18 Kasım 2020

2020’nin Öne Çıkan 10 Markası

YAZI: DİLRUBA KARAKÖSE

En büyük küresel moda arama platformlarının başında gelen Lyst, 2020 modasıyla ilgili incelemelerini hazırladığı raporla ortaya koyuyor. Özellikle bu yıl dijitalleşmenin ciddi bir önem kazanması, arama sonuçlarını da bir hayli etkiledi. Sokak giyiminin hatırı sayılır bir biçimde tercih edilmesi, çoğu markanın önünü açarken, en çok da yapılan işbirlikleri popülerlik kazandırmış gibi görünüyor. İşte Lyst Year in Fashion 2020’ye göre yılın ön plana çıkan markaları…

Marine Serre

Özellikle Selena Gomez’den Kylie Jenner’a pek çok isim, markanın ay baskısının bulunduğu parçalarıyla sıkça arz-ı endam etti. Marine Serre, farklı renk ve desenlerle oynamaktan hiç çekinmezken, asıl popülerliğini Beyonce’nin Black is King albümüne borçlu.

Telfar

Şu sıralar nereye baksanız Telfar imzalı bir çanta görmeniz çok olası. Zira haftalardır stok dışı ve moda dünyası için “It bag” konumunda. Telfar Clemens’in kurucusu olduğu marka, Ağustos ayından bu yana haftalık bazda yüzde 270 oranında bir artış göstererek ne kadar çok konuşulduğunu kanıtlıyor.

Telfar

1017 ALYX 9SM

Bir kısmımız için yabancı bir marka olabilir. Ancak Nike, Moncler ve Mackintosh ile yaptığı işbirlikleri, 1017 ALYX 9SM’in 2020’nin çıkış yapan markaları arasında yer almasını sağlıyor. Markanın kurucusu ise Matthew Williams. Yani Givenchy’nin yeni kreatif direktörü…

Fear of God

Spor ve klasik giyimi buluşturan Fear of God, Instagram’da da ciddi bir takipçiye sahip. Justin Bieber’ın da favori markalarından biri olarak kısa sürede üne kavuşması kaçınılmaz.

Pyer Moss

Kerby Jean-Raymond tarafından 2013 yılında kurulan Pyer Moss ile ilgili aramalar geçen yıla göre yüzde 220 artmış durumda. 2018 yılında Reebok ile ortaklaşa hazırladığı koleksiyonunu “Reebok by Pyer Moss” ise, yükselişinin önemli bir parçası.

Casablanca

Hayranları arasında Travis Scott ve J Balvin'in de bulunduğu erkek giyim markası, Ağustos ayında kadın koleksiyonlarını da sınırlarına dahil etmeye başladı. Lüks ve günlük giyim arasında bir çizgide ilerleyen Casablanca, kurucusu Charaf Tajer'in Fransız-Fas kökenlerinden izler taşıyor.

Martine Rose

Özgün ve modern çizgisiyle 2020’de yükselişe geçen bir diğer marka ise Martine Rose… 2018’de İngiliz Moda Konseyi Moda Ödülleri’nde Yılın İngiliz Erkek Giyim Tasarımcısı ödülüne de aday gösterilen Martine Rose, en çok da Napapijri markasıyla yaptığı işbirliğiyle tanınıyor.

Brain Dead

Marka farklı alt kültürlerden ilhamı alıyor ve tasarımlarında bir kişiye ya da fikre ait olmadığını vurguluyor. Sokak giyimini kendi dünyasının elementleriyle harmanlayan Brain Dead için yapılan aramalar, yıllar içinde yüzde 120 artmış.

Sunnei

Milan merkezli markanın 2018 yılında Nanushka’nın sahibi tarafından satın alınışı, Sunnei için gidişatı değiştiren en önemli olay. Bu şekilde uluslararası platformda sesini duyurmaya başlayan Sunnei, 2021 İlkbahar/Yaz koleksiyonunda farklı siluetlere imza atarak estetik algısını kanıtlıyor.

Telfar

Chinatown Market

Bir başka sokak giyim markası ise Chinatown Market… Grateful Dead ve Crocs ile bir araya gelerek ortaya çıkardığı işbirliği, markanın aranma oranında da önemli bir rol oynuyor.

ETİKETLER: LYST , LYST YEAR İN FASHİON 2020 , MARİNE SERRE , TELFAR