Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Gucci, Tom Ford'un markaya olan katkılarını tanıyarak Floransa'daki müzesine yeni Tom Ford sergi salonları ekledi.
Gucci Arşivi'nden, o zamanların Kreatif Direktörü Tom Ford podyumda alkışları kabul ediyor, 1996.
Fotoğraf: Gucci
Seks, erotik duruşlar ve dekolteler... Tom Ford, 1990'larda baştan yarattığı ve 12 yıl önce de terk ettiği markaya geri döndü. Floransa'daki Gucci müzesinde bazı yıllar markanın tarihinden tamamen silinmişti ama şimdi müze, markanın Tom Ford'lu yılları için ayırdığı 2 yeni sergi salonuyla karşımızda: salonlardan biri seksi, şarap kırmızısı kadife kumaşla kaplanmışken, öteki kapitone, pembe saten kumaşlarla dekore edilmiş.
Gucci tanıtımı, İlkbahar/Yaz 2003
Fotoğraf: Mario Testino
Beyaz kaygan ipekten, gökkuşağı renklerinde pofuduk kürklere kadar 54 elbisenin hepsi, zamanında Ford'un kendisi tarafından işe alınmış ve şimdi Gucci'nin Kreatif Direktörlüğünü yapmakta olan Alessandro Michele tarafından seçilmiş. Tom Ford, Gucci'den ayrıldıktan sonra sadece kendi markasını kurmakla kalmadı, üstüne bir de Hollywod yönetmeni oldu.
Gucci Müzesi'nden Tom Ford sergi salonuna panaromik bir bakış.
Fotoğraf: Gucci
Şimdi bir ikon haline gelmiş beyaz "peephole" elbise, Sonbahar/Kış 1996-97.
Fotoğraf: Mario Testino
Ford isminin Gucci'ye geri getirilmesinde büyük payı olan Michele, aynı zamanda Gucci'nin Tom Ford çağından bazı aksesuarları da sergiye dahil etmiş. Bunlar arasında, adını Jacqueline Kennedy Onassis'in çantalarından alan "Jackie O" çantaları ve 1996'dan tavuskuşu tüylü çantalar da var.
Gucci Müzesi'ndeki Tom Ford odalarından bazı teşhir ürünleri. En üstte, Tom Ford'un yenileyerek tekrar popüler hale getirdiği "Jackie O" çantaları bulunuyor.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Ford ve Gucci'nin sahibi olan şirket PPR (şimdi Kering) arasındaki hınç o kadar büyüktü ve Ford'un ardından gelen yeni Kreatif Direktör Frida Giannini, Ford'un işlerini o denli görmezden gelmişti ki 2011'de açılan Gucci Müzesi'nde sadece çiçekli Gucci'ler, eşarplar, elbiseler; el ve seyahat çantaları; Frida'nın ünlüler için tasarladığı abiyeler; 1979 Gucci Cadillac Seville'i vardı. 1921'de kurulan Gucci'nin tarihinde ve müzede Ford'un adı bir kere bile geçmiyordu.
İlkbahar/Yaz 2003 koleksiyonunun tanıtımı.
Fotoğraf: Mario Testino
Ama şimdi o görkemli yıllar geri döndü, hem de müzenin çekim noktası haline geldiler. Dijital görüntü ve detaylara sahip teatral sergi sunumu, Gucci'yi yeniden canlandıran ve ona tekrar para ve ün kazandırmaya başlayan tasarımcıya hak ettiği güzel konumu kazandırmış.
Sonbahar/Kış 2001-2002 koleksiyon tanıtımı. Hayat dolu genç ve seksi görünüm, Tom Ford çağının en karakteristik özelliği.
Fotoğraf: Terry Richardson
Bütün ikonik Tom Ford parçalarını burada görebiliyoruz, bir reklam kampanyası için tasarlanmış seksi saten bluz ve kot pantolon bile var.
Navaho işlemeli kot pantolon, bir reklam kampanyası için özel olarak tasarlanmış.
Fotoğraf: Mario Testino
Kate Moss, satışa çıktıktan saniyeler sonra tükenen mavi saten bluz ve kadife pantolonla, Sonbahar/Kış 1995-1996 koleksiyonu.
Fotoğraf: Gucci
Stilist Carine Rotfield ile ünlü fotoğrafçı Mario Testino'nun, 1990'larda Tom Ford'a Miuccia Prada'nın kasten çirkin estetiğine bir antitez yaratmakta nasıl yardım ettiklerine dair birçok anı geliyor aklıma.
Linda Evangelista şimdilerde son derecede popüler olan mini slip elbise içinde, İlkbahar/Yaz 1996 koleksiyonu.
Fotoğraf: Gucci
Peki 10 senelik Tom Ford çağının, markanın tarihsel sürecine dahil edilip sunulması neden bu kadar önemli? Bunun sebebi, Teksas doğumlu tasarımcının çöküşte olan İtalyan markasını alıp moda haritasının tam ortasına yerleştirmesi ve satışları %90 oranında arttırması olabilir mi?
Belki de Tom Ford çağının önemi, şimdilerde uluslararası moda dünyasında büyük öneme sahip bir anlayışın başlangıcı olmasında yatıyor: "kiralık tasarımcıların" başlangıcı.
Sonbahar/Kış 1996-97.
Fotoğraf: Mario Testino
Markayla bağları çok güçlü olan ve markanın geleceği için büyük öneme sahip kreatif insanların işten ayrılışı o zamanlar asla olmayacak bir şey diye düşünülürken, şimdilerde çok yaygın. Bir sene önce Dior'un Kreatif Direktörü olan Raf Simons'ın şimdi New York'taki Calvin Klein'a geçmeye hazırlanıyor olması, kreatiflerin bu sandalye kapmaca oyununu ne kadar iyi yönlendirdiklerinin bir göstergesi.
Bazı müstehcen aksesuarlar da yeni Tom Ford sergi salonlarında görülebilir.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Dikkate değer bir şekilde, Gucci'nin şu anki tasarımcısı Ford'un müzeye dahil edilmesine oldukça destek verdi. Kendi tarzı, Ford'un bol süslemeli, detaylı ve çılgın modeller kullandığı tarzından çok daha farklı fakat kendisi, aynı markanın altında farklı stillerin olabileceğini düşünüyor.
Çikolata kahverengisi ve beyaz renklerinde kadifeden akşam ceketi, Erkek giyim Sonbahar/Kış 2000-2001 koleksiyonu.
Fotoğraf: Gucci
Sonuç olarak, şimdilerde modaevlerinde sadakat değil, fırsatçılığın ön planda olduğu gayet açık bir şekilde ortada.