Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Lüks dünyasına açılan bir kapı olarak düşünülen ve kişisel stilin geliştirilmesine yönelik bir araç olan çanta aksesuarları yükselişte.
Mayıs ortasındaki Avustralya Moda Haftası'nda katılımcılar süslü aksesuarlara ağırlık verdi. Son zamanlarda podyumlarda ve kırmızı halılarda ortaya çıkan bu trend, moda setine ve sokaklara da yansımaya başladı: Carriageworks sanat merkezinin dışında, moda haftası müdavimleri çantalarını göz alıcı renklerdeki aksesuarla süslerken süveter ve blazer ceketlerin üzerine eğlenceli broşlar iliştirdiler.
Avusturya Moda Haftası Fotoğraf: Liz Sunshine
Bu yılın başlarında, küçük aksesuarlar 2024 İlkbahar/Yaz ile 2024-25 Sonbahar/Kış podyumlarında boy gösterdi. Hem Tory Burch hem de Erdem bir dizi broş sergilerken, Coach ve Balenciaga aksesuarlarla süslenen çantalar sundu. Miu Miu, her ikisini de sunan bir marka oldu.
Avusturya Moda Haftası Fotoğraf: Liz Sunshine
Kırmızı halı ise bu akımın ivme kazanmasına yardımcı oldu. Met Gala'da tasarımcı Willy Chavarria ve Saks CEO'su Marc Metrick büyük broşlarla süslenen blazer ceketler giydi; Mike Faist, Loewe'nin trup şeklindeki broşunu tercih ederken Jeff Goldblum'un yakasında da harika bir biblo yelpazesi yer aldı. Bu akım geçtiğimiz hafta Cannes Film Festivali'nde de devam etti. Sienna Miller kırmızı halıda Schiaparelli broş takarken, Margaret Qualley lavanta dalına yontulmuş bir Chanel iğnesi ile büyük boy bir şapkayı renklendirdi. Leïla Bekhti'den Jasmine Trinca'ya bazı oyuncuların tercih ettği broşlar ise politik sorunlara dikkat çekti.
Fotoğraf: Gorunway
Çoğu zaman eğlence amaçlı kullanılan bu detaylar bir duruş sergilemek adına da etkili bir araç olabiliyor. Örneğin New York Moda Haftası'nda davetliler el çantalarına bayrak broşları iliştirdiler. Süslemeler, kimliği moda aracılığıyla iletmenin basit bir yoludur.
Tabii ki her zaman olduğu gibi sosyal medyanın da bunda payı göz ardı edilemez. EDITED analiz uzmanlarından Kayla Marci, podyum koleksiyonlarının etkisinin yanı sıra, Tiktok'erların kişisel stilleriyle duruşlarını ifade etmek ve geliştirmek için “Jane Birkinfy” çanta kullanmaya başlamasının da bu trendi körüklediğini söylüyor. “Jane Birkin bag” şu anda 122,3 milyon gönderiye ulaşmış durumda. Pinterest'te çanta aksesuarları aramaları bir önceki yıla göre yüzde 274; antika broşlar ise yüzde 27 artış gösterdi.
New York meşeli butik Hirshleifers'ın sahibi ve satın almacısı Lori Hirshleifer için (Instagram profil fotoğrafında aksesuarlarla süslü bir Birkin var) kullandığı çantalar küçk aksesuar koleksiyonunu sergilediği bir alan. “Kendimi bildim bileli bir koleksiyonerdim. İğneler, anahtarlıklar, mücevherler... Çanta aksesuarlarının da bunun bir uzantısı olduğunu düşünüyorum” diyor. “Bence bu noktada Miu Miu'ya teşekkür etmeliyiz ama Jane Birkin gibi insanlar aksesuar konusunda her zaman lüks ile ulaşılabilir ürünleri harmanlamışlardır.”
Lüksün yeni başlangıç noktası
Çanta aksesuarları ve diğer küçük aksesuarların birçoğu lüks markaların bir parçası olmanın ilk adımını sunuyor. Sınırlı bir bütçeyle lükse yeni adım atan biri, The Frankie Shop blazer ceketine Loewe broşu takabilir ya da 1.000 doların altındaki çantasını Chloé aksesuarla süsleyebilir. Son zamanlardaki güncel küçük deri aksesuar kategorilerini bile ulaşılamaz hale getirirken (Bir zamanlar 300 küsur dolar olan bir cüzdan şimdi 500 ila 1.000 dolar arasında değişiyor.) bu süslemeler lüksü satın almanın bir yoludur
Markalar da bu fırsatı kaçırmadı. EDITED, ABD ve İngiltere'deki lüks markaların e-ticaret sitelerine eklenen yeni çanta aksesuarlarının sayısında bir önceki yıla göre yüzde 47'lik bir artış kaydetti. Marci, bu yeni modellerin yüzde 32'sinin şu anda stokta bulunmadığını ve tüketici talebinin güçlü bir şekilde devam ettiğini belirtiyor.
