Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Şapka tasarımlarıyla yüksek modaya niş bir dokunuş katan Ruslan Baginskiy, gelenekten geleceğe uzanan yaratıcılığını zanaat ve bireysellikle destekliyor.
Ukraynalı şapka tasarımcısı Ruslan Baginskiy, moda yolculuğuna stil danışmanı olarak başlamış. Kalbindeki tasarım tutkusunu ve endüstrideki şapka tasarım açığını fark ederek hayallerinin peşinden gitmiş ve yeni bir serüvene yelken açmış. Tasarım anlayışında bireysellik, hikaye yaratmak ve zanaatkarlığı modernlikle harmanlamak ön planda yer alıyor. Bu yüzden şapka tasarım yolculuğunda gelenek ve modernizm kol kola girerek otantik bir ahenk yakalıyor. Kendine özgü renk paleti ve çantaya dönüşebilen şapkaları Baginskiy’nin alametifarikası olurken bireyselleşen RB logosu markanın kimliği konumuna erişiyor. Oldukça niş olan aksesuar dünyasında, var olmanın sırrını özgünlük ile yakalayan Baginskiy ile tasarım vizyonunu ve gelecek ideallerini konuştuk.
Stil danışmanlığından şapka tasarımcısı olmaya uzanan hikayenizi paylaşır mısınız?
Modada stilist olarak çalışmaya başladığımda, görünümleri tamamlamak için sürekli aksesuar arardım ancak konu şapkalara geldiğinde her zaman bir boşluk olduğunu hissederdim. Şapkalar genellikle göz ardı ediliyordu ve bunu değiştirmek için kolları sıvadım. Her şeyin bir deney olarak başladığını ve hızla bir yaşam yolculuğuna dönüştüğünü söyleyebilirim.
Şapkalar sizin için ne ifade diyor? İlham serüveninizi dinlemek isteriz.
Yaptığım iş aslında bir hikaye anlatımı. Gelenek ile modernliği niş bir aksesuarda birleştirmenin bir yolu olduğunu da söyleyebilirim. İşte ilhamım buradan geliyor. Modern zanaata olan tutkumun farkına vardığımda, tasarımlarımın ufku da genişledi. Tasarım çeşitliliği olarak RB mumları ve bir takı koleksiyonu ekledik. Her şey benzer fikirleri ifade etmekle ilgili, sadece farklı biçimlerde, şapkalarla ve diğer tasarımlarla…
İkonik RB logonuz ve marka DNA’nızdan bahseder misiniz?
RB’nin bir sembol, zanaatkarlığın, otantikliğin ve detaylara verilen önemin bir işareti olmasını istiyorum. İster zanaat, ister malzeme, ister kültürel kökler anlamında olsun, DNA’mız bireysellik ve otantiklikle ilgili. Kristallerle yapılmış, nakışlı, metalden bükülmüş ya da deriden işlenmiş her RB sembolü farklı bir karakter ifade eder. Bu özgünlük, nerede bulunduğumuzun ve nereye gittiğimizin hikayesini anlatıyor.
Şapkalar 2024-25 Sonbahar/Kış sezonunda göz önündeki trendlerden biriydi. Bu sezon da çok fazla görüyoruz. Şapkaların iki sezondur yükselişini nelere bağlıyorsunuz?
Şapkalar insanların moda ve kişisel stil ile daha derin bağlantı kurmasına olanak tanıyor. Ayrıca nostaljik bir yanları da var: Şapkalar sayesinde bir yetişkin ya da bir çocuk gibi hissedebilir, kendi gerçekliğinizi zenginleştirmenin bir yolunu bulabilirsiniz. Bazen çok koruyucu bir şey haline gelirler; dünyanın durumunu göz önüne aldığımızda insanların şapkaları neden tercih ettiğini anlayabiliyorum.
Son koleksiyonunuzun detaylarından bahsedebilir misiniz?
Son koleksiyon, geleneksel zanaatkarlığı modern bir bakış açısıyla harmanlıyor. Çok yönlülük fikrine takıntılıyım, bu yüzden favori parçalarımdan biri şapkadan çantaya dönüşen HatBag. Geçen yaz ilk olarak hasır versiyonunu piyasaya sunduk. Şimdi de kış edisyonunu birçok renkte ve altın zincir detayıyla çıkardık. Gerçekten eğlenceli bir parça olduğunu düşünüyorum.
Üretim süreçlerinizin Ukrayna’da devam ettiğini biliyoruz. 2022’den bu yana süregelen zorlu koşullar süreci nasıl etkiledi?
