Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
The Row bugün Paris Moda Haftası kapsamında 2024-25 Sonbahar/Kış koleksiyonunu sergiledi, ancak bundan haberiniz olmadığı için kendinizi suçlamayın. Çünkü "sessiz lüks" hareketinin uzun süredir öncüsü olan marka, konukların defilede fotoğraf ya da video çekmemesini talep etti. İşte soru burada yatıyor: Eğer The Row defilesine gittiyseniz ve video çekmediyseniz... Gittiniz mi ki?
The New York Times'ın moda direktörü ve moda eleştirmeni Vanessa Friedman, markanın katılımcılardan ricasını X'te paylaştı: "The Row, 28 Şubat Çarşamba günü saat 12:00'de 2024-25 Sonbahar/Kış defilesinde sizleri ağırlamayı heyecanla bekliyor. Defile sırasında herhangi bir fotoğraf çekmekten veya içerik paylaşmaktan kaçınmanızı rica ediyoruz." Tabi ki bu mesaj hem markanın müdavimlerini hem de konukları oldukça üzdü. Friedman "Oh. Tamam," diye ekledi.
Kimse tüm defile boyunca telefonuna yapışıp kalan kişi olmak istemez, ancak defile esnasında anlık paylaşımlar yapmanın da sektöre birçok faydası bulunuyor. Bu içerikler satın almacıların ve editörlerin gelecek sezonda hangi parçalara yöneleceğine dair ipuçları verirken defile sırasında çekilen videolar kıyafetlerin hareket esnasında nasıl göründüklerini de gözler önüne seriyor. Defile fotoğraflarına yaşam katıyor. (Marka, katılımcılara defile notlarını yazmaları için not defterleri ve kalemler vererek bu şikâyetin önüne geçti). Ancak dürüst olalım, insanların fotoğraf ve video çekmesinin bir başka nedeni de nüfuz sahibi olmaktır. Herhangi bir defilede, özellikle de The Row gibi ses getiren bir defileye gidebilmek, her moda fanatiğinin hayatında heyecan verici bir andır. Eğer sizin de bir yeriniz varsa, bunu herkesin bilmesini istemez miydiniz?
Eski bir atasözünün dediği gibi “Para bağırır ve zenginlik fısıldar” ve 550 dolara beyaz tişört satan bir marka olarak bilinen The Row'dan kesinlikle hiçbir zaman çığlık duyamazsınız. Her ne kadar bugüne kadar sınırlı sayıda kişi bu tasarımları satın alma şansına sahip olsa da marka artık sadece kıyafetleri kimin alabileceğine değil, kimin görebileceğine de bir sınır koymayı başardı. (Tabi ki podyum fotoğrafları çıkana kadar, ancak bunların da son derece gecikmeli yayılması bekleniyor).
Elbette, parası olan herkes The Row imzalı Margaux çanta satın alabilir. Ancak defileye davet edilmek yepyeni bir ayrıcalık seviyesinin kapılarını açıyor. Bu deneyimi daha da kısıtlayıcı hale getirerek, nihai gizli zenginlik deneyimini yaratmayı başardılar. Mesaj açık: The Row defilesine gidiyorsanız, herkese söyleyerek onaylanma arayışına girmemelisiniz. Orada olduğunuzu bilmek yeterli olacaktır.