Dua Lipa. Fotoğraf: MEGA/GC Images
Perakendeciler ise kâr marjı ile erişim arasında bir seçim yapmak zorunda. Mytheresa, showroom'larında çanta aksesuarları satışında bir artış olduğunu fark etse de düşük fiyatlandırma nedeniyle çok fazla sipariş vermediğini belirtiyor. Mytheresa'nın ticari ve sürdürülebilirlik müdürü Richard Johnson, "Alaïa, Loewe ve Gucci gibi markalardan çanta aksesuarları mağazalarımızda bulunuyor ve son zamanlarda ilginin arttığını görsek de bu bizim için önemli bir öncelik değil," diyor.
Broşların fiyatları daha yüksek olduğundan aksesuar reyondaki siparişlerimizde yüksek önceliğe sahip. Johnson, "Logolu broşlarımız, özellikle de YSL ve Loewe'ninkiler, geçen yılki satışları aşarak son derece iyi bir performans sergiliyor" diyor ve ekliyor: "Çanta aksesuarları bir markanın müşterisi olmak adına ilk adımı atmanıza yardımcı oluyor. Müşteriler büyük bir yatırım yapmadan en sevdikleri markadan bir parça satına alma fırsatına sahip oluyor."
İnternette aksesuarlarla dolu çantalarıyla tanınan içerik yaratıcısı ve yazar Heather Hurst de aynı fikirde. Hurst, aksesuarlar ve broşların daha düşük fiyatlı, daha çok yönlü ve daha çeşitli styling olanağı sunduğunu söylüyor: "'Bir elbise ve 10 farklı giyim' enerjisinin aksesuar versiyonu haline geliyor."
Jane Birkin. Fotoğraf: 2013 Jun Sato
Moda asistanı ve yazar Jalil Johnson, Consider Yourself Cultured adlı Substack bülteninde Miu Miu'nun 2024 İlkbahar/Yaz koleksiyonundan favori parçaları hakkında şunları yazdı: "Bu seçeneklerden hiçbiri ilginizi çekmiyorsa, halhal ya da çanta takısı olarak kullanılabilen sevimli küçük boyunluklar var." Söz konusu seçenekler 1.690 dolarlık bermuda şort veya 925 dolarlık saten bermuda sandalet iken, boyunlukların fiyatı 320 dolar. Podyumda çanta aksesuarı olarak tasarlanan boyunluklar perakendeci Fwrd'de tükendi bile.
Kişisel dokunuş
Aksesuarlar, bireysellik duygusunu geliştirmenin - ya da en azından öyle görünmenin - erişilebilir bir yolunu sunuyor. Tüketiciler, bunu yapmanın giderek zorlaştığı bir dönemde kişisel tarzlarını ortaya çıkarmanın yollarını arıyor. Hurst, "Ortaya çıkan çok sayıda 'core' tr trendi var," diyor: "Kişisel bir dokunuşa sahip olmak güzel."
Fotoğraf: Balenciaga
Ancak lüks markaların bu trende bu kadar hevesle dahil olma konusunda dikkatli olmaları gerekiyor. Hurst'e göre, özen ve kişilikten yoksun parçalar piyasaya çıkaran markalar satış hedefini tutturamıyor. "Kitlesel olarak edinilebilecek bir şey haline geldiğinde, herkes birebir aynısını edindiğinde, işte o zaman trendin asıl amacına aykırı bir durum oluşuyor" diyor.
Hirshleifer da bu düşünceyi destekliyor. "Sizin için biraz duygusal olan bir takıyla başlayın - benim iki tane corgis cinsi köpeğim var, bu yüzden çantalarıma corgi takısı koymayı seviyorum. Kişisel hikayenizle başlayıp bunu geliştirmeniz iyi olur" diyor. "Başlamak için yanlış bir yol yok ve bence çanta takılarının ciddiyetsizliği, onunla gerçekten eğlenebileceğiniz ve ruh halinize göre değiştirip çıkarabileceğiniz anlamına geliyor."
Hurst, bir arkadaşının ona doğum günü hediyesi olarak verdiği bir balık broşuna atıfta bulunuyor: "70'lerden kalma binlerce dolar değerindeki [sanatçı] Jean Cocteau iğnelerini sevdiğimi gördü. Çok benzer bir tane buldu ve birlikte Jean Cocteau hakkında bilgi edindik. Bu, insanların referanslar, sanatçılar ve tasarımcılar hakkında çok erişilebilir, eğlenceli ve çok ciddi olmayan bir eğitim almalarının da bir yolu."