15 Aralık 2020

Billie Eilish’in Radarındaki Marka: Skoot

YAZI: DİLRUBA KARAKÖSE

Sadece günlük hayatında değil, ödül törenlerinde de tarzından ödün vermeyen Billie Eilish, yansıttığı moda anlayışıyla bir nevi ilham kaynağı da oluyor aslında. Zira kalıplaşmış düşüncelere meydan okuyor ve herkes gibi olma zorunluluğu hissetmiyor. Haliyle keşfettiği markalar da benimsediği stili yansıtan türden. Hatta içlerinden bazılarını bizler de yeni yeni keşfediyoruz. Skoot ise bunlardan biri. Animeyi merkezine alan bu marka, 2016’da başlayan yolculuğunu başarıyla son sürat devam ettiriyor.

 

Sokak giyiminin yeni nesil temsilcilerinden olan Skoot, Koh V ve Kore’li sanatçı ve şarkıcı MLMA tarafından Seul’de kurulmuş. Birbirlerini tanıdıktan sonra ikili, ortaya çıkardıkları sanat eserlerini kıyafetlere uygulamaya karar vererek Skoot’un doğuşunu gerçekleştirmişler. Koh V ilhamını anime ve mangadan alırken, MLMA için okuduğu çizgi romanlar ona yol gösteriyor. Markanın DNA’sını logolarına da yansıtan iki tasarımcının vermek istediği mesaj, ürettikleri parçaların cinsiyetsiz olduğu… MLMA, kıyafetlerin kesinlikle bir cinsiyet sınırlamasına sahip olmaması gerektiğini savunuyor.

Billie Eilish, Therefore I am isimli yeni şarkısının klibinde de markaya ait parçaları tercih ederken, sıkı bir Skoot müdavimi olduğunu da gözler önüne seriyor. Eilisih dışında Rico Nasty, BTS, Rosalía ve Blackpink gibi şarkıcı ve gruplar tarafından da kısa sürede kabul gören Skoot’un kurucuları, markanın her zaman sanatla bir bütün içinde olacağını belirtirken, yapılmamış olanı yapmaya da devam etmesi gerektiğini düşünüyor.

ETİKETLER: BİLLİE EİLİSH , SKOOT , MODA