasına rağmen sektöre adım atmak için senelerce tereddüt etmesinin sebebi de moda sektöründe kendini kanıtlamanın sadece yetenekle mümkün olmayacağını bilmesiymiş. “Herkes hayal kurabilir, herkesin yeteneği olabilir; önemli olan bu ikisini çok çalışmayla birleştirmek” diyor, bugün geldiği noktada elde ettiklerinin kendisi için şaşırtıcı olmadığını da ekliyor. Markanın sıradaki hedefiyse dünyanın dört bir yanına ulaşmak; zira Muse for All kadınları her yerde.