Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Geçtiğimiz yılların en büyük trendlerinden sessiz lüks’ün tahtı tam karşıtının yükselişiyle sallanıyor; logosuz giysiler ve sade aksesuarlar yerini ihtişamlı versiyonlarına bırakıyor.
Hepimiz biliyoruz ki moda trendleri döngüseldir. Dönemin stiline ve yaşam tarzına uydurularak yeniden yorumlanan trendler belirli periyodlarla yenilenerek geri gelir. Özellikle sosyal medya ve hızlı modanın etkisiyle trendlerin döngüsü daha da hızlanıyor. Geçtiğimiz sene sessiz lüks (quite luxury) akımıyla pejmürde bulduğumuz bazı görünümler ve detaylar bunlara dahil. “Asla giymem” dediğimiz kargo pantolonları ve balon etekleri bugün bütün büyük mağazalarda ve influencer’ların üzerinde gördükten sonra fikrimizi değiştirdik.
Hayatımıza yaklaşık iki yıl önce giren ve Succession dizisi ile ünlenen sessiz lüks trendi geçtiğimiz yılları domine eden moda akımlarının başında geliyor. Gwyneth Paltrow’un davasında tercih ettiği kombinler, Sofia Richie’nin özel tasarım Chanel gelinliği ve The Row markası ile özdeşleşen bu trend, zamansızlık, kalite ve sadelik özellikleri bakımından aslında yapısı gereği daha sürdürülebilir bir trend olsa da, o da diğerleri gibi yerini bir sonrakine bırakmaya mahkum. Sosyal medya ve Google gibi platformlardan aldığı verilerin analizini paylaşan Madé Lapuerta’nın DataButMakeItFashion adlı hesabı, sessiz lüks trendinin geçtiğimiz aralık ayında yüzde 25’lik bir düşüş gösterdiğini belirtiyor. Aslında yeni sahneye çıkmış gibi görünse de sesli lüks trendinin (loud luxury) adımlarını geçtiğimiz sene başında popüler olan mob wife estetiğiyle duymuştuk. Gösterişli kürk kabanlar, kabarık dalgalı saçlar, kırmızı ruj, koyu göz makyajı ve kocaman güneş gözlükleri mob wife’ın en güçlü parçaları oldu. Geçtiğimiz yıl leopar deseninin hızlı ve güçlü yükselişi de trendin hayatımıza girişinin sinyalini veriyordu.
Balmain 2025 İlkbahar/Yaz. Fotoğraf: Style du Monde
Biri sadeliği diğeri gösterişi ön plana koyan bu iki trendin hem stil hem de yapı olarak birçok farkı var. Az önce bahsettiğimiz gibi sessiz lükskolayca kombinlenebilir, sade ve zamansız tasarımlara odaklanırken sesli lüks cesur renk ve desenlere öncelik veriyor. Logolar sessiz lükste belli belirsiz kullanılırken diğerinde başrolü oynuyor. Bu yeni trendi maksimalizme benzetmek mümkün, ancak adı üstünde daha çok “lüks” parçalardan oluşuyor.
Sesli lükse bir şans vermek istiyorsanız işiniz kolay çünkü birçok marka bu trendi çoktan benimsemiş durumda. Şüphesiz ilk akla gelenlerden biri Dolce & Gabbana. Cüretkar, gösterişli ve cesur tasarımlarıyla Domenico Dolce ve Stefano Gabbana’nın tasarımları pahalı olduğu kadar da yüksek sesli. Leopar deseni, siyah dantel kumaşı, korseleri ve iç giyimi andıran modelleri ile Dolce & Gabbana’nın cesur tasarımlarını fark etmemek mümkün değil. Kim Kardashian’ın markası Skims ile çıkardığı ortak koleksiyonda Dolce & Gabbana Skims’in en güçlü ürünlerini leopar deseniyle yorumluyor. Cesur marka, sesli lüksün yayılmasıyla popülerliğini de artırıyor. Yine LaPuerta’nın analizlerine göre geçtiğimiz aralık Dolce & Gabbana’nın popülaritesinin yüzde 60 arttığı görülüyor.
