Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Vetements, iflasın mı eşiğinde? Geçen hafta İnternet'i saran Vetements söylentilerinin doğruluğunu masaya yatırdık.
Vetements 2016 İlkbahar/Yaz koleksiyonundaki DHL logolu tişörtle moda devriminin ilk adımını attı.
Fotoğraf: Indigital.tv
Geçtiğimiz hafta Highsnobiety, Vetements hakkındaki makalesinde post-sovyet modaevinin artık satmadığı yönünde iddialarıyla moda dünyasında yeni bir spekülasyona imza attı. Sosyal medyada kısa sürede gündem konusuna dönüşen idddialara, Vetements’dan cevap gecikmedi. Önce Vetements’un CEO’su Guram Gvasalia haberleri yalanlayarak WWD’ye ''Vetement kreatif ve finansal anlamda hiç olmadığı kadar güçlü’’ açıklamasını yaptı, ardından Demna Gvasalia Vetements’un Instagram hesabı üzerinden iddiaları reddeden ve markanın DNA’sını anlatan bir açıklama metni paylaştı.
Fotoğraf: @vetements_official
Highsnobiety, geçtiğimiz hafta yayınladığı makalesindeki ''Vetements öldü. Satışlar dramatik bir şekilde düştü. Artık outlet’te Vetements’u %60-70 indirimlerle bulmak mümkün. Müşteriler, Demna’nın Balenciaga’nın koleksiyonlarına yöneldi, aynı görünüme daha iyi kalite ve daha iyi bir fiyatla sahip olabiliyorsun.’’ iddialarıyla ortalığı kızıştırdı. Anonim satışçılardan ve Vetements’un bazı çalışanların kaynak gösterdiği açıklamalardaysa şu cümleler dikkat çekti;''En iyi tasarımlar Balenciaga’ya gidiyor. Vetement ikinci planda. 2018 Sonbahar/Kış koleksiyonu o kadar da yaratıcı değildi ve moda alıcıları da bunun farkında.’’
Vetements 2018 Sonbahar/Kış
Fotoğraf: Indigital.tv
Bununla birlikte lüks perakendelerse, Highsnobiety’nin iddialarının asılsız olduğu rakamlarla kanıtladı. Guram Gvasalia, WWD röportajının devamında Vetements’un günden güne daha genişlediğini ve artık mainstream bir kitleye de hitap ettiğini açıkladı. Yine de moda dünyası net kararını vermedi. 2016’da verdiği röportajda kendi tasarımlarını satın alacak kadar çılgın bir moda tutkunu olmadığını, onun yerine tatile gitmeyi tercih edeceğini belirten Demna Gvasalia’nin bu sözleri iki sene sonra kendisine karşı kullanıldı.
Not a judgment. Just something I've noticed a few times. https://t.co/NkX5IKBX74pic.twitter.com/BTxO90Yuaw
— Marc Bain (@marcbain_) 9 Şubat 2018
Vetements ekibi ve lüks perakendelerin açıklamalarına rağmen insanların tatmin olmamasını başka bir nedeni de QZ’nin moda muhabiri Marc Bain’in çarpıcı tweet’i oldu. CEO Gvasalia’nın ‘'Ekonominin en basit ilkesi talebi karşılamaktır. Eğer bir mağazaya gider ve indirimde bir ürün görürseniz, bu üretim fazlası demek oluyor.’’ ifadesini, Vetements’un indirim görselleriyle aynı tweet’te buluşturan Marc Bain, bunun eleştiri olmadığını sadece fark ettiği bir şeyi paylaştığını belirtti. Yine de Bain, ardından attığı tweet ile Gvasalia’nın arz-talep mantığını uç fiyatlarla bağdaşmadığını eleştirdi.
Vetements 2018 İlkbahar/Yaz, Fotoğraf: @Indigital.tv
Zamanın ruhunu yakalamayı başaran Vetements, bu zorlu moda sınavını nasıl verecek? Basın açıklamasındaki ''Moda aldatıcı reklamlar, işe yaramaz dedikodular veya uydurma gazeteciliğin faydacılığıyla alakalı değildir, moda kıyafetlerle ilgilidir. Vetements da öyle.’’ ifadesiyle Demna Gvasalia, tüm bu olanlara karşı moda anlayışını özetledi ve kendinden emin duruşunu ortaya koydu. Modadan devrim yapan Vetements, umuyoruz ki bu olay yüzünden meteorik yükselişiyle aynı ivmede bir düşüş yaşamaz. Tam tersi krizi bir fırsata çevirir ve daha güçlü bir şekilde yoluna devam eder.