Bu dönemde Ukrayna’da üretim yapabilmek, şartlara hazırlık bile yapamayacağınız türden bir meydan okumaya sebep oldu. Her bir süreci birbirine adapte etmek, daha verimli çalışmak ve ekibimizi desteklemek için yenilikçi yollar bulmak zorunda kaldık. Tüm zorluklara rağmen, Ukrayna’da kalmak, ekibimle birlikte memleketimize duyduğumuz sevgiye dayanıyor. Bu, ekonomiye katkı sağlama, geleneksel zanaatları koruma ve Ukrayna’nın neler yapabileceğini dünyaya gösterme şeklimiz oldu. Kendi örneğimizle pozitif bir mesaj yaymak istiyoruz.
Madonna, Beyoncé, Rihanna ve Bella Hadid… İkonlarla çalışmak ve onlara şapka tasarlamak nasıl bir duygu?
Bu inanılmaz bir onur ve gerçekten sürreal bir his. Tasarımlarımı böylesine ilham verici insanların üzerinde görmek ya da onlar için özel olarak yaratmak gerçekten motive edici. Hepsinin çok güçlü bir vizyonu ve kimlik duygusu, görsel varlığı var. Bu yüzden tasarımlarıma duydukları güven benim için en büyük iltifat.
Şapkalar moda tarihinde statü ve üniforma gücünün sembolü olarak yer alıyordu. Bugün ise hemen her gardıropta kurallardan bağımsız bir aksesuar olarak varlık gösteriyorlar. Şapkanın stil konusunda evrimini nasıl yorumluyorsunuz?
Şapkalar, statüyü temsil etmekten çıkıp kişiliği ifade etmeye doğru bir dönüşüm gerçekleştirdi. Bu dönüşümün modadaki genel değişimle aynı olduğunu söyleyebilirim. Şapkalar da jean pantolon ya da trençkot gibi fonksiyonel parçalar haline geldi. Artık giyinmek için kuralların olmamasına bayılıyorum.
Bir röportajınızda İstanbul’a birçok kez seyahat ettiğinizi okudum. İstanbul sizi nasıl etkiledi?
İstanbul en sevdiğim şehirlerden biri. İnsanları, kültürü ve kedileri çok seviyorum! İstanbul hem antik hem de modern olabilen bir zıtlıklar şehri. Bu anlamda Ukrayna ile ortak birçok özelliği olduğunu düşünüyorum. Örneğin binlerce yıllık zanaatkarlığı ve ileri teknoloji şirketlerini bir arada bulabilirsiniz. Benim markamın ve çalışmalarımın çoğu bununla ilgili; geçmişten gelen gerçek şeyleri korumak ve onları çağdaş moda aracılığıyla geleceğe davet etmek.
TikTok ile her gün yeni bir mikro trendin karşımıza çıktığı günümüzde, zamansız ve trendlerden bağımsız bir marka olarak var olmanın avantajları/dezavantajları nedir?
Trendler, bir tür diyaloğun parçası olmak için varlar, onlarla eğlenmek ama kesinlikle peşlerinden koşmamak gerek. İnsanların neden trendlerden hoşlandığına veya hoşlanmadığına derinlemesine bakmak gibi bir ilişki kurarsanız, trendler de ilham kaynağı olabilir. Ben genel olarak kaliteye, işçiliğe ve özgünlüğe odaklanmayı tercih ediyorum. Bu, gerçekten kalıcı bir topluluk yaratıyor ve biz de onlar için buradayız.
Sosyal medya ile moda dünyasında büyük bir değişim yaşandı. Bu sektörde çalışan biri olarak, sosyal medyanın etkileri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Sosyal medya iyisi ve kötüsüyle artık her şeyimiz oldu. Kitlenizle bağlantı kurmanın, hikayenizi paylaşmanın ve çalışmalarınızı küresel olarak sergilemenin bir yolu. Aynı zamanda hızlı hareket ediyor ve gerçekten talepkar. Sanırım bazen sosyal medyadan önceki dünyayı özlüyoruz ama sosyal medya dünyadaki herkesin birbiriyle bağlantı kurmasına olanak veriyor ve bunun olumlu tarafına odaklanmamız gerek.
Şapkalarınızda renk ve ışıltıyı cömertçe kullanıyorsunuz. Bana göre bu tavır tasarımlarınızı emsallerinden ayırıyor. Bir şapkayı Ruslan Baginskiy yapan detaylar nedir?
Her RB şapkasının ilham verici bir his uyandırdığını düşünmek isterim. Bu, bir süsleme, elle işlenmiş bir detay, beklenmedik bir doku ya da özellik olabilir. Amacım her parçayı özel hissettirmek.
Markanızın gelecek hedefleri ve hayalleriniz nelerdir?
Kendi çizgimizi korumak ve yaratmak, sihirleri gerçekleştirmeye devam etmek… Bu yıl 10. yıldönümümüzü kutlayacağız. Bu nedenle çok sayıda heyecan verici proje bizi bekliyor ve elbette çok çalışmamız gerekiyor.