Loewe 2025 İlkbahar/Yaz. Fotoğraf: Style du Monde
Sessiz lüks trendinin moda dünyasını kasıp kavurduğu günlerde dahi cesur ve gösterişli tasarımlarından ödün vermeyen bir başka marka ise Versace. Düşünün, bu trendi kim altın Medusa logolu bir markadan daha iyi özetleyebilir ki? Versace, 2024-25 Sonbahar/Kış koleksiyonunda son birkaç sezonun en güçlü renklerinden kırmızıyı hem sade haliyle hem de leopar ve kazayağı desenlerine bürüyerek kullanıyor. Markanın altın ve siyah renklerindeki oldukça dikkat çekici desenleri Barocco ve La Greca, bu sezon kadın koleksiyonlarında elbise ve tulumlarda, erkek koleksiyonlarında ise şort ve gömleklerde kullanılıyor. Donatella Versace önderliğinde cesur ve güçlü çizgisini hiç bozmayan Versace, Lapuerta’nın analizine göre aralık ayında internette neredeyse yüzde 40 daha fazla arama elde etmiş.
Sesli lüks trendinin yükselmesinde hiç kuşkusuz Alessandro Michele önderliğindeki Valentino’nun payı da var. Valentino, Pierpaolo Piccioli’nin markanın kreatif direktörlüğü rolünü sonlandırmasının ardından Alessandro Michele’nin kreatif liderliğindeki ilk koleksiyonunu geçtiğimiz eylül ayında sundu. Aynı Gucci’de yaptığı gibi, Valentino’nun kodlarını gözardı etmeden markaya maksimalist bir yorum getiren Michele,sesli lüksün de önünü açmış oldu. Dramatik kollar, kat kat etekler, sık sık kullanılan desenler, kurdeleler, kürkler ve dahasının bulunduğu 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonu, Valentino’yu bu trendin öncülerinden biri yapıyor.
Eğer siz de bu yeni trendi denemeye karar verdiyseniz dikkat etmeniz gereken bir nokta var ki o da aşırıya kaçmamak. Sesli lüks her ne kadar bireylere kişiliklerini giydikleriyle yansıtma fırsatını veren trendlerden olsa da aşırıya kaçmak trendden sapmaya ve pejmürde bir görünüme yol açabiliyor. Bu sebeple logolu gömleğinizi sade bir pantolon veya etekle kombinlemek güvenli bir başlangıç yöntemi olabilir.
Valentino 2025 İlkbahar/Yaz. Fotoğraf: Style du Monde
Eğer bu konuda daha fazla stil ilhamı almak isterseniz Hailey Bieber, Leonie Hanne ve Rihanna’nın kombinlerine göz atabilirsiniz. Hailey Bieber dikkat çekici leopar kabanını sade siyah bir kombinle ve kırmızı adidas spor ayakkabılarla birleştiriyor; Leonie Hanne ise Paris sokaklarında giydiği bordo kürk kaban ve bordo kalp çanta kombinini
Instagram’da paylaşıyor. Moda markalarından ise az önce bahsettiklerimiz dışında Louis Vuitton, Balmain ve Moschino 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonlarında loud luxury trendini işleyenlerden. Louis Vuitton’un farklı desenleri bir arada kullandığı kombinler, sıra sıra taktığı büyük kolyeler, volanlı yakalar ve göz alıcı renkler maksimalizmin nasıl zevkli yorumlanabileceğini gösteriyor. Balmain, kendiyle özdeşleşmiş vatkalarını iyice yükseltiyor, mini elbiseleri iddialı makyajlarla destekliyor ve etek boylarıyla oynuyor. Moschino ise her zamanki eğlenceli tasarımlarını büyük fontlarda yazılmış sloganlarla birleştiriyor. Aynı Louis Vuitton gibi kocaman kolyeler ve farklı desenleri bir arada kullanan Moschino bu sezonsesli lüksüen başarılı uygulayan markalardan biri oluyor.