Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Moda dünyasında fırtınalı bir başlangıç.
Moda teknoloji şirketi ve premium alışveriş aplikasyonu Lyst, moda dünyasının en popüler markalarını ve ürünlerini açıkladı. Her yıl 200 milyondan fazla kişi tarafından kullanılan alışveriş uygulaması Lyst’in kullanıcıları üzerinden oluşturduğu ve sosyal medyadaki istatistiklerin ortak The Lyst Index Q1 2025 raporuna göre öne çıkan markalar ve ürünler belli oldu.
2025 yılında moda endüstrisi adeta büyük bir değişim geçirdi. Yılın ilk çeyreğinde tam sekiz lüks modaevi yaratıcı yönetmen değişikliğine gitti. Bu modaevlerinden dördü Lyst Index’in “En Popüler Markalar” listesinde yer alıyor. Matthieu Blazy'nin Chanel'in yeni kreatif direktörü olarak atanması, beklenen ve şaşırtıcı olan bir dizi değişikliği ve yeni ilan duyurusunu tetikledi. Gucci’de Sabato de Sarno’nun iki yılın ardından görevinden ayrılmasıyla birlikte koltuğa Demna geçti; Demna’nın ayrılığı sonrası Balenciaga’nın yeni kreatif direktörü ise henüz açıklanmadı.Louise Trotter, Kering bünyesindeki markalar arasında tek kadın kreatif direktör olarak Bottega Veneta’nın başına geçti. Glenn Martens Maison Margiela’ya geçerken, Celine’de Michael Rider göreve başladı. Jil Sander’ın yeni kreatif direktörü ise Simone Bellotti oldu.
Loewe cephesinde ise büyük bir ayrılık yaşandı. Uzun süredir markayla özdeşleşmiş Jonathan Anderson’ın ayrılığı sonunda doğrulandı ve yerini Proenza Schouler kurucuları Jack McCollough ve Lazaro Hernandez aldı. Bu gelişme, sosyal medyada büyük yankı uyandırdı ve markanın arama hacmi yüzde 38 oranında arttı. Loewe, Miu Miu’yu geçerek Lyst Index’in zirvesine yeniden yerleşti. Kullanıcılar, Anderson’ın son Loewe koleksiyonuna büyük ilgi gösterirken, Anderson’ın Dior Homme’un başına geçeceği duyuruldu. Bu gelişme, #OldLoewe döneminin başlangıcı olarak yorumlanıyor.
Fotoğraf: @lyst
Chloé, Lyst Index’in en popüler ilk 10 markası arasına tarihinde ilk kez girerek 9 basamak birden yükseldi. Kreatif direktör Chemena Kamali’nin göreve dönüşünün ardından markanın bohem estetiğe dönüş yapması büyük yankı uyandırdı. Mini Ruffled Dress, ürün listesinde 10. sırada yer aldı.
Fotoğraf: @lyst
Bu çeyrekte en dikkat çeken yükselişlerden biri ise COS’tan geldi.Nisan ayındaki defilesi ve viral hale gelen barrel-leg pantolonları sayesinde marka 11 basamak yükselerek ilk 10’a girdi. Bu ürün aynı zamanda ilk çeyreğin en popüler 6. ürünü oldu.
Loewe ve Post Archive Faction işbirlikleriyle sınırlarını genişleten On markası, bu çeyrekte Lyst Index’e ilk kez giriş yaptı. Zendaya, Roger Federer ve FKA Twigs gibi isimlerin desteklediği marka, aktif giyimin ötesine geçerek arama hacmini yüzde 50 artırdı.
Adidas, Samba’nın başarısını takiben bu çeyrekte arşivden çıkan Taekwondo modeliyle büyük ilgi gördü ve en popüler 2. ürün oldu. Puma da Speedcat modelini babet şeklinde yeniden yorumlayarak Speedcat Ballet ile dikkat çekti. “Ballet sneaker” aramaları yüzde 1300 artış gösterdi. Paraboot’un 80 yıllık Michael modeli ise yüzde 226’lık artışla listede öne çıktı.
Şubat ayında, Kendrick Lamar’ın Super Bowl’da giydiği Celine kot pantolon, bir moda akımının fitilini ateşledi. Bu görünüm, geniş paçalı kot aramalarında yüzde 412’lik bir artışa yol açtı. Bu etkileyici moda anının ardından Lamar, Chanel’in marka elçisi olarak duyuruldu.
Fotoğraf: The Lyst Index Q1 2025
Fotoğraf: @lyst
Ölü stok ürünleri yeniden biçimlendirerek moda gündemine oturan Lantink, Jean Paul Gaultier’in daimi kreatif direktörü olarak atandı. Markanın Padded Shorts ürünü ile birlikte arama hacmi yüzde 69 arttı.
Julien Klausner’in ilk koleksiyonu büyük övgü aldı. Marka yüzde 11 yükseliş yaşadı. Süet sneaker trendi yeniden yükselişe geçti.
Beyoncé işbirliğiyle arşiv modellerini yeniden canlandıran Levi’s, yüzde 35’lik bir yükseliş yaşadı. Cinch Baggy Jeans bu çeyreğin öne çıkan ürünlerinden biri oldu.